Ga naar inhoud

niezend konijn


Bibi Cos

Aanbevolen berichten

Mijn konijn blijft maar niezen. Hij niest niet aan een stuk door maar net wel drie keer achter elkaar. 

Eigenlijk merkte ik het toen ik hem net had al maar was toen minder dan nu. 

Dierenartsen zijn alleen in het weekend gesloten. 

Oh nu ik dit zo typ hoor ik hem echt snotterig niezen. 

Kan het zijn dat hij allergisch is voor het hooi ofzo?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Bibi Cos:

Mijn konijn blijft maar niezen. Hij niest niet aan een stuk door maar net wel drie keer achter elkaar. 

Eigenlijk merkte ik het toen ik hem net had al maar was toen minder dan nu. 

Dierenartsen zijn alleen in het weekend gesloten. 

Oh nu ik dit zo typ hoor ik hem echt snotterig niezen. 

Kan het zijn dat hij allergisch is voor het hooi ofzo?

 

hij heeft nu in 4 min, 6 keer geniest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Flake is al een week ongeveer op zn kuurtje. T gaat verder echt heel goed. Had m niet meer horen niezen sinds vorige week donderdag. 

Maar net was hij zichzelf aan het poetsen en begint hij ineens te niezen als een gek. 
Zeker 10 keer achter elkaar. 

Ik ben gewoon nog bezig met zn kuur. 

Is dit echt iets om van op te kijken of kan het ook gewoon niks zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kan zo'n niesbui komen van wat stof of hooi ofzo waardoor de neus wat geïrriteerd is. Maar dan zou het een keer moeten gebeuren en niet bijv. meerdere keren per dag of meerdere dagen achter elkaar. Dus als het hierbij blijft, dan denk ik dat de kuur wel z'n werk doet en het iets anders is geweest.

Blijft het terugkomen, dan zit er toch meer achter. Dan kun je even contact opnemen met de dierenarts na hoeveel tijd je verbetering zou moeten zien tijdens de kuur, want misschien helpt het dan niet voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei happy211:

Soms kan zo'n niesbui komen van wat stof of hooi ofzo waardoor de neus wat geïrriteerd is. Maar dan zou het een keer moeten gebeuren en niet bijv. meerdere keren per dag of meerdere dagen achter elkaar. Dus als het hierbij blijft, dan denk ik dat de kuur wel z'n werk doet en het iets anders is geweest.

Blijft het terugkomen, dan zit er toch meer achter. Dan kun je even contact opnemen met de dierenarts na hoeveel tijd je verbetering zou moeten zien tijdens de kuur, want misschien helpt het dan niet voldoende.

Hij heeft het nu net weer gehad en ook 2 x zo erg. 
Net heb ik wel zn hok verschoond en nieuw hooi gevuld dus het zou best kunnen dat hij gevoelig is voor dat stof. Maar vanmiddag toen hij het deed was er in principe geen overtollig stof in de lucht van nieuw hooi of iets. 

 

Als we ervan uitgaan dat het idd door stof komt, hoe kan ik hem dan wat comfortabeler maken? 

Is er een hulpmiddel of een bepaald soort hooi wat minder stoffig is?

 

Ik zal morgen de arts even bellen om even hoe en wat te vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago zei happy211:

Soms kan zo'n niesbui komen van wat stof of hooi ofzo waardoor de neus wat geïrriteerd is. Maar dan zou het een keer moeten gebeuren en niet bijv. meerdere keren per dag of meerdere dagen achter elkaar. Dus als het hierbij blijft, dan denk ik dat de kuur wel z'n werk doet en het iets anders is geweest.

Blijft het terugkomen, dan zit er toch meer achter. Dan kun je even contact opnemen met de dierenarts na hoeveel tijd je verbetering zou moeten zien tijdens de kuur, want misschien helpt het dan niet voldoende.

Trouwens ik ben met die kuur nu al bezig sinds vorige week dinsdag, en ik moest verbetering zien op de vrijdag daarna. Wat er trouwens wel was. Tot vandaag dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2021 at 00:27 zei Eefje:

Een niezend konijn moet inderdaad naar de dierenarts. Het kan vanalles zijn, van onschuldig wat overgevoelig voor stof, tot snot wat een heel ernstig verloop kan hebben. 

oke dan is t weer langs de da. 

ik laat weten wat ze zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje sufkop! 

Ik ben even vergeten dat ik vandaag positief getest ben voor corona. 

(gaat prima trouwens) 

Maar ik mag dus pas de 28e weer naar buiten. 

Ik kan ook niemand vragen om voor mij te gaan omdat ik niet in contact mag komen met iemand. 

Ik zal het ook nog vragen aan de da aan de telefoon morgen maar is dit levensbedreigend? 

Ik mag namelijk wel pas weer naar buiten als ik helemaal geen klachten meer heb maar ik vermoed niet dat al mn klachten over een dag of twee al volledig weg zijn. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh balen! Gelukkig voel je je niet zo heel beroerd! Het is meestal niet direct levensbedreigend, maar een snelle goede behandeling kan wel voorkomen dat het chronisch wordt. Ik zou even telefonisch consulteren. Bij snot geven ze meestal doxycycline, duplocilline of draxxin. Duplo en draxxin (injecties) geven doorgaans de beste resultaten. Maar dan moet je wel even bij de dierenarts oefenen met injecteren, tenminste, even aangenomen dat je dat niet al vaker hebt hoeven doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Miekmoek:

Oh jee! Hopelijk wordt je er niet ziek van!

 

Je kan toch met de DA bellen? En misschien kan iemand eventueel antibiotica ophalen en naar je toe brengen? 

Ja zeker, ik ga sowieso bellen morgen ochtend. 

En ik ben er trouwens helaas wel ziek van ! Is sinds vandaag wel weer een beetje gaan liggen gelukkig dus het einde is in zicht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eefje:

Ooh balen! Gelukkig voel je je niet zo heel beroerd! Het is meestal niet direct levensbedreigend, maar een snelle goede behandeling kan wel voorkomen dat het chronisch wordt. Ik zou even telefonisch consulteren. Bij snot geven ze meestal doxycycline, duplocilline of draxxin. Duplo en draxxin (injecties) geven doorgaans de beste resultaten. Maar dan moet je wel even bij de dierenarts oefenen met injecteren, tenminste, even aangenomen dat je dat niet al vaker hebt hoeven doen. 

Ja dat snap ik. 

Ik heb idd nu doxycyline die ik elke dag geef. 

Die injecties heb ik nooit gedaan dus mocht hij dat meegeven moet ik idd oefenen. 

Goed ik bel morgen even met ze en dan leg ik meteen even mijn situatie uit met die corona zodat we een oplossing kunnen vinden. 

Dankjullie wel! 

Ik hou jullie op de hoogte 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .