Ga naar inhoud

Gewicht Punky


Punky punk

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Al vanaf dat ik Punky heb (dus bijna anderhalf jaar) zoek ik een geschikt dieet voor Punky. Echter vind ik dit niet. Zijn gewicht schommelt van hier naar daar. En dat ben ik kotsbeu. Ik wil duidelijkheid en een houvast. Ik geef hem momenteel 10 g biks per kilo, onbeperkt hooi en 50 g groente (ongeveer) per kilo. Maar hij voelt net zoals Wannes van @Okki een beetje knokkig (is dat zelfs een woord?!) aan. Als ik overschakel naar 15 g biks per kg eet Bess die op, en zij moet juist afvallen. Want dat is denk ik zijn probleem, hij is enorm kieskeurig in wat hij eet en wat niet. Peer, basilicum, tomaat,enz. moet hij echt niet hebben. Ook erwtenvlokken is niets voor hem. Ik ben stilaan radeloos aan het worden. Hebben jullie advies en tips voor me? 

Alvast enorm bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zegt de dierenarts dat een gezond gewicht voor hem is? Want als dat 2,3 is dan valt het allemaal wel mee. Dat schommelen is wel iets om in de gaten te houden maar geen reden tot drastische maatregelen. 

De basis klinkt goed: 10gr brok en 50gr groente per kg en veel hooi. Als je dat een tijdje volhoudt zou hij niet zo moeten schommelen. 

Wat pas je steeds aan in zijn dieet? Is dat misschien de reden dat het schommelt? Dat je bij lager gewicht bijv extras geeft of meer fruit, en hier weer mee stopt als hij aangekomen is?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago zei happy211:

Wat zegt de dierenarts dat een gezond gewicht voor hem is? Want als dat 2,3 is dan valt het allemaal wel mee. Dat schommelen is wel iets om in de gaten te houden maar geen reden tot drastische maatregelen. 

De basis klinkt goed: 10gr brok en 50gr groente per kg en veel hooi. Als je dat een tijdje volhoudt zou hij niet zo moeten schommelen. 

Wat pas je steeds aan in zijn dieet? Is dat misschien de reden dat het schommelt? Dat je bij lager gewicht bijv extras geeft of meer fruit, en hier weer mee stopt als hij aangekomen is?

De DA zegt juist dat hij dik is, dat is dus alles behalve wat ik denk. Mijn DA is geen konijnkundige DA. Ouders...

*zucht*

Ik hou dat dieetje al maanden aan een stuk vol. Ik geef hem nooit extra's als hij weer wat meer begin te eten, buiten iets meer biks. 10 g meer in totaal. Hij doet de hele dag over zijn biks en eet het dus echt niet op in 15-30 min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Punky punk:

De DA zegt juist dat hij dik is, dat is dus alles behalve wat ik denk. Mijn DA is geen konijnkundige DA. Ouders...

*zucht*

Ik hou dat dieetje al maanden aan een stuk vol. Ik geef hem nooit extra's als hij weer wat meer begin te eten, buiten iets meer biks. 10 g meer in totaal. Hij doet de hele dag over zijn biks en eet het dus echt niet op in 15-30 min.

Ik zou juist blij zijn als mijn kinderen zo goed zorgen voor de konijnen, maar helaas moet moeder alles weer doen😑 Ik zou zijn dieet niet aanpassen maar het gewoon zo laten, poept hij de ene keer meer dan de ander? Misschien ligt het daaraan. (ja ik klink misschien heel stom nu😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei TurboEnTwinkie:

Ik zou juist blij zijn als mijn kinderen zo goed zorgen voor de konijnen, maar helaas moet moeder alles weer doen😑 Ik zou zijn dieet niet aanpassen maar het gewoon zo laten, poept hij de ene keer meer dan de ander? Misschien ligt het daaraan. (ja ik klink misschien heel stom nu😜

Nee, hoor. (je klinkt helemaal niets stom!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .