Ga naar inhoud

Konijn eet nauwelijks groenvoer


PapaKonijn

Aanbevolen berichten

Een van onze konijnen eet nauwelijks groenvoer. Witlof, andijvie, komkommer. Snuitje eet alles op, terwijl Fluffy eromheen loopt. Hoe krijgen we haar zover dat ze toch wat groenvoer? Is het een idee om bij het voeren de ren even in tweeën te delen, zodat ze rustig de tijd krijgt?

 

Ze eet wel vrolijk van wilgenblaadjes en wilgenkatjes die van de boom zijn gevallen, dat dan weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram eet ook bijna geen groenvoer, als sinds ik hem uit de opvang gehaald heb. 

Je kunt proberen ze inderdaad apart te zetten zodat hij de tijd heeft om het uit te zoeken zonder dat zijn maatje alles opeet. Maar hou wel rekening met de hoeveelheid die je geeft. Als hij niets gewend is omdat hij het eerder niet at, dan moet je met echt kleine stukjes beginnen (postzegel formaat) en het zo langzaam opbouwen. Eerst 1 soort groente bijvoorbeeld witlof of andijvie, en als dat goed gaat kun je iets anders erbij proberen, weer klein beginnen. 

Maar het kan dus ook zijn dat hij net als mijn ram het gewoon niet interessant vindt. Misschien kun je dan verse kruiden zoals peterselie, munt of basilicum proberen (ook weer met kleine beetjes beginnen).

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je die moppies zo'n gezond en lekker mogelijk dieet voor te zetten, trekt er eentje het neusje ervoor op....ondankbaar ding! 😁 Als apart houden even bij het eten haar wel aan het proeven krijgt dan lukt het misschien wel om haar de smaak te pakken te laten krijgen. Is Snuitje een schrokop die alles wegkaapt als hij de kans krijgt?

 

Had je onderstaande informatie al door geploeterd? 

 

Groenten voeren aan konijnen
https://www.bunnybunch.nl/informatie/groenten-voeren-konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster heeft ook heel lang geen groenten gegeten. Ik ben het blijven aanbieden en nu eet ze toch al wel een aantal soorten en vindt ze het ook echt lekker. Ik zou wel proberen om ze even apart te houden zodat ze de kans krijgt om eraan te beginnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .