Imke Van Der Plancken Geplaatst: 5 mei 2021 Delen Geplaatst: 5 mei 2021 Hallo, mijn konijnen zijn gisteren en vandaag doodgebeten door een dier, maar ik ben ten einde raad welk dier het zou kunnen zijn! We zijn op de tijd van gisteren tot vandaag 3 konijnen verloren door het stomme beest. Ik wou eens horen of jullie mij meer konden vertellen... we denken zelf een marter of rat maar we weten het niet. Onze konijntjes zaten in een trailer op onze paardenwei zodat ze groot en ‘veilig’ zaten. Er was dus een gat in de trailer en daar is dus 1 of ander beest door kunnen komen. De letsels waren bij alle diertjes hetzelfde: ogen eruit, in de buik gebeten, ingewanden eruit en pootjes afgebeten.... het was heel confronterend om dit te zien en ik zou heel graag willen weten welk beest dit gedaan heeft! Onze wei vindt plaats naast een fort en voetbalveld met daartussen een riool. Langs achter is er een hele grote en lange berg en daar zitten blijkbaar een koppel vossen, maar vossen zouden ons verbazen want dan zouden we het zien aan hoe de trailer aangetast zou zijn wat niet zo was. foto’s heb ik speciaal niet getrokken omdat het eigenlijk heel erg was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 5 mei 2021 Delen Geplaatst: 5 mei 2021 He wat verschrikkelijk zeg.. Goede kans dat het een marter is geweest. Die kunnen door de kleinste gaten en kieren. Om je konijnen buiten echt veilig te houden is een ren met sterk en heel fijnmazig martergaas noodzakelijk. Let ook op kieren tussen het dak en de zijkant etc, ze kunnen zich echt heel klein maken. Veel sterkte met het verlies van je konijntjes 😢. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 mei 2021 Delen Geplaatst: 5 mei 2021 Wat ontzettend naar, heel veel sterkte met het verlies. Hier staan alle vijanden van konijnen op een rijtje: Natuurlijke vijanden van het konijn https://www.bunnybunch.nl/informatie/natuurlijke-vijanden-konijn En hier vind je informatie over het veilig maken van het konijnenverblijf tegen roofdieren Roofdieren zoals marters en vossen weren uit het konijnenhok https://www.bunnybunch.nl/informatie/marters-vossen-weren-uit-konijnenhok Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 5 mei 2021 Delen Geplaatst: 5 mei 2021 Jeetje wat heftig! Ik kan je niet helpen maar wil je wel veel sterkte wensen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 5 mei 2021 Delen Geplaatst: 5 mei 2021 Sterkte met het verlies van je konijntjes 😥 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 6 mei 2021 Delen Geplaatst: 6 mei 2021 Wat heftig, sterkte met het verlies van je beestjes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten