Ga naar inhoud

Koppeling niet gelukt

Aanbevolen berichten

Nog iets om in je overwegingen mee te nemen aangezien je een voedster zoekt: bij de konijnenherberg worden de dames al standaard gecastreerd, bij knijn en Ko alleen bij medische noodzaak dacht ik. Baarmoederkanker is nogal een ding bij konijnen, iets van 60 a 70 procent van de voedsters krijgt het op latere leeftijd. Het geeft doorgaans ook meer rust in je koppel als de dame gecastreerd is. Wel iets om rekening mee te houden, het is erg fijn als je dat zelf niet meer hoeft te laten doen, want het is toch best een ingreep en bovendien ben je een stuk goedkoper uit als de opvang dat al geregeld heeft.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
52 minuten geleden zei happy211:

Nee, sinds corona doet Knijn en Ko inderdaad geen speeddaten meer alleen koppelvakanties.

Ik zal het wel vragen of het mogelijk is, misschien door de versoepeling is het wel weer mogelijk

Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minuten geleden zei Eefje:

Nog iets om in je overwegingen mee te nemen aangezien je een voedster zoekt: bij de konijnenherberg worden de dames al standaard gecastreerd, bij knijn en Ko alleen bij medische noodzaak dacht ik. Baarmoederkanker is nogal een ding bij konijnen, iets van 60 a 70 procent van de voedsters krijgt het op latere leeftijd. Het geeft doorgaans ook meer rust in je koppel als de dame gecastreerd is. Wel iets om rekening mee te houden, het is erg fijn als je dat zelf niet meer hoeft te laten doen, want het is toch best een ingreep en bovendien ben je een stuk goedkoper uit als de opvang dat al geregeld heeft.

Ben ik sowieso ook naar aan het kijken. Ook als wij een voedster krijgen die niet geholpen is, laten we dat wel 100% zsm doen.

Van de voedsters die nu bij hun (konijn&ko) op de site staan, een groot aantal gecastreerd. 

Anders kan ik altijd bij mijn dierenarts terecht, daar is een voedster helpen ong €150.

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 hours ago zei Marjoleink:

Ik krijg 26 juni mijn tweede vaccinatie, daarna wil ik jullie best van Breda naar Bavel brengen. Voor die tijd vind ik het risico voor mezelf te groot.

Ik denk dat dat eigenlijk sowieso pas een goed idee is als wij allemaal gevaccineerd zijn.. Wij zijn pas aan de buurt rond Oktober in dit tempo.. Dat is eigenlijk te lang om hem nog alleen te houden

We zijn nu particulier aan het kijken, via herplaatsgroepjes op FB. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe ga je dat regelen? Een dametje ophalen ergens bij een particulier en hopen dat het klikt met je ram? Of je rammetje meenemen naar een particulier en daar speed daten? Of een dametje naar jullie laten komen? En wat als het niet klikt? Hoe vaak ga je dit doen? In de opvang hebben ze meerdere dametjes dus dan is het makkelijk om een ander dametje te proberen als het niet klikt. Je weet bij particulieren niets over de gezondheid van het dametje, bij de opvang wel. Bij een particulier kan het wat onduidelijk zijn waarom het konijn herplaatst wordt, bij de opvang niet: konijn is daar terecht gekomen om herplaatst te worden, is nagekeken, gevaccineerd. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou denk ik toch kiezen voor met de auto gaan. Je zei dat jullie wel een auto beschikbaar hebben toch? Benzine is duur, maar voor 30e kan je toch wel 2x heen en weer? Of heb ik dat mis? Kan je toch gewoon naar Knijn&co of De Konijnenherberg gaan.. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je een dametje bij een particulier vandaan hebt gehaald dan moet je zeer waarschijnlijk nog een castratie meenemen in de kosten waar je rekening mee moet houden. Dat is wel een drie keer zo duur als €50,= aan benzine en dan heb je nog bijkomende kosten als de DA niet de medicatie en eventuele overnachting mee heeft gerekend in die €150,= die je noemt. Je hebt een weekje een patiëntje waar je je zorgen over maakt en extra voor moet zorgen, je ram moet misschien apart als hij niet voorzichtig genoeg is met haar. Dan moeten ze weer gekoppeld worden (wat bijna altijd goed gaat als het een stabiel koppeltje is, hoor). 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei Miekmoek:

Ik zou denk ik toch kiezen voor met de auto gaan. Je zei dat jullie wel een auto beschikbaar hebben toch? Benzine is duur, maar voor 30e kan je toch wel 2x heen en weer? Of heb ik dat mis? Kan je toch gewoon naar Knijn&co of De Konijnenherberg gaan.. 

2x heen en weer is 2x een volle tank. Da's al €100 + de adoptie kosten, eventuele sterilisatie, nagels knippen, chippen komt dat allemaal toch uit op €300 á €350 euro

Als we iets in de buurt vinden sparen we héél veel uit in de benzine, én is het niet zo stressvol voor de konijn(en). 2 tot 3 uur in een auto zitten is best lang vooral voor hen.. de trein denk ik nog erger...

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei JokeC:

Als je een dametje bij een particulier vandaan hebt gehaald dan moet je zeer waarschijnlijk nog een castratie meenemen in de kosten waar je rekening mee moet houden. Dat is wel een drie keer zo duur als €50,= aan benzine en dan heb je nog bijkomende kosten als de DA niet de medicatie en eventuele overnachting mee heeft gerekend in die €150,= die je noemt. Je hebt een weekje een patiëntje waar je je zorgen over maakt en extra voor moet zorgen, je ram moet misschien apart als hij niet voorzichtig genoeg is met haar. Dan moeten ze weer gekoppeld worden (wat bijna altijd goed gaat als het een stabiel koppeltje is, hoor). 

Dat nemen we idd mee in de overweging.

€150 is inclusief de consult, medicatie en een nacht blijven (mijn dierenarts doet dat standaard bij voedsters). 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .