Ga naar inhoud

Groente vervangen voor stukje fruit?


TurboEnTwinkie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Wij hebben veel vaker fruit in huis dan groente. Ik vroeg me af of het niet kwaad kan als ik bv 1 a 2x per week bv een handje boerenkool vervang met een stukje banaan? We kopen heus wel eens een witlof of iets anders wat de konijnen lekker vinden. Maar kan dit? Of is dit geen goed idee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou groente niet vervangen door fruit. Ze mogen fruit alleen kleine stukjes als lekkernij het is geen vervanging voor groente en je moet het echt zien als extra snoepje voor tussendoor. 

Kan je niet gewoon speciaal groente voor de konijnen kopen? Ik heb altijd standaard witlof en andijvie in huis voor ze, maar dat eet ik zelf echt bijna nooit. Ik koop het net als hooi speciaal als eten voor de konijnen. 

  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Miekmoek:

Ik zou groente niet vervangen door fruit. Ze mogen fruit alleen kleine stukjes als lekkernij het is geen vervanging voor groente en je moet het echt zien als extra snoepje voor tussendoor. 

Kan je niet gewoon speciaal groente voor de konijnen kopen? Ik heb altijd standaard witlof en andijvie in huis voor ze, maar dat eet ik zelf echt bijna nooit. Ik koop het net als hooi speciaal als eten voor de konijnen. 

Oh oke. Dat is dan duidelijk👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fruit bevat veel suiker, net als wortel en paprika. Dat is niet zo goed voor de darmen, dus liever niet teveel geven.

Ik koop ook speciaal andijvie en witlof voor de konijnen, en ze krijgen de restjes van ons eten. Ook neem ik altijd de losse bloemkoolblaadjes mee bij AH, die mogen ze ook.

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eerlijk ben dan is het vaak bij ons andersom: wij eten mee met de konijnen. 😁 Wij eten vaak groenten die de moppies ook mogen, lekker en makkelijk. De veilige groentenlijst hebben we altijd paraat als we boodschappen doen. Natuurlijk komen er ook groenten in huis die zij niet mogen als die voorhanden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fruit mogen ze heel af en toe en kleine beetjes. Groente mogen ze dagelijks, ik geef 100 g per konijn. Ik heb ook een hele voorraad groente speciaal voor de konijnen, ik ga bij het groentekraam ook heel vaak vragen of ze geen groenteafval voor me hebben, meestal krijg ik dan afgevallen bladeren van boerenkool, een hele berg wortelloof, een paar spruitjes (waar ze echt ieniemienie beetje van krijgen),...

En daarnaast koop ik daar ook groentes, witlof, andijvie, broccoli, koriander, basilicum, komkommer,...

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .