Bunny_time Geplaatst: 15 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2021 Ja dat is inderdaad niet zo’n goed idee 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Nog een vraag: mag je de namen van konijnen uit de opvang ook zelf veranderen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 mei 2021 Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Ja natuurlijk, dat doe ik altijd. Ze luisteren toch niet 😉 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 17 mei 2021 Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Ja hoor. Mijn laatste aanwinst heette Kei. Dat vind ik echt geen naam, dus nu heet hij Guusje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2021 3 minuten geleden zei Marjoleink: Ja hoor. Mijn laatste aanwinst heette Kei. Dat vind ik echt geen naam, dus nu heet hij Guusje. Oh top dan hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken (niet dat ik dat echt deed hoor😉) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 17 mei 2021 Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Mijne heette Swiffer, maar ik heb haar vernoemd als Saar 😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2021 35 minuten geleden zei Eefje: Ja natuurlijk, dat doe ik altijd. Ze luisteren toch niet 😉 Haha🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 17 mei 2021 Delen Geplaatst: 17 mei 2021 1 uur geleden zei Bunny_time: Nog een vraag: mag je de namen van konijnen uit de opvang ook zelf veranderen? Nee, dat is echt verboden, want als zo'n diertje eenmaal Lilian Konijnissen of Steert Wilders of Hopke Hoekstra of Omo of Biotex heet dan moet het zo blijven heten, hun hele leven lang....🤣 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Dit is heel raar: ik zat op de lijst met konijnen opvangen aan het kijken en al ik op de link klikte van Dierencentrum Ravenstein krijg ik ineens de t-mobile websitebezoek zien ben ik de enige? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 mei 2021 Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Ik kom gewoon op de pagina van de dierenopvang. Maar het kan soms zijn dat er iets wijzigt van website, of dat een opvang stopt. We houden de pagina zo goed mogelijk bij, maar hebben daarvoor wel de hulp nodig van leden & lezers 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 17 mei 2021 Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Ik kom ook gewoon op de juiste pagina. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Ja ik nu ook, gek zeg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 19 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Hoi ik ben opzoek naar een toiletbak voor de nijntjes en ik had deze gevonden: weten jullie wat ze het fijnst vinden? En of deze goed is? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 mei 2021 Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Ik gebruik ook dat type toiletbak voor de konijnen, niet alle randen blijven altijd even goed zitten (konijnen willen die nog wel eens los trekken) maar zonder rand zijn ze ook wel te gebruiken, soms knoeien ze dan alleen wat meer. Dat model / idee toiletbak is wel het meest handig in gebruik vind ik zelf. Hoewel ik er nu ook heb die nog wat hogere zijkanten hebben, en dat is toch ook wel fijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 19 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Oké het klinkt volgens jouw beschrijving wel goed genoeg voor mij Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 mei 2021 Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Haha ja hoor, voor een koppeltje kan 42 cm prima, en de rechthoekige kattenbakken zonder kap zijn toch wel handig voor konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 19 mei 2021 Delen Geplaatst: 19 mei 2021 Ik heb inderdaad met kap en soms willen ze die er nog wel eens afgooien, maar over het algemeen vind ik het wel fijner met. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 Op 17-5-2021 at 19:49 zei Eefje: Ja natuurlijk, dat doe ik altijd. Ze luisteren toch niet 😉 Ze kunnen wel luisteren naar hun naam hoor, maar meestal moet je ze dat zelf aanleren, doen ze bij het asiel meestal nog niet. Ik heb mijn ene konijntje zijn naam laten behouden uit respect naar de vorige eigenaar en omdat hij er al wel op reageerde. Maar de andere heb ik wel een andere naam gegeven (was gedumpt in het bos gevonden, dus die naam is ook maar net daarvoor door het asiel bedacht). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 22 hours ago zei Bunny_time: Hoi ik ben opzoek naar een toiletbak voor de nijntjes en ik had deze gevonden: weten jullie wat ze het fijnst vinden? En of deze goed is? Ja dat is een prima toilet voor ze. Rand voorkomt dat ze de bodembedekking eruit lopen/ springen. En ze vinden het ook erg knus om in te liggen 😆 Ik heb er ook zo een van BB. https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/moderna-toiletbak-metrand-grijs-42cm.html Als je 2e wat kleinere konijnen hebt is die maat prima, voor 2 grote konijnen kun je nog een maat groter kiezen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 @BaasjevanBrownie Ooh zou kunnen hoor, ik heb nooit de moeite genomen mijn konijnen iets te leren. Ik noem ze ook altijd anders als ik tegen ze praat. Ze reageren op de toon, niet op hoe ik ze noem. Anders moeten ze wel het veel onthouden! Hoewel Milly misschien wel denkt dat ze millybilly heet en betsy betsbets 🤗 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 Bij ons maakt het echt uit welke naam je noemt, want die komt als eerste aanrennen. Ik heb het eens getest, omdat ik wilde weten of ze hun naam kenden of niet. Zelfs als ik vanaf een afstandje een naam zeg/roep, komt de juiste aanrennen. Of het wat uitmaakt om hun naam te kennen voor het konijnenwelzijn.........? 🤪 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 12 minuten geleden zei JokeC: Bij ons maakt het echt uit welke naam je noemt, want die komt als eerste aanrennen. Ik heb het eens getest, omdat ik wilde weten of ze hun naam kenden of niet. Zelfs als ik vanaf een afstandje een naam zeg/roep, komt de juiste aanrennen. Of het wat uitmaakt om hun naam te kennen voor het konijnenwelzijn.........? 🤪 Haha dat gaat hier nog wat minder. Ukkie komt ook aanrennen als ik Brownie roep, andersom niet. Maar zij probeert het gewoon 😂 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 Als ze wat doen wat niet mag en ik zeg hun naam dan weten ze die ineens niet meer. Als ze denken dat ze eten krijgen luisteren ze prima. 😄 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 Bess heette eerst Sophie. Nu heet ze Bess. Of Besje, of Bessiebes, of lieverd, of frietje. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 20 mei 2021 Delen Geplaatst: 20 mei 2021 5 minuten geleden zei Punky punk: Bess heette eerst Sophie. Nu heet ze Bess. Of Besje, of Bessiebes, of lieverd, of frietje. Frietje! Geweldig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten