Ga naar inhoud

Heeft iemand nog recepten?


TurboEnTwinkie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Wij wouden deze week konijnenkoekjes maken voor de komst van chip. We hadden konijnenkoekjes in gedachten maar de vorige keer stonk het hele huis toen de koekjes in de oven waren. De konijnen smoothie werd omgegooid door Twinkie en hetzelfde gebeurde bij de hooi thee. Weet iemand anders nog iets lekkers wat we kunnen maken voor onze 3 lieverdjes? 

aangepast door TurboEnTwinkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel het leuk is om te doen, moet je wel echt heel voorzichtig doen met de hoeveelheden. Bij een nieuw konijn zou ik eerder juist teruggaan naar de basis van hooi en beperkt brok, en heel voorzichtig groenvoer introduceren dan dat je allerlei lekkere dingen gaat maken of kopen. Daar doe je voor de spijsvertering meestal meer kwaad mee dan goed namelijk. 

 

Maar hier staan tips en voorbeeldjes: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/koken-voor-je-konijn

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was, zou ik voor de mensen in huis wat lekkers bakken om de komst van Chip te vieren. 🥳😎 T&T snappen toch niks van "het feest" en mensen wel. Chip vindt het sowieso geen feest, want hij is net gecastreerd dan en komt in een wildvreemde omgeving, nogal gestress dus. Is voor zijn eigen bestwil natuurlijk, maar dat weet hij niet. Bovendien is Chip een konijn dat slecht verzorgd is geweest dus zou ik echt heel voorzichtig zijn met fratsen uithalen met zijn voeding. 

 

 

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend lief dat je voor Chip zo'n warm welkom in gedachten hebt, maar ook ik denk dat je vooral voorzichtig moet zijn met wat je geeft. Konijnen zijn wat dat betreft lastige diertjes en door de stress van de reis en de verhuizing zijn ze vaak als best van slag.
Als ik een nieuw konijntje krijg (ik heb regelmatig tijdelijk pleegkonijntjes) dan krijgen ze vaak de eerste 1 of 2 dagen alleen veel (soorten) hooi en water en soms maar enkele brokjes die ze al gewent waren voor het idee.

 

Als Chip na een tijdje wat meer gewent is, kun je een konijn volgens mij het meest blij maken met lekker vers groen, zoals (in jouw geval een héél klein) blaadje paardenbloem, weegbree, braam o.i.d.  Echt een heel klein blaadje in het begin! Wil je dit vaker en meer geven, dan moet je dit altijd heel langzaam opbouwen om problemen met de spijsvertering te voorkomen. Maar volgens mij is dat de grootste verwennerij voor veel konijnen!

En inderdaad, iets feestelijks bakken voor de mensen!

 

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .