Ga naar inhoud

Onregelmatige diensten


IndySten

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

ik werk onregelmatige diensten in de zorg en vind het daarom dus moeilijk wanneer ik mijn konijntje moet voeren. Het beste is op een vast tijdstip maar soms heb ik diensten tot 23:30 of tot 16:00 of moet ik om 07:00, 16:00 en soms zelfs om 12:00 beginnen met mijn dienst. Wie heeft er tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

 

doordat ik onregelmatige diensten werk in de zorg weet ik niet goed wanneer ik mijn konijntjes moet voeren. Ik werk diensten van 7 tot 4, 12 tot 22 , 14 tot 22 en van 15 tot 23:30. Hebben jullie tips? Groetjes Indy 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi IndySt,

 

Het belangrijkste is dat je twee momenten hebt waarbij je kunt kijken of alles nog in orde is met de konijnen. Zo heb je het snel door als er iets mis is en kun je bij bijv. niet eten snel ingrijpen. Als konijnen meer dan 24 uur niets eten, dan kan dat fataal zijn, vandaar dat je er snel bij wil zijn. Als je maar 1x per dag zou kijken, dan is het lastig te bepalen hoe lang de problemen al aan de gang zijn. Vandaar dat we 2x een beetje gespreid over de dag aanraden.

Maar het hoeft niet stipt elke dag op hetzelfde moment te zijn als dat voor jou niet haalbaar is. Heel begrijpelijk hoor, met wisselende diensten.

Je zou bijv. kunnen aanhouden 1 uur voor je weg moet en 1 uur nadat je thuis bent gekomen. Dan moet je alleen even opletten als je bijv. van late dienst naar vroege dienst gaat dat het niet te kort op elkaar zit.

Ben je de enige die voor de konijnen zorgt, of zou je bijvoorbeeld hulp kunnen inschakelen voor 1 van de voermomenten om toch een beetje een schema aan te kunnen houden?

 

Mijn konijnen krijgen ook niet elke dag stipt op hetzelfde moment eten, dat varieert 's ochtends van 9-11 afhankelijk van hoe laat ik opsta en 's avonds van 7 tot 9, net wat goed uitkomt.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum.

 

Ik zou ze dan altijd 's ochtends vroeg of 's avonds laat eten geven. Dat zijn dan momenten die je wel ongeveer altijd thuis bent toch? Het komt niet precies op het uur, maar een beetje vast tijdvak is inderdaad wel prettig.

 

Zelf hou ik altijd 2 voermomenten aan: 's ochtends en 's avonds laat. Dan krijgen ze dus 2 keer de helft. Dat zou jij ook kunnen doen denk ik.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer mijn konijn ook 2 keer per dag. Vaak rond 8-10 of 18-20. Vaak als ik aan het einde van dat tijdvak zit heb ik wel een beetje een boos en honger konijntje.😂 Ik moet in het weekend of soms doordeweeks om 6 uur in de ochtend beginnen op werk, dat vind ik dan weer veel te vroeg om haar eten te geven, dus dan zorg ik dat ze later eten krijgt door iemand anders. Dat komt puur omdat ze dan één keer heel vroeg voer zou krijgen en dat vind ik een beetje uit balans. Als het jou wel uitkomt om heel vroeg voer te geven waarom niet?

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

konijnen vinden het in het algemeen fijn om vaste tijden te hebben om eten te krijgen (dit hoeft niet stipt dezelfde tijd te zijn iedere dag, konijnen hebben toch geen klok) maar als konijnen in het wild leven hebben ze ook geen vast eetpatroon. zolang er maar wel voldoende hooi en water aanwezig is gedurende de dag 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .