Ga naar inhoud

Het blad om de maiskolf.....


Tesj

Aanbevolen berichten

Weer eens een vraagje:

In de lijst met veilige groentes staat mais, en dan alleen de bladeren en stengels. Nu vroeg ik me af of daarmee de het blad om de kolf bedoeld wordt of dat ze echt alleen het blad mogen wat aan de plant zelf groeit....

Ik kook nog wel eens met mais en heb dan zo'n maiskolf waar nog blad omheen zit, als ze het mogen is het toch zonde als ik dat steeds weggooi 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

of mais nou echt gevaarlijk is weet ik niet precies maar mijn konijnen eten graag een maiskolf helemaal op en ik merk geen gevolgen dus mijn tip zou zijn: probeer uit of jou konijnen mais ook lusten geef het beetje bij beetje. en de bladeren mogen ze gewoon hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, konijnen hebben vaak moeite met het verteren van het vlies / de huls van de maiskorrels. Bij een korreltje of iets waar maismeel in zit zal dat geen problemen geven, de mais op zich is dus niet giftig. Maar bij het eten van grote hoeveelheden maiskorrels kan het verstopping geven. Bij bepaalde soorten mais is het probleem groter dan bij andere soorten, de ene korrel heeft een hardere huls dan de andere.  Maar dat is dus de reden dat mais niet als volledig veilig op staat, maar als iets waar je voorzichtig mee moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .