Ga naar inhoud

Updates over Chip

TurboEnTwinkie

Aanbevolen berichten

Ik merk wel dat chip steeds actiever wordt. Hij zit nu in zijn hoi met een panelenren eraan vast. Die panelenren is 90 cm hoog en ik ben bang dat hij er over heen gaat springen. Alleen Twinkie is vroeger eens een keertje over die ren heengesprongen. Maar denken jullie dat hij er overheen kan springen? En als hij op koppelvakantie gaat, is hij dan wel weer actief? De oude zegmaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei TurboEnTwinkie:

Ik merk wel dat chip steeds actiever wordt. Hij zit nu in zijn hoi met een panelenren eraan vast. Die panelenren is 90 cm hoog en ik ben bang dat hij er over heen gaat springen. Alleen Twinkie is vroeger eens een keertje over die ren heengesprongen. Maar denken jullie dat hij er overheen kan springen? En als hij op koppelvakantie gaat, is hij dan wel weer actief? De oude zegmaar. 

Tja, mijne sprongen niet over de ren van 80 cm, maar er zijn acrobaten die dat wel durven. Ik zou het lekker laten en goed in de gaten houden. Als hij het toch gaat doen, moet je snel kunnen schakelen naar iets anders. 

En wat bedoel je met weer actief? Ik zou Chip pas op koppelvakantie sturen als hij weer helemaal is hersteld van de castratie en weer z'n oude is. Maar zodra hij weer zelfstandig gaat eten, dan gaat dat vast heel snel! 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Miekmoek:

Tja, mijne sprongen niet over de ren van 80 cm, maar er zijn acrobaten die dat wel durven. Ik zou het lekker laten en goed in de gaten houden. Als hij het toch gaat doen, moet je snel kunnen schakelen naar iets anders. 

En wat bedoel je met weer actief? Ik zou Chip pas op koppelvakantie sturen als hij weer helemaal is hersteld van de castratie en weer z'n oude is. Maar zodra hij weer zelfstandig gaat eten, dan gaat dat vast heel snel! 

Met actief bedoel ik zelfstandig eten en lekker rond huppelen in de ren. Hij gaat over 2 weekjes op koppelvakantie maar ik ben bang dat hij dan nog niet helemaal hersteld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TurboEnTwinkie:

En als hij op koppelvakantie gaat, is hij dan wel weer actief? De oude zegmaar. 

Hij heeft na de castratie nog minstens 14 dagen om te herstellen, dus dat zal wel goed komen. Als hij zo pijnstilling krijgt en daarna ook zelf weer gaat eten, dan zal hij snel weer de oude zijn. 

Na de castratie van mijn voedster was ze ongeveer 4 dagen nog wat van slag en wilde ze alleen de lekkere dingen eten, maar daarna was het zo ongeveer weer over en na een week was ze echt weer helemaal in orde.

• Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei TurboEnTwinkie:

Met actief bedoel ik zelfstandig eten en lekker rond huppelen in de ren. Hij gaat over 2 weekjes op koppelvakantie maar ik ben bang dat hij dan nog niet helemaal hersteld is.

Kan snel gaan hoor! Hopelijk eet hij vandaag of morgen weer met de pijnstilling en dan is hij snel weer de oude 😊 

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de DA geweest en heb hem net de pijnstilling gegeven. Hij heeft zijn hele voerbakje leeggegeten en ook al wat hooi. Hij heeft zelfs al wat gespeeld in de ren en huppelt al lekker rond. Hij is echt een druk en levendig konijn. De DA zei dat ze was vergeten de pijnstillers mee te geven🤨Beetje apart maar goed. Ik heb haar ook meteen al verteld dat ik ga overstappen op een konijn kundige dierenarts. 

Hij springt ook al wel in de ren en ik ben dus wel echt bang dat hij er s'nachts overheen springt en dat wij het dan niet merken. De kids slapen echt overal doorheen en horen niks en ik en mijn man slapen helemaal beneden terwijl chip op zolder is. Onze zolder is ook niet bepaalt de veiligste, er staat bv een oude koelkast en die kunnen we niet zo maar verschuiven, als hij daarachter komt weet ik niet of hij er wel weg komt. Ik durf niet echt te slapen vannacht omdat ik bang ben dat hij eroverheen springt. Hij kan ook naar beneden gaan en dan komt hij in aanraking met Turbo en Twinkie. Er staat geen opstapje of iets in de ren maar hij kan bv op het hok springen en er dan overheen denk ik? Ik heb ook ergens gelezen dat ze ook zonder opstapje over zo'n ren heen kunnen springen. Het is maar voor tijdelijk dus ik wil ook weer niet een hele nieuwe ren kopen. Heeft iemand tips? Een laken erover heen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om te horen dat hij weer eet! Beetje gek idd van de dierenarts.. 

Over die ren.. Geen idee.. Kan je z'n hok niet in het midden neerzetten? Dan kan hij die iig niet als opstapje gebruiken. Of de ren gebruiken om de koelkast en andere dingen af te zetten ipv zijn verblijf? Een laken zou anders evt ook wel kunnen denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was even een wat minder leuke dag.

Chip was s'ochtends en in het begin van de middag echt heel actief en daar was ik natuurlijk super blij mee, hij at hooi,voer en een stukje witlof. Ook dronk hij genoeg. Maar rond 5 uur begon hij opeens heel snel en veel te drinken. Eerst maakten we ons niet zo'n zorgen. Hij dronk steeds heel veel en daarna ging die even liggen en dan weer drinken. Rond 6 uur maakten we ons toch een beetje zorgen en begonnen we te googelen wat het kon zijn maar we vonden niet echt iets nuttigs. Toen rond 7 uur heb ik toch maar even naar de konijnkundige DA gebeld en die zei dat we met spoed moesten komen. Dus rond half 8 waren we daar en ze gaf chip een prikje en toen we thuis waren was hij weer helemaal beter. 

We hebben Turbo ook meteen mee genomen aangezien hij helemaal geen hooi meer at. Met dat kleine ventje was er ook gelukkig niks aan het handje. 

En zaterdag moeten we *weer* naar de DA maar dan voor Twinkie want die heeft een gek wondje bij haar mond. We konden Twinkie niet ook meenemen omdat het reismandje toch wat te klein is voor Turbo en Twinkie samen. Maar we hebben dus 2 reismandjes, ze reizen wel meestal samen maar voor zo'n lange rit, tja dan zitten ze maar op elkaar gepropt.

Ja het leven met 3 konijnen is wel zwaar...Laat staan als er nog een 4de bij komt 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een dag.....poehee. Heeft de DA uitgelegd wat er met Chip was dat hij zoveel dronk en waar de injectie voor was? Goed dat jullie hem goed in de gaten houden.

Eet Turbo nu wel weer hooi? Heeft hij wel vaker periodes gehad dat hij slecht hooi at? Nu Twinkie nog na laten kijken, die boevenbende heeft je weer flink bezig gehouden. Misschien is het slim om toch maar eens naar een grotere reismand te kijken waar wel twee reizigers tegelijk in kunnen, want steun van het maatje scheelt echt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei JokeC:

Wat een dag.....poehee. Heeft de DA uitgelegd wat er met Chip was dat hij zoveel dronk en waar de injectie voor was? Goed dat jullie hem goed in de gaten houden.

Eet Turbo nu wel weer hooi? Heeft hij wel vaker periodes gehad dat hij slecht hooi at? Nu Twinkie nog na laten kijken, die boevenbende heeft je weer flink bezig gehouden. Misschien is het slim om toch maar eens naar een grotere reismand te kijken waar wel twee reizigers tegelijk in kunnen, want steun van het maatje scheelt echt. 

Ja ze zei dat zijn darmen stil lagen. We hadden een beetje haast omdat ik de kids alleen thuis moest laten dus we hebben niet meer gevraagd waarvoor de injectie was maar waarschijnlijk om zijn darmen weer op stand te krijgen. Chip weegt 1,2 kg ik heb geen idee of dat te zwaar is, we hebben hem laten wegen bij de niet konijn kundige DA en die zei voor de rest niks over zijn gewicht. Moeten we chip ook extra laten checken bij de konijn kundige DA denken jullie? 

Met Turbo gaat het weer goed ook hij kreeg een injectie, ook omdat zijn darmen stil lagen. Ze kregen volgensmij  de zelfde injectie maar dat weet ik voor de rest ook niet helemaal. Het gebeurt wel vaker dat Turbo opeens geen hooi meer eet maar daar deden we nooit iets aan. 

We hebben nu wat medicijnen mee gekregen voor als ze weer een keer niet goed eten zodat we dat dan zelf kunnen behandelen.

De boefjes hebben me wel goed laten schrikken zeg, ik dacht even dat chip dood ging! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, 

Ik heb een beetje een probleem. We gaan volgende week van vrijdag ochtend t/m zondag avond op vakantie.

We hebben voor Turbo en Twinkie een plekje gereserveerd bij een opvang in de buurt. Maar toen kregen we chip en ik ben helemaal vergeten om ook voor hem ook een plekje te reserveren. Ik kwam er net pas achter en heb de opvang gebeld maar die zitten nu vol.

De reis naar het huisje waar we naartoe gaan is ongvr een uurtje rijden en er is plek in de auto om chip mee te nemen. Nou weet ik dat het niet goed is om een konijn mee te nemen ivm stres maar er is niemand die kan oppassen, nou er zijn evt wel mensen die kunnen oppassen maar die kunnen het niet zien wanneer er iets aan de hand is met ons kleine boefje. Een andere opvang/pension is nog langer rijden dan het huisje. 

Ik wil chip ook liever niet hier alleen achter laten met een camera want als er iets is zijn we toch niet in de buurt om met spoed naar hem toe te gaan. 

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Mijn ouders gaan ook mee naar het huisje en hebben liever geen hele konijnenren in het huisje. Zij vinden het allemaal maar overdreven. Ik zelf denk hier anders over maar mijn ouders hebben echt een duidelijk standpunt. Want wat kan er nou gebeuren, zeggen ze. 

Chip gaat volgende week maandag op koppelvakantie en als wij pas zondagavond terug komen, dan is dat ook wel heel veel stres voor hem. 

aangepast door TurboEnTwinkie
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

In welke regio woon je/waar ga je naartoe? Wellicht is er een bunnybuncher die op zou kunnen passen?

Ik heb liever dat er iemand oppast die ik echt ken zodat ik 100% zeker weet dat chip het ook goed heeft terwijl wij op vakantie zijn. Anders kan ik niet rustig op vakantie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over 21-23 mei, toch? Kun je niet proberen te regelen dat Chip in dat weekend al op koppelvakantie gaat ipv de maandag erop pas? Als ik me niet vergis is hij 6 mei gacastreerd, toch? Dan zou het precies uitkomen met de wachttijd van 14 dagen qua vruchtbaarheid.

• Mee eens! 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-5-2021 at 16:52 zei happy211:

Je hebt het over 21-23 mei, toch? Kun je niet proberen te regelen dat Chip in dat weekend al op koppelvakantie gaat ipv de maandag erop pas? Als ik me niet vergis is hij 6 mei gacastreerd, toch? Dan zou het precies uitkomen met de wachttijd van 14 dagen qua vruchtbaarheid.

Ik heb met gebeld en we kunnen hem dan pas in de middag brengen maar we moeten echt s'ochtends in het huisje zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .