Ga naar inhoud

Konijn laten springen


Radja.love.bunny

Aanbevolen berichten

Ik zou super graag me bezig houden met men konijn hij kan heel hoog springen maar hij vind trucjes niet erg leuk....of als hij buiten loopt loopt hij zen eigen kant zelf zou ik me graag met hem bezig houden...hebben jullie tips?    Groetjes Radja.love.bunny

aangepast door Evee
titel aangepast zodat duidelijk is wat het betreft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen houden daar (helaas) minder van dan anderen. Mijn konijnen wilden in het begin ook niks van me afweten, maar inmiddels lopen ze constant achter me aan als ik in de buurt ben. Ik weet niet hoe lang je jouw konijn al hebt, maar misschien is het ook een kwestie van even wennen en afwachten.

Wat je kan doen is op de grond gaan zitten en wachten tot hij naar je toekomt. Je kan hem dan bijvoorbeeld een paar brokjes uit je hand voeren, ik weet zeker dat hij daar op ten duur wel op af komt.

Bij konijnen moet je vaak veel geduld hebben, vooral in het begin. Maar als je dat hebt, dan zoekt hij jou vanzelf wel op 😊

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je topic even verplaatst naar gedrag en de titel aangepast, zodat we weten waar het over gaat. 

 

Er is hier op de website een artikel over trainen met je konijn: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/clickertraining-met-konijnen

 

Maar niet alle konijnen vinden het leuk, en konijnen kunnen vaak ook niet lang de concentratie vast houden voor dit soort dingen. Er zijn overigens meer manieren waarop je samen met je konijn bezig kan zijn, behalve behendigheid. Dus als dat jouw konijn niet ligt, is er misschien wel iets anders wat je samen kan doen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/spelen-met-je-konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn lekkere eigenwijze dieren die graag doen wat ze zelf willen. 🙂

Als je graag met hem iets leuks wilt doen zou je ook spelletjes kunnen doen waar je wat lekkers (bv wat groenten) in doet of wat biks. Een eierdoosje of een wc rol met hooi en wat lekkers erin. 

aangepast door Mira11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .