Ga naar inhoud

Koppeling niet gelukt

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

helaas is de koppeling tussen Taoru, dwergje, en BamBam, reus, niet gelukt. 

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, en dan heb ik het niet over dat de koppeling niet gelukt was, maar over hoe ze gekoppeld waren. 

Toen ik Taoru ging brengen, werd me geen informatie gegeven, niks van een tijd dat we hem/hen moesten ophalen etc. Hij werd gewoon mee naar binnen genomen en weg.

Rond 1 uur belde ik eens, want ik had nog steeds niks gehoord. Toen werd me gezegd "oh, ja weet ik ook niet. Ze zullen zo wel even bellen." Tot half 4 niks gehoord, dus heb ik maar eens zelf gebeld. 

Kreeg ik toen te horen dat ze al uren op ons aan het wachten waren om hem op te halen. 

We zijn met alle enthousiasme er naartoe gereden, als ze niet bellen ks is het vast goed gegaan toch? Dat dacht ik tenminste.

Maar nee, het was echt NIET goed gegaan. 

Het verhaal van de DB is dat "Hij constant rondjes om haar heen zat te rennen, toen zij in haar hutje ging, bleef hij daar om heen rennen. Uiteindelijk had ze genoeg, en had ze hem flink gebeten."

Ligt het aan mij of had ik hier toch echt iets over moeten horen? Tenminste een email!!!! 

Hij heeft dus de rest van de middag "in de zandbak" door gebracht en "was volgepropt met snoepjes". 

Het ergste is ook nog dat hij heel raar ruikt, naar een soort chemisch afval. Heel sterk en heel vies. Ook is hij hartstikke bang en kruipt hij helemaal in een als je op hem af komt, zo was hij 24uur geleden niet. 

Ik weet niet wat ik moet doen nu.. Er is ook niks van opvang in de buurt die op dit moment een voedster heeft, alleen hobby fokkers die niet eens de konijnen inenten. 

Ik ben echt zo gefrustreerd. Als ze gewoon een email hadden gestuurd of hadden gebeld, dan had hij niet 4 uur lang in een zandbak hoeven zitten!!!! 

):

• Verward 4
  • Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een gek verhaal! Ging je voor een speeddate waarbij je Taoru ging laten koppelen? Of had je Bambam al uitgekozen? En waar ben je naartoe gegaan? 

Kijk anders eens naar een opvang uit de volgende lijst en ga gewoon met Taoru voor een goede koppelvakantie! Dan komt hij gegarandeerd met een leuk vriendinnetje thuis! 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

• Bedankt 1
  • Mee eens! 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hè wat vervelend zeg! Wil je in een pb vertellen om welke opvang het ging? 

Dit hoort zo niet te gaan. Ik zit zelf ruim een uur in de auto voor een opvang die ik goed vind, dat is de moeite meer dan waard. In welke regio woon je? We kunnen je vast een goede opvang aanbevelen.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
42 minuten geleden zei Miekmoek:

Wat een gek verhaal! Ging je voor een speeddate waarbij je Taoru ging laten koppelen? Of had je Bambam al uitgekozen? En waar ben je naartoe gegaan? 

Kijk anders eens naar een opvang uit de volgende lijst en ga gewoon met Taoru voor een goede koppelvakantie! Dan komt hij gegarandeerd met een leuk vriendinnetje thuis! 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

Wij hadden BamBam eerst al ontmoet, voor de date. We hadden ook een tweede en derde optie, maar daar hadden ze niks mee gedaan.

Gister was echt voor de speeddate. 

We zijn bij het dierenasiel geweest van de dierenbescherming in Born, Limburg. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is geen leuke ervaring voor je konijn en voor jou geweest, zeg. 😞 Viel vies tegen dus. Herpakken, diep ademhalen, tot jullie zelf komen en naar een goede opvang om je konijn een vriendinnetje uit te laten zoeken. Succes, hoor. 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden zei JokeC:

Dat is geen leuke ervaring voor je konijn en voor jou geweest, zeg. 😞 Viel vies tegen dus. Herpakken, diep ademhalen, tot jullie zelf komen en naar een goede opvang om je konijn een vriendinnetje uit te laten zoeken. Succes, hoor. 

dankjewel voor je reactie! We gaan het zeker nog een keer proberen!

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een nare ervaring! 

En wat baal ik altijd van dit soort berichten. Gaan mensen op zoek naar een maatje voor een konijn, gaan ze naar een konijnenopvang om hun konijn te laten koppelen omdat ze zelf de ervaring missen en vertrouwen op de kennis en kunde van de opvang, en dan loopt het alsnog mis. Ontzettend jammer! Ik ben wel blij om te lezen dat jullie het nog een keer willen proberen. Mocht je advies willen over welke opvangen echt als goed ervaren worden, vraag het dan gerust, we willen je best adviseren! Iets verder rijden waarschijnlijk, maar ik heb zelf bijvoorbeeld goede ervaringen met Knijn&ko in Bavel, bij Breda. Daar heb ik twee konijnen van zitten en ik weet dat er meer bunnybunchers zijn die daar konijnen geadopteerd hebben. 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei Evee:

Wat een nare ervaring! 

En wat baal ik altijd van dit soort berichten. Gaan mensen op zoek naar een maatje voor een konijn, gaan ze naar een konijnenopvang om hun konijn te laten koppelen omdat ze zelf de ervaring missen en vertrouwen op de kennis en kunde van de opvang, en dan loopt het alsnog mis. Ontzettend jammer! Ik ben wel blij om te lezen dat jullie het nog een keer willen proberen. Mocht je advies willen over welke opvangen echt als goed ervaren worden, vraag het dan gerust, we willen je best adviseren! Iets verder rijden waarschijnlijk, maar ik heb zelf bijvoorbeeld goede ervaringen met Knijn&ko in Bavel, bij Breda. Daar heb ik twee konijnen van zitten en ik weet dat er meer bunnybunchers zijn die daar konijnen geadopteerd hebben. 

Wij hebben nu Chews&Shelter gevonden. Is dat iets? Wij zouden dan wel met de trein moeten gaan..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee die opvang raad ik niet aan, ik zou dan toch dat stukje verder rijden naar knijn&ko. Of iemand anders moet nog suggesties hebben in die regio?

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Evee:

Nee die opvang raad ik niet aan, ik zou dan toch dat stukje verder rijden naar knijn&ko. Of iemand anders moet nog suggesties hebben in die regio?

Knijn&co zeg je? Dan zal ik dat eens opzoeken. 

Wat dacht je van de Konijnenherberg? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de konijnenherberg stopt nog wel een bus op 5 minuten lopen zie ik. Bij knijn en Ko is echt niks in de buurt, ik vind het met de auto al zoeken 😅.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minuten geleden zei Marjoleink:

Heb je geen vervoer, dat je naar Chews &Shelter met de trein zou moeten? Dan is Knijn&Ko wel een logistieke uitdaging.

We zijn studenten, hierdoor hebben we een OV-chip kaart waarmee we gratis kunnen reizen. 

We hebben wel een auto, maar vooral omdat de benzine prijzen zó zijn gestegen is het niet te doen, vooral als we 100km+ moeten reizen 2 tot 4x..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of misschien kunnen we iemand vinden om jullie van de trein te halen en naar Bavel te brengen? Mondkapjes op, handen wassen, achterin zitten en dan is het niet zo ver naar Bavel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei Miekmoek:

Maar als de konijnenherberg wel goed te doen is met OV zou ik dat doen. Daar weet je ook zeker dat je een goede behandeling krijgt! 

We zitten te denken om toch de autorit te doen naar Knijn&Ko.. Het is ong. 120km enkele reis..

Zou iemand mij meer kunnen vertellen over hun koppel process? Is het een speeddate of is het ook met overnachting?

Dan kan ik ook eventuele kosten plannen voor een camping/hotel..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel eenvoudig: je stuurt een mailtje naar adoptie@knijnenko.nl  en vraagt daarin of je een koppelvakantie af kunt spreken voor je konijn. Zet er even wat info in over je konijn en dan wacht je op haar reactie. 

Ze doet alleen koppelvakanties dus de konijnen gaan pas mee als het koppeltje stabiel genoeg lijkt/is.

https://knijnenko.nl/adoptie/adoptievoorwaarden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dat iets nieuws? Toen ik vorig jaar een maatje voor betsy zocht hebben we ze na een speeddate mee naar huis gekregen bij knijn en ko. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden zei JokeC:

Heel eenvoudig: je stuurt een mailtje naar adoptie@knijnenko.nl  en vraagt daarin of je een koppelvakantie af kunt spreken voor je konijn. Zet er even wat info in over je konijn en dan wacht je op haar reactie. 

Ze doet alleen koppelvakanties dus de konijnen gaan pas mee als het koppeltje stabiel genoeg lijkt/is.

https://knijnenko.nl/adoptie/adoptievoorwaarden

Is er geen optie voor een speeddate?

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Eefje:

Is dat iets nieuws? Toen ik vorig jaar een maatje voor betsy zocht hebben we ze na een speeddate mee naar huis gekregen bij knijn en ko. 

Ik heb net eens gekeken, en volgens mij is het nog steeds speeddaten, er is wel een optie voor koppelvakantie.. maar volgens mij is de rest thuis verder gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zowel na een speed date als na een koppelvakantie moet het koppeltje thuis natuurlijk nog verder met de kennismaking. Voordeel van een koppelvakantie is dat het "zware werk" in een neutrale ruimte daar gedaan wordt en dat de opvang zekerder is dat het een goed koppeltje is. En voor jullie dat je thuis het best ingrijpende koppelen in een neutrale ruimte niet hoeft te doen. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .