Ga naar inhoud

Paardenwei

Minipaardenfan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo 

Wij hebben 2 shetjes maar de wei is te nat om ze er op te zetten

We hebben.maar 1 land wat kan ik doen om ze toch nog wat buitenlucht te hebben

Wand ik weet dat het belangrijk is meer mensen er last van van een te natte wei dat de paarden er niet op kunnen 

Ik hoop dat het weer mooier word 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de wei jouw eigendom? Je kan dan misschien een deel van de wei opofferen om een paddock of een verhoogd/verhard stuk te maken, waar ze bij nat weer wel de energie kwijt kunnen. Anders is drainage aanleggen in de paardenwei nog een optie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op zoek gaan naar een andere huisvesting voor je pony's als het niet opgelost wordt. Het is wel erg sneu als ze op stal moeten staan. En als het niet jouw eigen wei is neem ik aan dat je er wel voor moet betalen? Misschien is er een ander plekje in de buurt waar ze beter staan?

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Licht in stal maakt niet uit. Ruimte is veel belangrijker. Hoe groot is de stal? Als het gewoon boxen zijn is dat echt veel te krap. Daar doe je niemand een plezier mee. 

Als er geen enkele mogelijkheid is om ze met een natte wei naar buiten te doen zou ik echt op zoek gaan naar een ander plekje, hoe lastig dat ook kan zijn.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn al eens verhuist 

Ik stond eerst op.een stal waar ze nooit buiten kwamen (ik zette ze elke dag daar in de bak) maar de weide gang ontbrak daar heel erg

Zelf wil ik hier geen cometaar op zien.Wand hoe die mensnen met hun paarden om gingen was echt niet best.Die van mij stonden in een dikke laag met vlas (nu ook )vergeleken met de paarden van hun toen

De stal is ruim genoeg ze delen samen 1 stal 

Als ze samen liggen dan hebben ze nog een heel stuk over van de stal

Het is wel zo als het mooie weer er weer is dan staan ze tot herfst dag en nacht weer buiten

Ook mogen ze in de winter wel overdag naar buiten toe 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja blijkbaar wil jij niets aan de situatie veranderen. 1 uurtje per dag wandelen is nog steeds 23 uur per dag opgesloten zijn in een stal. Beide liggen en nog steeds een stukje over klinkt mij als gewoon een box. 

Een beetje hetzelfde idee als dat jij jezelf opsluit in een kleine slaapkamer de hele dag. Je kunt er liggen, en dan is er nog ruimte over. Maar erg gelukkig wordt je daar niet van.

Er is 1 oplossing om ze meer buiten te krijgen, en dat is gewoon een plek zoeken waar ze dat gewoon altijd kunnen. Al is het maar een paddock van 10x10. Dat is nog altijd groter dan een box.

• Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde gewoon weten of wr mensen zijn die in de zelfde sitatie zitten als ik

Blijkbaar willen jullie alleen maar lezen dat ze binnen staan

Ze Staan NIET ALTIJD binnen 

Ze staan nu ook buiten omdat de wei droger is 

De weide licht laag dus een drenage is niet handig wand dan zal de wei als nog nat blijven

Ze mogen niet in de weide als ie nat is wegens de groei van het gras.men paardjes staan straks heus weer 24 7 buiten en in de winter komen ze ook wel buiten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt om advies hoe ze meer naar buiten kunnen als de wei nat is. Verschillende mensen hebben moeite gedaan om je advies te geven. Blijkbaar is het niet het advies waar je naar op zoek was. Maar dat is het mooie van advies, je bepaalt zelf wat je ermee doet. 

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Met vorst kun je ze gewoon buiten laten lopen, hoor. Die van mij doen dat al meer dan 15 jaar en ze hebben nog nooit wat gebroken. Zelfs nooit kreupel geraakt.

Ze houden er zelf wel rekening mee. Het wordt pas gevaarlijk als je ze niet 24/7 buiten laat, dan gaan ze eerst gek doen en dan ontstaan er ongelukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .