Ga naar inhoud

Spoelen van oren of oorontsteking?


Zaar12

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Mo (hangoor) heeft last van oorsmeer. Twee maanden geleden naar de DA geweest ivm jeuk aan de oren. Bleek dat er toen opgehoopt oorsmeer zat. Onder narcose hebben ze dat weggespoeld. Een kleine 2 maanden was het helaas weer zo ver. De oren, en deze keer ook de neus, werden weer onder narcose gespoeld. Ik moet nu ook 2 weken dagelijks zijn oren en neus spoelen met een slijmoplossend middel (fluimucil). Dit wordt met de dag moeilijker (hij houdt er niet van om aangeraakt te worden). Nu een dikke week verder heeft Mo nog steeds best veel jeuk aan zijn oren. Ik zie hem regelmatig schudden met zijn kop en krabben. Verder eet hij nog goed en geniet hij lekker van de zon. Ik voel geen oorsmeer meer zitten, maar zodra ik met het spuitje in zijn oor ga flappert hij al heel wild met zijn oren. Geen idee of dat normaal is. Ik heb de DA al gebeld, en ze gaan het overleggen maar het kan tot maandag duren tot ik wat hoor. De DA die Mo behandeld is helaas een maand op vakantie, dus dat maakt het extra vervelend. Ik ben zelf bang dat hij een middenoorontsteking heeft en wellicht dat het trommelvlies gebroken is. Over dat laatste kan ik helaas weinig vinden, maar niet handig om dan te blijven spoelen natuurlijk. Maar lijkt me dat een konijn in dat laatste geval heel veel pijn heeft. Heeft iemand ervaring met middenoorontsteking en/of spoelen van de oren? Ik hoor graag hoe anderen erover denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .