Ga naar inhoud

Liefdevol huis gezocht voor Jamie en Noa

Aanbevolen berichten

Huilend schrijf ik dit bericht. Wegens omstandigheden moet ik mijn huis verlaten en de enige plek waar ik heen kan zijn dieren verboden. Dit maakt dat er niks anders op zit dan een nieuw huis zoeken voor mijn lieve koppel. Jamie woont nu 1 jaar en 2 maanden bij mij, Noa is er al bijna 1 jaar. Jamie komt van iemand die er niet meer voor kon zorgen en Noa heb ik uit het asiel gehaald. Leeftijd van beide is onbekend maar Jamie werd geschat op 4 jaar, Noa was een vondelingetje. Jamie is gecastreerd, bij Noa is nog niks gedaan. Omdat ze nu al bijna een jaar samen zijn en al zoveel hebben meegemaakt hiervoor wil ik liever niet dat ze uit elkaar gaan, ze houden van elkaar en ik ook van hun. Als het kan wil ik graag af en toe contact houden en horen/zien hoe het met ze gaat. Als ik thuis ben (zowat de hele dag) mogen ze bij mij loslopen. Als ik niet thuis ben of slaap zitten ze in hun ren. Op de foto ligt Noa links en Jamie rechts. Jamie vind het soms wel fijn om geaaid te worden, beide houden ze er niet van om opgepakt te worden. Geen knuffelkonijnen dus, wel heel erg leuk om naar te kijken als ze (samen) bezig zijn. Jamie is ook zindelijk, Noa vergeet soms de toiletbak te vinden ;p. Zij kan ook nog wel eens knorrig zijn. Ze wonen nu nog bij mij in Deventer (Overijssel). Naast Jamie en Noa die een nieuw huisje zoeken heb ik natuurlijk ook alle toebehoren die eventueel overgenomen kunnen worden. Ik hoop heel erg dat ze samen naar een liefdevolle plek kunnen. Waarschijnlijk vergeet ik dingen te melden nu dus als dat zo is vraag het mij maar. Hieronder een foto 🙂

876611469_WhatsAppImage2021-05-02at20_58_18.thumb.jpeg.0aa38207fbd24805c4d62f63e6baeabb.jpeg

• Verdrietig 7
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vreselijke beslissing. Maar ik lees dat Noa bij een asiel weg komt? Als het goed is heb je een contract getekend, en daar staat in de voorwaardes dat als je er niet meer voor wilt of kunt zorgen, ze terug moeten, of in overleg dat je zelf een plekje mag zoeken.

Maar er dient wel eerst contact met het asiel waar ze weg komt gezocht te worden.

Sterkte met de beslissing

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet wat je volgende woonsituatie wordt, dus misschien heb je hier niks aan, maar mag je geen huisdieren omdat de verhuurder bang is voor schade? In dat geval kan je misschien een huisdierclausule laten opnemen in het contract waarin staat dat je alle schade herstelt zodra je weer vertrekt. 

aangepast door IreneM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lastige is dat konijnen onder "klein vee" vallen en niet onder "huisdieren" en dat is bijna altijd verboden in huurwoningen. Daar kan een verhuurder je altijd op pakken als ze/hij kwaad wil. Zelfs binnenshuis mag geen konijn, want "klein vee" gehouden worden. Sterkte, ik zou je prachtige koppeltje gewoon meenemen en weer binnenshuis houden, wat niet weet, wat niet deert. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei JokeC:

Het lastige is dat konijnen onder "klein vee" vallen en niet onder "huisdieren" en dat is bijna altijd verboden in huurwoningen. Daar kan een verhuurder je altijd op pakken als ze/hij kwaad wil. Zelfs binnenshuis mag geen konijn, want "klein vee" gehouden worden. Sterkte, ik zou je prachtige koppeltje gewoon meenemen en weer binnenshuis houden, wat niet weet, wat niet deert. 

O echt? Dat wist ik niet. Bizar joh! 

Wij hadden vroeger thuis ook konijnen in onze tuin van een huurwoning.

vind het ook wel heel raar dat honden en katten dan wel mogen en konijnen onder klein vee vallen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is een indeling van vroeger toen het konijn alleen als vleesdier gehouden werd, net als kippen, eendjes en geitjes, ganzen bijvoorbeeld. Oorspronkelijk alles wat kleiner dan een ezel is, dacht ik. Konijnen werden om economische redenen gehouden, voor de slacht dus en niet als huisdier zoals honden en poezen. Honden werden vroeger ook om economische redenen gehouden, als trekhond onder de kar, en daar komt de hondenbelasting nog vandaan. 

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
29 minuten geleden zei JokeC:

Is een indeling van vroeger toen het konijn alleen als vleesdier gehouden werd, net als kippen, eendjes en geitjes, ganzen bijvoorbeeld. Oorspronkelijk alles wat kleiner dan een ezel is, dacht ik. Konijnen werden om economische redenen gehouden, voor de slacht dus en niet als huisdier zoals honden en poezen. Honden werden vroeger ook om economische redenen gehouden, als trekhond onder de kar, en daar komt de hondenbelasting nog vandaan. 

Wel bizar dat ze dat dan niet bijstellen. 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago zei Konijnenliefhebber1993:

Vreselijke beslissing. Maar ik lees dat Noa bij een asiel weg komt? Als het goed is heb je een contract getekend, en daar staat in de voorwaardes dat als je er niet meer voor wilt of kunt zorgen, ze terug moeten, of in overleg dat je zelf een plekje mag zoeken.

Maar er dient wel eerst contact met het asiel waar ze weg komt gezocht te worden.

Sterkte met de beslissing

Dankje dat wist ik niet. Heb net gekeken maar bij de voorwaardes staat daar niks over. Als er geen andere opties zijn breng ik ze daar weer heen maar ik heb liever dat ik weet waar ze terecht komen en samen blijven. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En over de woonsituatie, ik weet niet of dat is om de schade maar het wordt ook een tijdelijke woonplek en daarna moet ik weer ergens anders heen waarvan ik nu nog niet weet waar dat is. Nu woon ik ook nog in een huurwoning en daar zijn alle dieren wel gewoon toegestaan, meerdere mensen die hier wonen hebben konijnen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En als je het nou gewoon niet meldt? Lijkt me niet dat ze je hele huis gaan checken. Als je boven een konijnenkamer hebt...

En anders zou ik ze denk als koppel maar een opvang brengen, dan weet je zeker dat ze een goed huisje gaan krijgen en de opvang zal een koppel ook heus niet gaan scheiden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

En als je het nou gewoon niet meldt? Lijkt me niet dat ze je hele huis gaan checken. Als je boven een konijnenkamer hebt...

En anders zou ik ze denk als koppel maar een opvang brengen, dan weet je zeker dat ze een goed huisje gaan krijgen en de opvang zal een koppel ook heus niet gaan scheiden. 

Als ik alles voor mezelf zou hebben had ik dat zeker gedaan, nu ook wel aan gedacht. Maar ik kom bij andere mensen te wonen.. Dan is het wat moeilijker om het geheim te houden. Oké dat is fijn, dan weet ik dat. Bedankt 🙂 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei silkethl:

Dankje dat wist ik niet. Heb net gekeken maar bij de voorwaardes staat daar niks over. Als er geen andere opties zijn breng ik ze daar weer heen maar ik heb liever dat ik weet waar ze terecht komen en samen blijven. 

Je bent het in ieder geval verplicht re melden.

Bij t asiel of opvang weet je zeker dat ze goed terecht komen.

Bij een goede opvang of asiel halen ze een bestaand koppel nooit uit elkaar als dat goed gaat, dus dat zal geen reden moeten zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei silkethl:

Je kan altijd vragen aan de opvang of ze aan de nieuwe eigenaars kunnen vragen wat foto's door te sturen. Nee heb je en ja kan je krijgen. Als ik die vraag had gekregen toen ik mijn koppel ging adopteren zou ik het zelf geen probleem hebben gevonden om eventjes wat foto's van hun nieuwe verblijf naar de oude eigenaar te sturen. Samen blijven ze denk ik wel, zou het raar vinden als de opvang een stabiel koppel uit elkaar haalt. Daarnaast kan je dit ook natuurlijk gewoon aan de opvang vragen.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
18 hours ago zei Konijnenliefhebber1993:

Ik weet dat dit bij veel opvangen/ asiels zo is. Maar dit is dus niet altijd het geval. 
Dit is niet altijd een voorwaarde die genoemd/ contractueel vastgesteld wordt door opvangen. 

Maar je kan inderdaad altijd even contact opnemen met de locatie waar je haar vandaan hebt. Al is het alleen maar om even om raad te vragen natuurlijk. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sterkte met deze moeilijke stap!

Zouden ze niet een paar maanden naar vrienden/familie/een vakantieopvang kunnen tot je weer een plek hebt waar je huisdieren kunt houden? Als je niet weet hoe lang dat duurt is het misschien geen optie.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 hours ago zei Marjoleink:

Sterkte met deze moeilijke stap!

Zouden ze niet een paar maanden naar vrienden/familie/een vakantieopvang kunnen tot je weer een plek hebt waar je huisdieren kunt houden? Als je niet weet hoe lang dat duurt is het misschien geen optie.

Klopt daar heb ik zeker over nagedacht en ook over tijdelijke opvang. Helaas is dat geen mogelijkheid voor mij door meerdere redenen. En ook omdat ik nog niet weet inderdaad wanneer ik weer weg moet en waar ik dan terecht kom. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jeetje wat ontzettend vervelend! 

Als je ze naar de opvang brengt kun je aangeven dat je wil dat ze bij elkaar  blijven. Volgens mij doen de meeste opvangen dat zoiezo. 

Ik heb 2 cavia af moeten staan en ik kon toen aangeven wat ik belangrijk vond. Ze zijn toen ook samen uitgeplaatst op mijn verzoek. Later heb ik nog updates gehad van de nieuwe eigenaar. Dat was heel fijn. Ik weet hoe vreselijk moeilijk het is. Heel veel sterkte!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8-5-2021 at 09:43 zei Punky punk:

Weet je al iets meer?

Nee nog niet, vind het heel moeilijk om concrete stappen te zetten omdat het dan echt wordt. Ook is het verhuizen misschien met een paar maand uitgesteld, dat geeft al meer ruimte gelukkig. 

Op 8-5-2021 at 10:20 zei Mira11:

Jeetje wat ontzettend vervelend! 

Als je ze naar de opvang brengt kun je aangeven dat je wil dat ze bij elkaar  blijven. Volgens mij doen de meeste opvangen dat zoiezo. 

Ik heb 2 cavia af moeten staan en ik kon toen aangeven wat ik belangrijk vond. Ze zijn toen ook samen uitgeplaatst op mijn verzoek. Later heb ik nog updates gehad van de nieuwe eigenaar. Dat was heel fijn. Ik weet hoe vreselijk moeilijk het is. Heel veel sterkte!

oooh heel fijn!! Dank je wel 🙂 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago zei silkethl:

Nee nog niet, vind het heel moeilijk om concrete stappen te zetten omdat het dan echt wordt. Ook is het verhuizen misschien met een paar maand uitgesteld, dat geeft al meer ruimte gelukkig.  

Het kan misschien ook rust geven om met de opvang te praten over wat de mogelijkheden zijn. Ik weet niet of dat voor jou zo werkt, voor mij wel.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .