Ga naar inhoud

Updates over Chip

TurboEnTwinkie
 Delen

Aanbevolen berichten

4 hours ago zei happy211:

Kunnen je ouders niet alvast 's ochtends naar het huisje gaan, eventueel al met de kinderen, en dat jullie volgen nadat jullie Chip hebben weggebracht?

Wanneer zouden jullie Turbo en Twinkie wegbrengen?

Nee dat kan niet, wij moeten echt al s'ochtends in het huisje ivm een tijdslot. We zouden Turbo en Twinkie brengen voordat we naar het huisje gaan en dan doorrijden naar het huisje. 

Ik denk dat de enige optie is om chip mee te nemen. Of zoals evee al zei, thuisblijven. Maar ik vind het wel een beetje heftig om thuis te blijven vanwege een konijn. 

aangepast door TurboEnTwinkie
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago zei Punky punk:

En een hele goede vriendin/vriend die Chip in de middag kan brengen?

Ja dat zou evt wel kunnen maar dan zou chip van 7 uur s'ochtends tot kwart over 3 smiddags bij die vriendin moeten blijven en dan zit hij ook nog eens in zijn reismandje want voor de opvang hoeven we niet zijn kooi mee te nemen. Is dat het waard?

Bedankt trouwens, dat jullie allemaal zo goed meedenken. Dat waardeer ik echt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago zei Punky punk:

Is ie gisteren op koppelvakantie vertrokken? @TurboEnTwinkie, en Chip. 😉

Nee. We hebben geregeld dat we hem vrijdag s'middags op koppelvakantie kunnen sturen. Hij is op 6 mei gecastreerd dus donderdag is die pas echt niet meer vruchtbaar geloof ik. Omdat wij vrijdag s'ochtends al weg zijn op onze vakantie brengt een goede vriendin hem naar de opvang voor zijn koppelvakantie. Ben heel benieuwd hoe het gaat! 

We zijn inmiddels ook al begonnen met het uitzoeken van de spulletjes voor in de konijnenkamer. Mijn man wilt een 'mooie' konijnenkamer dus we zijn opzoek naar 'mooie' spulletjes. Op het lijstje staat al een tipi tentje en een elmato schuilhuis. Ik wil graag ook een zandbak aanschaffen voor chip en zijn toekomstige vriendinnetje en zat te denken aan een kattenbak. Het is wel zeker wat anders dan Turbo en Twinkie aangezien hun loslopen en hun schuilplek het keukenkastje is geworden😅

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat spannend om te zien waar Chip mee thuis komt! Krijg je updates van de opvang?

Mooie spulletjes zijn niet altijd besteed aan konijnen, maar dat heb je zeker wel uitgelegd aan je echtgenoot, hè? 😁 Zijn T&T geen slopers? Tunnels/tentjes van stof zijn bij sommige konijnen in drie tellen gesloopt, anderen doen er iets langer over en er zijn dus ook konijnen die zulke tunnels/tentjes heel laten. Ongelooflijk dat zulke konijnen bestaan, bij ons lopen alleen maar slopers rond. 🤪 Kwestie van uitproberen. Als Chip&Co gaan slopen dan kun je van wilgenbruggen ook mooie tunnels maken die ze niet zo snel kapot krijgen. Bijkomend voordeel van wilgentunnels vind ik dat ze er ook op kunnen springen en overheen sjezen. En de cat cubes zien er toch ook heel mooi/netjes uit? Eefje heeft in de kamer van Gijs en Milly een gangenstelsel gemaakt van cubes, wilgenbruggen en huisjes en dat valt erg in de smaak. Genoeg voorbeelden om inspiratie op te doen in het binnenverblijf-topic?

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was de eerste dag van chips koppelvakantie! Hij mag eerst gaan speeddaten om een leuke dame uit te zoeken. Dat is vandaag al gebeurt maar hij heeft helaas nog geen interesse in 1 van de vrouwtjes. Maar goed het was ook nog maar het eerste dagje dus het zal vast wel goed komen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Punky punk:

Wat fijn dat hij vertrokken is! Blijft hij daar niet overnachten dan?

Jawel hij blijft daar zeker overnachten en Turbo en Twinkie ook bij diezelfde opvang omdat wij een weekendje weg zijn. 

Heel fijn ook van de opvang is dat we elke avond een persoonlijk berichtje krijgen over hoe het die dag is gegaan met chip, maar ook met Turbo en Twinkie 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2021 at 09:53 zei JokeC:

Wat spannend om te zien waar Chip mee thuis komt! Krijg je updates van de opvang?

Mooie spulletjes zijn niet altijd besteed aan konijnen, maar dat heb je zeker wel uitgelegd aan je echtgenoot, hè? 😁 Zijn T&T geen slopers? Tunnels/tentjes van stof zijn bij sommige konijnen in drie tellen gesloopt, anderen doen er iets langer over en er zijn dus ook konijnen die zulke tunnels/tentjes heel laten. Ongelooflijk dat zulke konijnen bestaan, bij ons lopen alleen maar slopers rond. 🤪 Kwestie van uitproberen. Als Chip&Co gaan slopen dan kun je van wilgenbruggen ook mooie tunnels maken die ze niet zo snel kapot krijgen. Bijkomend voordeel van wilgentunnels vind ik dat ze er ook op kunnen springen en overheen sjezen. En de cat cubes zien er toch ook heel mooi/netjes uit? Eefje heeft in de kamer van Gijs en Milly een gangenstelsel gemaakt van cubes, wilgenbruggen en huisjes en dat valt erg in de smaak. Genoeg voorbeelden om inspiratie op te doen in het binnenverblijf-topic?

Ja we krijgen heel fijn elke avond een berichtje van de opvang. T&T zijn (gelukkig) geen slopers en Chip ook nog niet tot nu toe. Een kattentunnnel van de action gaat hier makkelijk langer dan een jaar mee. Mijn man heeft veel op instagram gekeken om daar inspiratie op te doen voor de konijnen kamer, alleen moet ik wel eerlijk zeggen dat het er heel onrealistisch uit ziet. Hij wilt er bijvoorbeeld ook een bankje inzetten zodat wij ook fijn bij de konijnen kunnen zitten. T&T lopen dus altijd los door het huis maar hun zijn echt totaal geen slopers, poepjes en plasjes gaan in de toiletbak, tunnels blijven heel, hooi blijft netjes in het hok, etc. Hopelijk worden chip en zijn vriendin ook zo netjes. Maar goed we blijven kijken naar geschikte spullen. 

Met chip zijn speeddate gaat het opzich wel oké denk ik alleen de opvang vindt hem wel een gekkie omdat hij gewoon verder eet en speelt terwijl er een dame bij komt. Maar goed ze blijven het proberen. 

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wou toch graag een 'mooie' konijnenkamer hé? In de Ikea verkopen ze mooie spulletjes. Eigenlijk bedoeld voor katten of honden, maar evengoed dienst kunnen doen voor konijntjes.

Of als je gewoon 'huisdiermeubels' ingeeft op google krijg je ook veel resultaten!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe nog geen vriendinnetje gevonden voor chip. De opvang zegt dat het erop lijkt alsof de vrouwtjes onzichtbaar zijn voor chip. Maar ze zeggen dat ze dit wel eens eerder hebben meegemaakt maar er uiteindelijk altijd wel een geschikte dame in de opvang zit. Maar ik vroeg me af hoelang zo'n koppeling eigenlijk gelijk duurt (dus als hij al een dame heeft uitgezocht maar dat ze daarna nog echt gekoppeld worden). 

Met T&T gaat het ook goed, die zijn weer thuis sinds gisterenavond en hebben het goed naar hun zin gehad in de opvang. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Negeren is ook een manier voor konijnen om om te gaan met een koppeling. Dat zegt eigenlijk nog niet zo veel, het kan best zijn dat er wel een geschikte partner voor hem tussen zit. Sommige konijnen vinden het spannend en ontwijken de eerste dagen de ander. De echte koppeling begint dan pas op het moment dat ze wat meer gewend zijn aan de situatie. Het zegt niet zo heel veel over of het wel of niet goed komt, alleen dat speed-daten misschien niet de manier is om jouw konijn aan een partner te helpen. 

Echt koppelen duurt weken, soms zelfs maanden en sommige konijnen hebben ook echt even rustig de tijd nodig om te wennen aan een partner. Niets mis mee, alleen wat meer geduld hebben. Pas wel op dat je de wisseling van neutraal terrein naar eigen verblijf in zo een situatie niet te snel maakt, want dat kan soms wel zorgen dat het omslaat de verkeerde kant op. Dat ze dan omdat ze het spannend vinden opeens heel fel uitvallen in hun vertrouwde verblijf. Je wil natuurlijk het liefst dat ze elkaar al een beetje kennen en ontdekt hebben hoe de rangorde een beetje gaat zijn voor je die wissel maakt. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes! Er is een dame gevonden voor chip! Of nou ja, chip heeft de dame natuurlijk uitgezocht. We hebben net een berichtje van de opvang gekregen met dit goede nieuws. Chip en Pika (zo heet de dame) worden vanaf morgen gekoppeld en dan maar kijken of er echt een goede klik is. We hebben ook net een video doorgestuurd gekregen van chip en pika samen tijdens de speeddate. Chip was heel lief Pika aan het likken en daarna bunny flopte Pika zo naast Chip. Echt te schattig. Hier thuis is iedereen helemaal geflipt van het goede nieuws! 

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk!

En stiekem vind ik de naam Pika erg leuk! Pika's zijn familie van konijnen en hazen, het zijn een soort eekhoorn-muizen-beertjes om te zien, heel schattig vind ik zelf! In het Nederlands ook wel fluithazen genoemd.  Google ze maar eens 😉

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei TurboEnTwinkie:

Yes! Er is een dame gevonden voor chip! Of nou ja, chip heeft de dame natuurlijk uitgezocht. We hebben net een berichtje van de opvang gekregen met dit goede nieuws. Chip en Pika (zo heet de dame) worden vanaf morgen gekoppeld en dan maar kijken of er echt een goede klik is. We hebben ook net een video doorgestuurd gekregen van chip en pika samen tijdens de speeddate. Chip was heel lief Pika aan het likken en daarna bunny flopte Pika zo naast Chip. Echt te schattig. Hier thuis is iedereen helemaal geflipt van het goede nieuws! 

Dat is geweldig nieuws 🎉

Hopelijk blijft het met de echte koppeling zo goed gaan.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago zei TurboEnTwinkie:

Wat enorm fijn! Hopelijk komt alles goed!

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago zei TurboEnTwinkie:

Fijn! Nu hopen dat het goed blijft gaan 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, 

Ik heb weer even een vraagje. Ik vroeg me namelijk af welk nachthok jullie hebben voor konijnen binnen. Ik vind de nacht hokken namelijk erg prijzig voor zo'n klein ding. Ik begrijp natuurlijk dat het voor buiten wel nodig is ivm het weer maar voor binnen wordt het alleen maar gebruikt om in te slapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor binnen kan een kartonnen doos  met een paar gaten al voldoen als schuilhuisje. Het is wel belangrijk dat konijnen een veilig gevoel hebben in hun verblijf, dus zorg wel dat er schuilplekken zijn. Voor binnen in huis hoeft het echter geen tocht / vocht / weersbestendig schuilhok te zijn. Een doos, een tunnel, een tafeltje waar ze onder kunnen zitten, dat soort plekken zijn voor konijnen in huis prima te gebruiken. 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .