BaasjevanBrownie Geplaatst: 7 mei 2021 Delen Geplaatst: 7 mei 2021 (aangepast) 14 minuten geleden zei Bunny_time: Hierin staat niet hoe hoog zo’n schuilhok ongeveer moet zijn wat is volgens jullie de beste hoogte? Belangrijkste is dat de ren groot en hoog genoeg is zodat ze er binkies in kunnen maken, een hok vinden ze vaak fijn als het wat kleiner/ knusser is. Wij hebben een gewoon konijnenhok aan de ren vast en ze slapen het liefst onder het gedeelte waar het plafond door de bovenverdieping het laagst is. Je kunt ook kijken voor een hondenhok. Hier kun je de aangeraden afmetingen voor een nachthok/ schuilhok vinden: https://www.bunnybunch.nl/informatie/schuilhokken-nachthokken-voor-konijnen 7 mei 2021 aangepast door BaasjevanBrownie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 7 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2021 Ja ík Zat zelf te denken aan 30 cm of is 20 beter? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 7 mei 2021 Delen Geplaatst: 7 mei 2021 1 hour ago zei Bunny_time: Hierin staat niet hoe hoog zo’n schuilhok ongeveer moet zijn wat is volgens jullie de beste hoogte? Als het gaat over het schuilhok, dus niet de ren, dan kun je het beste aanhouden dat de konijnen rechtop moeten kunnen staan op de achtetpoten en languit moeten kunnen liggen als minimale eisen. Voor middelgrote konijnen kom je dan uit op rond de 40-50 cm hoog. De deur/het gat kan wel bijv. 30cm zijn, dan blijft het ook warmer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 7 mei 2021 Delen Geplaatst: 7 mei 2021 2 hours ago zei Bunny_time: dank jullie wel ik heb vandaag gebeld met de opvang en ben erachter gekomen dat er iets voor mij bij zit ik houd jullie op de hoogte! Leuk! Ik ben benieuwd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 7 mei 2021 Delen Geplaatst: 7 mei 2021 (aangepast) 9 hours ago zei Bunny_time: dank jullie wel ik heb vandaag gebeld met de opvang en ben erachter gekomen dat er iets voor mij bij zit ik houd jullie op de hoogte! Leuk! Ik ben benieuwd! 😂 Ik zie dat @mammafelina precies hetzelfde geschreven heeft. 7 mei 2021 aangepast door Mira11 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 8 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2021 Nieuws: Ik ben weer terug bij af, de ene minuut stond het koppel nog op de site en de andere minuut waren ze weg dus toen heb ik de opvang gemaild en wat bleek: het koppel was geadopteerd door iemand anders jammer maar ik ben blij voor ze dat ze een huisje hebben gevonden! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 8 mei 2021 Delen Geplaatst: 8 mei 2021 1 hour ago zei Bunny_time: Nieuws: Ik ben weer terug bij af, de ene minuut stond het koppel nog op de site en de andere minuut waren ze weg dus toen heb ik de opvang gemaild en wat bleek: het koppel was geadopteerd door iemand anders jammer maar ik ben blij voor ze dat ze een huisje hebben gevonden! Je kunt het beste bij de opvang aangeven dat je een koppel zoekt. Dan kunnen ze kijken of er op dat moment een koppel is. Vaak is de website niet up to date en zijn er veel meer konijnen (en koppels) in de opvang dan je denkt. Als ze geen koppel hebben dan kunnen ze contact met je opnemen als er een koppel is of 2 konijnen uit de opvang koppelen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 8 mei 2021 Delen Geplaatst: 8 mei 2021 2 hours ago zei Mira11: Je kunt het beste bij de opvang aangeven dat je een koppel zoekt. Dan kunnen ze kijken of er op dat moment een koppel is. Vaak is de website niet up to date en zijn er veel meer konijnen (en koppels) in de opvang dan je denkt. Als ze geen koppel hebben dan kunnen ze contact met je opnemen als er een koppel is of 2 konijnen uit de opvang koppelen. Ja, dit is zeker waar! Ik ben gewoon bij een opvang gaan kijken of ze wat hadden. Werkt veel beter 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 8 mei 2021 Delen Geplaatst: 8 mei 2021 2 hours ago zei Mira11: Je kunt het beste bij de opvang aangeven dat je een koppel zoekt. Dan kunnen ze kijken of er op dat moment een koppel is. Vaak is de website niet up to date en zijn er veel meer konijnen (en koppels) in de opvang dan je denkt. Als ze geen koppel hebben dan kunnen ze contact met je opnemen als er een koppel is of 2 konijnen uit de opvang koppelen. Inderdaad gewoon bellen of mailen en aangeven dat je op zoek bent naar een koppeltje. Je kan dan ook gelijk eventuele voorkeuren doorgeven zoals leeftijd, karakter, groot of klein, hangende of staande oortjes. Ze gaan dan kijken of ze een al bestaand koppel hebben zitten of ze gaan koppelen met 2 losse konijnen uit de opvang. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 10 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2021 Hi weer een paar vraagjes: -is het waar dat konijnen met hangoortjes sneller medische problemen krijgen met hun oren? -mag je een konijn uit een opvang halen en dat dan met een konijn uit een andere opvang koppelen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 10 mei 2021 Delen Geplaatst: 10 mei 2021 28 minuten geleden zei Bunny_time: Hi weer een paar vraagjes: -is het waar dat konijnen met hangoortjes sneller medische problemen krijgen met hun oren? Ja volgens mij wel, omdat ze minder makkelijk hun oren kunnen schoonmaken. Konijnen hebben van nature geen hangoren, die zijn zo gefokt voor het schattige. 29 minuten geleden zei Bunny_time: -mag je een konijn uit een opvang halen en dat dan met een konijn uit een andere opvang koppelen? In principe wel. Alleen geeft een opvang vaak niet maar een konijn mee, misschien wel als je het goed kunt uitleggen. Maar waarom zou je dat willen? Alle opvangen zitten stampvol, naar welke opvang je ook gaat, er zitten vast wel twee leuke konijntjes bij die elkaar ook leuk vinden. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 10 mei 2021 Delen Geplaatst: 10 mei 2021 Weet je, al die nauwkeurig omschreven wensen van ons mensen werken ons vaak tegen en zijn wellicht een recept voor teleurstelling, meer dan we ons realiseren: natuurlijk kun je wel je globale grenzen aangeven (bijvoorbeeld geen reuzenrassen of juist wel; of geen langharige of juist wel), maar hoe nauwkeuriger je je "wenskonijnen" definieert hoe kleiner de kans dat je die vindt. Je gaat vanzelf de konijnen die je bij de opvang haalt, leren kennen en waarderen en uiteindelijk zal je er dol op worden. Of ze nu geel, paars of roze zijn, 1,5 kg wegen of 3,5 kilo, of ze nu een prachtige symmetrische aftekening hebben of een uniek willekeurig "raar" patroon: het is hun persoonlijkheid/karakter wat hen zo leuk maakt, niet of ze perfect voldoen aan ons vaak onrealistische wensenlijstje. Een minder dwingende wensenlijst laat ons goed naar het gekozen koppeltje kijken om te leren wat het beste voor hen werkt. Laat je verrassen. Hartstikke leerzaam en bevredigend. 1 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 10 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2021 36 minuten geleden zei Marjoleink: Ja volgens mij wel, omdat ze minder makkelijk hun oren kunnen schoonmaken. Konijnen hebben van nature geen hangoren, die zijn zo gefokt voor het schattige. Oké bedankt! Dan neem ik sowieso geen hangoren 36 minuten geleden zei Marjoleink: In principe wel. Alleen geeft een opvang vaak niet maar een konijn mee, misschien wel als je het goed kunt uitleggen. Maar waarom zou je dat willen? Alle opvangen zitten stampvol, naar welke opvang je ook gaat, er zitten vast wel twee leuke konijntjes bij die elkaar ook leuk vinden. Ja je hebt zeker gelijk maar ik vroeg het me gewoon af 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 13 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2021 Hoi weer even een vraagje: ik zie overal hier op Bunnybunch cat cubes voorbij komen en ik zou er graag ook een hebben maar ik vind ze zo duur dus mijn vraag was wat de konijnen zo leuk vinden aan die cat cubes en of je er eventueel ook zelf een zou kunnen maken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 27 minuten geleden zei Bunny_time: Hoi weer even een vraagje: ik zie overal hier op Bunnybunch cat cubes voorbij komen en ik zou er graag ook een hebben maar ik vind ze zo duur dus mijn vraag was wat de konijnen zo leuk vinden aan die cat cubes en of je er eventueel ook zelf een zou kunnen maken Wij kopen ze allemaal via marktplaats, staan ze voor veel minder geld op! De konijnen vinden het fijn dat ze meerdere uitgangen hebben, ze niet zo groot zijn en ze er bovenop kunnen. Ze voelen zich er veilig in. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TurboEnTwinkie Geplaatst: 14 mei 2021 Delen Geplaatst: 14 mei 2021 12 hours ago zei Bunny_time: Hoi weer even een vraagje: ik zie overal hier op Bunnybunch cat cubes voorbij komen en ik zou er graag ook een hebben maar ik vind ze zo duur dus mijn vraag was wat de konijnen zo leuk vinden aan die cat cubes en of je er eventueel ook zelf een zou kunnen maken Ik denk dat dat wel kan. Gewoon een doos maken met 3 uitgangen en je hebt een cat cube. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 14 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2021 Top dan ga ik dat proberen 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 14 mei 2021 Delen Geplaatst: 14 mei 2021 Hou er wel rekening mee dat sommige konijnen echte slopers zijn. Daarom dat ik de cat cube ook zo fijn vind, hij is heel stevig. Hij kan niet volledig gesloopt worden In tegenstelling tot een kartonnen doos met gaten. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 14 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2021 2 hours ago zei Punky punk: Hou er wel rekening mee dat sommige konijnen echte slopers zijn. Daarom dat ik de cat cube ook zo fijn vind, hij is heel stevig. Hij kan niet volledig gesloopt worden In tegenstelling tot een kartonnen doos met gaten Ja ik dacht ook aan iets van hout ofzo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 14 mei 2021 Delen Geplaatst: 14 mei 2021 3 hours ago zei Bunny_time: Ja ik dacht ook aan iets van hout ofzo Maar dan moet je weer rekening houden dat het veilig hout is. Hout is steviger dat karton, maar dan nog, dat kunnen ze uiteindelijk ook kapot knagen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 14 mei 2021 Delen Geplaatst: 14 mei 2021 Als je veilig hout hebt kun je prima zelf wat maken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 15 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2021 Is vurenhout hoed denken jullie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 15 mei 2021 Delen Geplaatst: 15 mei 2021 1 uur geleden zei Bunny_time: Is vurenhout hoed denken jullie Ja dat is veilig hout. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny_time Geplaatst: 15 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2021 Top dan ga ik zelf iets in elkaar knutselen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 mei 2021 Delen Geplaatst: 15 mei 2021 Behalve als er hars aan zit 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten