Ga naar inhoud

Tumor of ontsteking, wat is het?


Viersome

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Tirza ik ben de dochter van Ingeborg en ik ben 10. De konijnen zijn van ons samen. Ik heb een vraag. Maar eerst leg ik even uit waar het over gaat. Mijn konijn pluk(tweede rammetje) was al een tijdje depri en niet heel actief. Hij at nog wel en dronk maar hij vertikte het om weer de binki kampioen uit te hangen en we zagen ons konijntje niet meer. Dus gingen een paar keer naar de dierenarts. En toen bleek dus dat hij misschien tumor had... Maar het kon ook zo zijn dat het gewoon een ontsteking was. De dierenarts was er het meest van overtuigd dat het een tumor was, maar ze twijfelde ook weer omdat hij is op dit moment 10 maanden en dan zou hij erg jong zijn om tumor te krijgen? Het gaat om de darmen daar zit namelijk een harde en 2cm lange verdikking het voelt als een tumor, maar het kan ook een ontsteking zijn. Heeft iemand ooit is een keertje ook zoiets gehand?

 

wat is het nou? Ontsteking of tumor?

Vriendelijke groeten, Tirza.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend zeg, zo jong ook.. Ik zou naar een goede konijnkundige dierenarts gaan, met de juiste kennis, kunde en apparatuur om een goede diagnose te kunnen stellen. Via een forum is daar niks over te zeggen, dat moet echt door een goede dierenarts beoordeeld worden die verstand heeft van konijnen. 

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .