Ga naar inhoud

Ik zie door het hooi de goede merken niet meer! Waar en welk merk kopen?


Laura8312

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb nu een half jaar mijn konijntjes. Ze doen het super goed, maar hooi eten blijft bij ze een wat lastiger dingetje.

 

Ik heb mijn bunnies overgenomen van buren. Zij hadden ze in een impuls aangeschaft en hadden totaal geen idee waar ze mee bezig waren. Ze kregen alleen maar gemengde brokken te eten en verder niks. Dus toen ik ze van hun overnam was het nogal zoeken naar wat ze wel en niet aten. In het begin was hooi niet zo'n mega groot probleem, maar hoe ouder ze werden hoe kieskeuriger ze worden.

 

Mijn vorige konijntjes aten gewoon weidehooi wat ik bij PetsPlace haalde. Toen heb ik dus ook nooit verder hoeven kijken dan dat. Maar de 2 draken die ik nu heb zijn dus echt wel heel erg moeilijk.

 

Van de week ben ik aan Timothy hooi begonnen, nog met kruiden ertussendoor. Ik had ze nog nooooit zoveel hooi zien eten!! Ik ben in een 1,5 week door 1 kg hooi gegaan. Dat is echt extreem veel voor ze!

 

Ik heb veel info online proberen te vinden over alle soorten hooien. Maar de meeste info die ik over Timothy hooi kan vinden is niet uit Nederland.

Ik wil nu natuurlijk niet meer zakjes van 500 gr blijven kopen, dit wordt een veel te dure grap. Alleen kan ik echt totaal niet vinden waar ik in grotere hoeveelheden Timothy hooi aan kan schaffen. Ook vind ik Timothy hooi nogal duur, daar staat het natuurlijk ook bekend om. Heeft er iemand adresjes waar je dit tegen een redelijke prijs kan kopen? Heeft er iemand nog andere ideeën?

 

Zoals ik al zei ben ik nogal zoekende, dus alle tips zijn welkom. En het is nooit te laat om nieuwe dingen te leren! :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze bij jou terecht zijn gekomen.

Ik koop hooi bij dieza.nl, 20 kilo voor 15 euro plus verzendkosten. Ik heb de indruk dat ze met Timothy hooi relatief voordelig zijn, maar ik weet niet of dat met verzendkosten erbij nog interessant is.

Je zou ook het Timothy hooi kunnen mengen met goedkoper hooi, en kijken wat ze doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meeste BB'ers je aan zullen raden om eens lokaal te kijken naar een boer die hooi verkoopt! Daar heb ik zelf geen ervaring mee omdat er bij mij in de buurt geen adresje is, dus daar laat ik de andere een reactie op geven 😄

 

Ik koop zelf Timothy hooi van Versele-Laga, die zonder kruiden. Ik meng dat met kruidenhooi (kamille is hier favoriet, munt eten ze hoe dan ook niet dus daar kan je evt ook in spelen) met gewoon hooi van Pets Own Choice op aanraden van andere BB'ers omdat ik er ook mee liep te sukkelen. De mijne aten namelijk ook niet fantastisch hooi, tot het Thimothy hooi gegeven werd! Maar dat is dan toch niet zo veelzijdig, dus ben ik hrt gaan mengen. Dat gaat heel goed, waardoor ik ook niet mega veel geld kwijt ben aan het voornamelijk dure Thimothy hooi. Thimothy hooi van Versele Laga koop ik lokaal voor 5eu voor 1 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timothy hooi komt uit meestal zweden, canada of zelfs nieuw zeeland. ik denk dat dat ook gelijk de prijs wel een beetje verklaart? Het is ook heel enkelzijdig hooi, maar één grassoort. Dus als je gezonde konijnen hebt, zou ik kijken of ze het ook goed eten als je het mengt. Dat je een voordelig weidehooi kiest wat je makkelijk en voordelig kan kopen, en daar dan timothy hooi doorheen mengt 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, die konijntjes boffen dat ze jou als buur hadden, hoor! Krijgen ze tenminste wat ze verdienen toch?

 

@Evee heeft vergeten linkjes naar haar eigen goede informatie te geven, geloof ik. 😁 Dus bij deze:

 

Hooi - Hoe kies je het beste hooi voor jouw konijnen?
https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi-soorten-voor-konijnen

 

Hooi - Tips om konijnen meer hooi te laten eten
https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn helemaal weg van Hippo Hay. Die bestel ik per verpakte baal bij Beestenplein.nl. Dat is 12 kilo voor €11.95. Daar zitten 3 soorten hooi in o.a. Timothy hooi. Je kunt dan bestellen onder de naam "Hooi", dan heb je de goede. 

Op de Agriwebshop staat een uitgebreide analyse van de Hippo Hay alleen die is daar niet per 1 baal te koop.  

Als je alleen Timothy wilt geven is het mega duur en eenzijdig. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie snelle reacties! Ik ga er zeker mee aan de slag!

 

Nog misschien een rare vraag, maar hoe mengen jullie je hooi gemakkelijk? Bij mij ligt er dan letterlijk overal hooi!

 

Hoor er misschien ook wel bij, maar ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

20 minuten geleden zei Laura8312:

 

 

Nog misschien een rare vraag, maar hoe mengen jullie je hooi gemakkelijk? Bij mij ligt er dan letterlijk overal hooi!

In de grootste zak of in een grote emmer. Ik meng meestal 2 of 3 soorten en dan nog kruiden er door.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Laura8312:

Bedankt voor al jullie snelle reacties! Ik ga er zeker mee aan de slag!

 

Nog misschien een rare vraag, maar hoe mengen jullie je hooi gemakkelijk? Bij mij ligt er dan letterlijk overal hooi!

 

Hoor er misschien ook wel bij, maar ben benieuwd!

Ik meng het in de ruif zelf. Ik pak een hand ban het basishooi, een hand van het kruidenhooi/timothyhooi en dan nog een hand basishooi er bovenop.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago zei happy211:

Ik meng het in de ruif zelf. Ik pak een hand ban het basishooi, een hand van het kruidenhooi/timothyhooi en dan nog een hand basishooi er bovenop.

Ik doe het inderdaad hetzelfde. Probeer het dan een beetje in de ruif te husselen, dan komt het vaak wel goed hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .