Ga naar inhoud

Keutelen voor, achter en naast de bak.


mammafelina

Aanbevolen berichten

Fluffy en Pip hebben weer iets raars bedacht 🙃

Doordat de ren niet volledig water dicht is en ik ze hun hooi onder andere in de toiletbak geef had ik vorige week bedacht om de kap op de kattenbak te zetten om te voorkomen dat alles nat zou regenen. Fluffy en Pip besloten toen echter om gewoon niet meer op de bak te poepen, maar er voor. Ze gingen er overigens wel in om hooi te eten en te plassen.

Na een paar dagen steeds keutels rapen en in de bak gooien kwam er geen verbetering, dus heb ik de kap er maar weer afgehaald. Gelijk werd er weer netjes in de bak gekeuteld 🙂

Het probleem van het keutels rapen was hiermee opgelost, maar het probleem van een natte bak bij regen helaas niet ☹️
Van de week heb ik daarom samen met mijn zoon van een deel van het oude hok een soort overkapping gemaakt voor over de toiletbak in de huidige ren.

Probleem van nat worden weer opgelost, maar nu hebben Fluffy en Pip weer besloten om voor, achter en naast de bak te poepen en zelfs ook te plassen 🥺

De bak mag niet tegen de zij of achterkant aan staan want dan duwen en trekken ze net zo lang totdat hij naar hun zin staat en ze er dus aan alle kanten langs kunnen.

 

Iemand een idee hoe ik dit “probleem” op kan lossen? Zou een grotere bak een oplossing kunnen zijn? Ik heb nu een standaard kattenbak die aan 1 kant hoger is dan aan de andere kant.

Welke bakken gebruiken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja ze kunnen lekker eigenwijs zijn 😄

 

Ik heb in de open rennen die ik had toiletbakken gehad met gaatjes onderin. Dan kon het regenwater er uit lopen . Ik deed er hennepvezel in als bodembedekker omdat het niet te veel vocht op nam.  Hier zijn ze ook geen fan van "overdekt poepen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het goedkoopste van het goedkoopste hooi als toplaagje 😄 Waar ze soms verrassend veel van aten.

Het betere hooi stopte ik in de nachthokken bij slecht weer of in de buiten-ruiven (niet bij een toiletbak) bij mooi weer.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .