Ga naar inhoud

Dik oog


AppaMomo

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijn Momo heeft een dik oog. Ze is wel vrolijk en doet binkies en ik mag gewoon haar oog bekijken dus ik denk dat ze geen pijn heeft. Ze is 23 april ingeent. Is dit iets waarvoor ik de spoedeisende hulp moet inschakelen aangezien het zondag is of kan ik ook morgen naar de dierenarts? 

FACD7495-CE28-455D-9977-E50C79359F90.jpeg

aangepast door AppaMomo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er inderdaad uit alsof de dierenarts er naar moet kijken. Ik zou zelf hiermee tot morgen wachten als ze verder normaal gedrag vertoont en goed blijft eten. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Je kan altijd de spoeddierenarts bellen voor advies. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze zich normaal gedraagt zou ik gewoon morgen de dierenarts bellen. Het kan een reactie zijn op de inenting, dat is sowieso fijn voor de dierenarts om te weten. Maar misschien wat anders. Zou het wel even laten bekijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts dacht dat het inderdaad ging om bijwerking van het vaccin ookal is dat heel zeldzaam. Het zijn symptomen van myxomatose, wat ik een enge gedachte vind, maar heel erg mild. Verder is ze in goede gezondheid. Zolang ze zich normaal gedraagt moeten we het aankijken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn! Het komt wel vaker voor, ik meen dat @Dolliehet in de opvang ook weleens voorbij heeft zien komen. Net zoiets als dat wij lichte symptomen van corona kunnen krijgen na een vaccin. Vervelend, maar geen reden om te denken dat je op de ic aan de beademing moet. Hopelijk trekt het snel weg, het ziet er wel sneu uit! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig dat je langs de dierenarts bent gegaan! Ook omdat dierenartsen als het goed is dit soort reacties terugkoppelen naar de fabrikant van het vaccin. Ook niet onbelangrijk, want met die informatie kunnen de vaccins steeds beter gemaakt worden, zodat de kans op ent-reacties en bijwerkingen minder groot word. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .