Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik werd vandaag benaderd door een vriendin. Haar konijn valt haar aan en bijt haar in de benen.
Het gaat om een mannetjes konijn niet gecastreerd.
Ze wil voor het konijn een ander huis zoeken. 
Ze vroeg mij om haar daarbij te helpen. 
ik heb er helaas geen plek voor. 

Ze heeft konijnenopvang in Deurne gebeld  maar die zit vol.
Misschien dat hier iemand dit konijntje een goed tehuis kan bieden?  Zij wil de kosten betalen. En ook het hok en spullen en paspoort komt mee met het konijn.
Haar wens is een goed tehuis voor het beestje.

DCB0430F-9785-4ED3-A2F8-DED363E1C561.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom laat ze hem niet castreren en een vriendinnetje uitzoeken bij een opvang? Een konijn heeft een maatje nodig. Dat is een basisbehoefte, net als ruimte en verzorging. Rammen zijn ongecastreerd erg vervelend hormonaal. Zijn ruimte is groot genoeg voor 2 konijnen. Als ze hem laat castreren dan is het (d)rammige gedrag verdwenen en heeft ze plezier van hem en zijn vriendinnetje in plaats van ergernis nu. 

• Mee eens! 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Konijnen hebben een aantal basisbehoeften. Als die niet in orde zijn kunnen ze gedragsproblemen krijgen. 

Castreren en een maatje is iets wat geen luxe is maar een noodzaak. 

Hoe oud is het konijn? Konijnen maken een puberteit door die best pittig kan zijn. Die begint vaak met een maand of 4/5. 

• Mee eens! 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap de adviezen van de mensen voor mij, maar ik ben ergens ook wel blij dat de vriendin inziet dat als ze niet kan bieden wat nodig is aan dit konijn, herplaatsen een betere optie is. 

Voor ongecastreerde rammen is zeer weinig vraag, vooral omdat je niet kan kijken of er een klik is met de eigen voedster, tot de ram gecastreerd is, en dan zit je dus weken met een konijn apart en investing in castratie kosten. De kans dat je een huisje vind op deze manier waar de ram echt krijgt wat hij nodig heeft, is helaas klein.  Ik zou aanraden om te kijken of er een andere opvang is die plek heeft, of waar ze op een wachtlijst kan komen. Dan word hij via de opvang gecastreerd en uitgeplaatst met een dame waar qua karakter een klik mee is. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet het allemaal. Heb precies dezelfde adviezen gegeven. 
Ik heb haar al vaker gezegd dat een konijn geen konijn is. Maar als mensen het niet willen kan ik ze niet dwingen. Dierenarts had gezegd dat Japie dit gedrag eerder had moeten vertonen dus castratie was ook geen optie.

Ik ben al blij dat mensen ze wel willen afstaan en er moeite voor doen een goed tehuis te zoeken. Helaas vang ik zelf niet meer op.

Het konijn is al iets ouder en vertoont het gedrag nadat hij kleiner is moeten gaan zitten na verbouwing. 
Carl heeft nog een plekje dus ik hoop dat zij hem daar naar toe gaat brengen.

• Vind ik leuk 2
  • Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt gelijk (en @Evee ook), maar nu weten we dus dat overtuigen of ompraten allemaal al door jou gedaan is en geen zin heeft gehad. Duimen dat Carl (geen idee wie of wat Carl is 🙂 ) een plekje voor Japie heeft. Krijgt hij misschien toch nog een vriendinnetje na een castratie. 🤞

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt Carl is van opvang Flappus. 
ik ben allang blij dat ze het konijntje af wilt staan. 
Ze houdt er echt wel van. 
Na 30 jaar heb ik gemerkt dat als mensen iets niet willen dat je dan beter kan kijken naar een andere oplossing. Mijn eerste reactie was castratie en een vriendinnetje maar als er dan gezegd wordt dat het komt doordat hij kleiner zit en de dierenarts zegt dat dat de oplossing niet is. Dan denk ik dat het plezier door het bijten er een beetje af is. En je dan beter een ander adres kan zoeken. 
Was het een vrouwtje had ik wel gekeken of hij hier kon. Maar een ongecastreerd mannetje kan ik niet erbij hebben. 
De opvangen zitten helaas overvol .

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei belleke:

Klopt Carl is van opvang Flappus. 
ik ben allang blij dat ze het konijntje af wilt staan. 
Ze houdt er echt wel van. 
Na 30 jaar heb ik gemerkt dat als mensen iets niet willen dat je dan beter kan kijken naar een andere oplossing. Mijn eerste reactie was castratie en een vriendinnetje maar als er dan gezegd wordt dat het komt doordat hij kleiner zit en de dierenarts zegt dat dat de oplossing niet is. Dan denk ik dat het plezier door het bijten er een beetje af is. En je dan beter een ander adres kan zoeken. 
Was het een vrouwtje had ik wel gekeken of hij hier kon. Maar een ongecastreerd mannetje kan ik niet erbij hebben. 
De opvangen zitten helaas overvol .

Hebben ze geen wachtlijst waar Japie op zou kunnen? Of misschien een andere opvang die wel een plaatsje heeft?

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 hours ago zei Mira11:

Hebben ze geen wachtlijst waar Japie op zou kunnen? Of misschien een andere opvang die wel een plaatsje heeft?

Ze kan bij Flappus terecht. Maar zij zal hem er wel naar toe moeten brengen. 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .