Bibi Cos Geplaatst: 9 mei 2021 Delen Geplaatst: 9 mei 2021 HiĀ Ā Ben in met t kleine plassende konijntje šĀ Nou mijn moeder is erachter gekomen dat hij de boel onder plast en nu zegt ze dat hij niet meer uit zn kooi mag. Ook in de ren plast hij en dus wilt ze hem er niet uit. Dit irriteert me dood omdat ik weet dat het echt niet kan om een konijn 24/7 in een kooi te houden.Ā Weet iemand een manier waarop ik zo een ren in kan richten dat plassen niet erg is? Materialen wat ik als placemat ofzo kan gebruiken?Ā Het breekt me hart om hem in dat hokje te zienš£ Ā Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 9 mei 2021 Delen Geplaatst: 9 mei 2021 Het is inderdaad zielig om hem in zijn kooi te houden.Ā Ā Is het een rammetje en niet-gecastreerd? Het klinkt als een sproeiende ram. Die kan je dan het beste laten castreren, dat helpt vaak ook tegen het sproeien. En groot voordeel is dan ook dat hij aan een vriendinnetje gekoppeld kan worden. Ā Woont het konijn binnen? Dan is het handig om een stuk vinyl in de ren te leggen. Bij Kwantum, Leen Bakker, enz kan je een goedkoop stuk vinyl kopen. Je zet de ren dan op het vinyl. Het is handig op het vinyl een stukje buiten de ren door te laten lopen zodat hij niet aan de randjes kan knagen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bibi Cos Geplaatst: 9 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2021 12 minuten geleden zei Bibi Cos: HiĀ Ā Ben in met t kleine plassende konijntje šĀ Nou mijn moeder is erachter gekomen dat hij de boel onder plast en nu zegt ze dat hij niet meer uit zn kooi mag. Ook in de ren plast hij en dus wilt ze hem er niet uit. Dit irriteert me dood omdat ik weet dat het echt niet kan om een konijn 24/7 in een kooi te houden.Ā Weet iemand een manier waarop ik zo een ren in kan richten dat plassen niet erg is? Materialen wat ik als placemat ofzo kan gebruiken?Ā Het breekt me hart om hem in dat hokje te zienš£ Ā Aha! Ik bedenk me net ; puppy pads ! Ik ga dat proberen, ik denk dat dat moet lukken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bibi Cos Geplaatst: 9 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2021 8 minuten geleden zei Lienappelsien: Het is inderdaad zielig om hem in zijn kooi te houden.Ā Ā Is het een rammetje en niet-gecastreerd? Het klinkt als een sproeiende ram. Die kan je dan het beste laten castreren, dat helpt vaak ook tegen het sproeien. En groot voordeel is dan ook dat hij aan een vriendinnetje gekoppeld kan worden. Ā Woont het konijn binnen? Dan is het handig om een stuk vinyl in de ren te leggen. Bij Kwantum, Leen Bakker, enz kan je een goedkoop stuk vinyl kopen. Je zet de ren dan op het vinyl. Het is handig op het vinyl een stukje buiten de ren door te laten lopen zodat hij niet aan de randjes kan knagen. Hij is nog maar 8 weken dus hij moet nog wat weken wachten tot hij gecastreerd kan worden. Ik denk dat territorium afbakenen zeker een rol speelt maar ik denk ook dta hij niet helemaal zindelijk is nog.Ā Ā Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 9 mei 2021 Delen Geplaatst: 9 mei 2021 Heb je de tips hier op BunnyBunch al goed doorgelezen?Ā Ā https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken Ā Alles goed blijven schoonmaken met schoonmaakazijn op de plekken waar hij niet mag plassen. Goedkoop zeil onder de ren plaatsen zodat het makkelijk schoonmaken is. Als je in de buurt van Utrecht woont, heb ik nog wel wat voor je liggen.Ā Ā Verder op 1 plek maar grondbedekking leggen zodat hij daar z'n behoefte kan doen en bij die plek z'n hooi aanbieden.Ā Ā Verder is het gewoon een kwestie van geduld. Weet je waarom je moeder het vervelend vindt dat hij nog niet zindelijk is? Is zij degene die het moet opruimen? Gaat de vloer kapot? Stinkt het? Probeer die ergenis dan weg te halen door zelf extra schoon te maken of leg zeil op de vloer om de vloer te beschermen. Zo krijg je vast wat bonuspunten van je moeder om nog even door te zetten!Ā Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 9 mei 2021 Delen Geplaatst: 9 mei 2021 Hij is echt nog maar een ukkie.Ā Je kunt een ren gebruiken en hem zo voldoende beweging geven. Je kunt daar bv een deken, over de vloer leggen. Als hij straks meer zindelijk is kun je hem helemaal los laten lopen.Ā 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bibi Cos Geplaatst: 10 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2021 5 hours ago zei Miekmoek: Heb je de tips hier op BunnyBunch al goed doorgelezen?Ā Ā https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken Ā Alles goed blijven schoonmaken met schoonmaakazijn op de plekken waar hij niet mag plassen. Goedkoop zeil onder de ren plaatsen zodat het makkelijk schoonmaken is. Als je in de buurt van Utrecht woont, heb ik nog wel wat voor je liggen.Ā Ā Verder op 1 plek maar grondbedekking leggen zodat hij daar z'n behoefte kan doen en bij die plek z'n hooi aanbieden.Ā Ā Verder is het gewoon een kwestie van geduld. Weet je waarom je moeder het vervelend vindt dat hij nog niet zindelijk is? Is zij degene die het moet opruimen? Gaat de vloer kapot? Stinkt het? Probeer die ergenis dan weg te halen door zelf extra schoon te maken of leg zeil op de vloer om de vloer te beschermen. Zo krijg je vast wat bonuspunten van je moeder om nog even door te zetten!Ā Ik woon helaas niet in de buurt maar ik ga dat proberen. Mijn moeder is niet perse weg van konijnen dus ze vind het gewook niet fris dat et steeds wordt geplast wat ik begrijp. Ik vind het zelf ook niks maar ik heb er begrip voor en zij niet.Ā Ik ga gewoon van die plasmatjesĀ gebruiken zodat het goed wordt opgenomen en ik niet steeds een schone deken of handdoek in de was hoef te gooien. Bedankt.Ā Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 10 mei 2021 Delen Geplaatst: 10 mei 2021 12 hours ago zei Bibi Cos: Aha! Ik bedenk me net ; puppy pads ! Ik ga dat proberen, ik denk dat dat moet lukken Is je konijntje een knager? Want dan kunnenĀ deze pads niet de meeste veilige oplossing zijnĀ Je kunt beter even verder kijken naar speciale plas- of zindelijkheidmatten voor konijnen en knaagdieren. Deze werken hetzelfde en zijn vaak nog herbruikbaar ook!Ā Succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bibi Cos Geplaatst: 10 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2021 1 hour ago zei Dorusjedot: Is je konijntje een knager? Want dan kunnenĀ deze pads niet de meeste veilige oplossing zijnĀ Je kunt beter even verder kijken naar speciale plas- of zindelijkheidmatten voor konijnen en knaagdieren. Deze werken hetzelfde en zijn vaak nog herbruikbaar ook!Ā Succes! Niet een knagertje maar wel een springertješIk zal even kijken naar die matten bedankt 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten