Ga naar inhoud

Doodgebeten konijnen

Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn konijnen zijn gisteren en vandaag doodgebeten door een dier, maar ik ben ten einde raad welk dier het zou kunnen zijn! We zijn op de tijd van gisteren tot vandaag 3 konijnen verloren door het stomme beest. Ik wou eens horen of jullie mij meer konden vertellen... we denken zelf een marter of rat maar we weten het niet. Onze konijntjes zaten in een trailer op onze paardenwei zodat ze groot en ‘veilig’ zaten. Er was dus een gat in de trailer en daar is dus 1 of ander beest door kunnen komen. De letsels waren bij alle diertjes hetzelfde: ogen eruit, in de buik gebeten, ingewanden eruit en pootjes afgebeten.... 

het was heel confronterend om dit te zien en ik zou heel graag willen weten welk beest dit gedaan heeft! Onze wei vindt plaats naast een fort en voetbalveld met daartussen een riool. Langs achter is er een hele grote en lange berg en daar zitten blijkbaar een koppel vossen, maar vossen zouden ons verbazen want dan zouden we het zien aan hoe de trailer aangetast zou zijn wat niet zo was. 
foto’s heb ik speciaal niet getrokken omdat het eigenlijk heel erg was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat verschrikkelijk zeg.. 

Goede kans dat het een marter is geweest. Die kunnen door de kleinste gaten en kieren. Om je konijnen buiten echt veilig te houden is een ren met sterk en heel fijnmazig martergaas noodzakelijk. Let ook op kieren tussen het dak en de zijkant etc, ze kunnen zich echt heel klein maken. 

Veel sterkte met het verlies van je konijntjes 😢.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar, heel veel sterkte met het verlies.

Hier staan alle vijanden van konijnen op een rijtje:

Natuurlijke vijanden van het konijn
https://www.bunnybunch.nl/informatie/natuurlijke-vijanden-konijn

En hier vind je informatie over het veilig maken van het konijnenverblijf tegen roofdieren

Roofdieren zoals marters en vossen weren uit het konijnenhok
https://www.bunnybunch.nl/informatie/marters-vossen-weren-uit-konijnenhok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .