Ga naar inhoud

Kale plekjes op beide oren


Tesj

Aanbevolen berichten

Ik zie ineens bij een van mij konijnen kale plekjes op beide oren. ( zie foto) het zijn op beide oren precies dezelfde plekjes. Het lijkt erop dat het precies de plek is waar ze zelf bij kan als ze met haar pootjes haar oor pakt om te poetsen, dit weet ik niet zeker.  Heb in haar oren gekeken en daar zie ik niks bijzonders, rustig en mooi roze. Hoorde ook van iemand dat ze in de rui periode vaker aan hun oor knabbelen door jeuk van de rui. Ik heb geen idee wat hiervan de hand kan zijn, Iemand een idee of tip?

 

7B48BE85-E62C-443D-85E4-0BEEE8F00436.jpeg

1B794D75-4286-4BAA-B5AA-C3B3DD551139.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bij dit soort plekjes zelf toch denken dat het een mijt, schurft of schimmel, of iets in die richting is, en toch de komende week even naar de dierenarts gaan om het na te laten kijken & om geschikte behandeling te krijgen.  Dit lijkt mij niet van verharen of wassen, het is niet normaal in ieder geval.

Het kan natuurlijk wel zijn dat het jeukt en ze daarom meer wassen, en daarom de plekken ontstaan, maar dan is het ook heel belangrijk even uit te zoeken wat de oorzaak is van de jeuk. Ik vermoed toch iets van een parasiet. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .