Ga naar inhoud

Konijn aan haken geopereerd critical care over datum


tam86

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn voedster is vandaag aan haar haken geopereerd. Dit is helaas al de vierde keer en zij is daarna altijd heel slap. Ik moet haar echt op gang brengen met dwangvoeding. Ik ben vergeten bij de DA dwangvoeding mee te nemen. Ik heb nog een dicht zakje critical care tht april 2020. Kan ik dit nog geven? Of beter haar eigen voer door de vijzel en nat maken? Zij krijgt versele laga complete en ik heb een zak care + liggen.

 

ook heel fijn de ciseral is ivm Corona niet leverbaar, dus ik heb nu laxatract meegekregen. Waar de kans aanwezig is dat ze aan de diarree gaat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh joh wat vervelend. Ook heel vervelend dat de cisaral niet leverbaar is! Gadsie! Ik zou de critical care denk ik niet meer geven en liever gaan voor een papje van brokjes. Ik weet niet of dat gaat als je kokend water over de hrokken heen giet en dat laat afkoelen? En ik zou ook lekker verse kruiden aanbieden, dat eten ze vaak het snelst weer, ook na een gebitsbehandeling. Heb je pijnstiller meegekregen voor een paar dagen?

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is droog poeder, in een dicht zakje. Ik denk dat ik het nog zou durven 😂 Ik denk dat de voedingswaarde minder is, maar in droge vorm worden dat soort dingen niet zo snel slecht.  Een papje van brokjes kan inderdaad ook, maar werkt niet altijd even lekker.

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Recovery wordt wel snel slecht als het over de datum is, al verschilt het per zakje. Dan wordt het anders van kleur en een beetje plakkerig. Van critical care weet ik het niet. Ik heb daar een keer een flinke zak van gehad, maar het vervolgens voor de houdbaarheidsdatum niet nodig gehad... Fijn dat het niet nodig was, maar wel zonde dat dat dure spul in de prullenbak belandt. 

 

Je kan het spul bekijken en het proberen, maar zoals @Jamesthebunnybutler al zei kan je ook over een paar brokjes kokend water gooien en er zo een papje van maken. Wel af laten koelen natuurlijk, maar dat gaat heel snel, of je doet er nog wat koud water bij. Met kokend water wordt het vrij makkelijk een papje. 

 

Hopelijk knapt ze snel weer op!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen bedankt voor de reacties. Pleun doet het wonderbaarlijk goed. Gisteren en vanochtend lopen rommelen met brokjes in de vijzel en daarna in een pipetje. Ze zat helemaal onder, geen ideaal spul 😅, maar ze knapt wel goed op! Zojuist al groenvoer en wat brokjes meegegeten. Haar man neemt haar goed op sleeptouw! 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago zei Lienappelsien:

Recovery wordt wel snel slecht als het over de datum is, al verschilt het per zakje. Dan wordt het anders van kleur en een beetje plakkerig. Van critical care weet ik het niet. Ik heb daar een keer een flinke zak van gehad, maar het vervolgens voor de houdbaarheidsdatum niet nodig gehad... Fijn dat het niet nodig was, maar wel zonde dat dat dure spul in de prullenbak belandt. 

 

Je kan het spul bekijken en het proberen, maar zoals @Jamesthebunnybutler al zei kan je ook over een paar brokjes kokend water gooien en er zo een papje van maken. Wel af laten koelen natuurlijk, maar dat gaat heel snel, of je doet er nog wat koud water bij. Met kokend water wordt het vrij makkelijk een papje. 

 

Hopelijk knapt ze snel weer op!

 

Je kan Critical Care zowel in droge als aangemaakte vorm invriezen, mocht het nog eens voorkomen. Heb (nog) geen ervaring met invriezen van een hele zak maar ik vries altijd kant en klare spuiten in.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Dollie:

 

Je kan Critical Care zowel in droge als aangemaakte vorm invriezen, mocht het nog eens voorkomen. Heb (nog) geen ervaring met invriezen van een hele zak maar ik vries altijd kant en klare spuiten in.

Wat een goede tip!

 

Fijn dat het weer goed gaat met Pleun 🙂 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .