Ga naar inhoud

Konijn lokken


Eviabcde

Aanbevolen berichten

Heeee, wij hebben 2 baby konijntjes van 9 weken! We hebben ze al anderhalve week en al helemaal gewend, eerste dagen hebben we ze in hun hok laten zitten natuurlijk. maar goed ik wilde dus beginnen met trucjes leren maar het probleem is dat ze niet reageren op een snoepje en als je dat voor ze houd, ze er niet achteraan gaan. Dus dan kan ik ook geen trucjes leren als ze niet achter een snoepje aangaan. Want dan kan ik ze niet belonen. Weet iemand het misschien? Al als ik snoepjes in hun hok leg gaan ze er wel aan eten. alleen eten ze geen snoepjes als ik ze voor ze leg buiten hun kooi. Verder eten ze wel gewoon goed hooi etc.

maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt twee baby-konijntjes.....die kun je nog geen truukjes leren, daar snappen ze niks van. Zijn ze nu 10,5 week of 9 weken? 

 

Heb je je een beetje verdiept in het houden van konijnen voor je deze twee ukkies aanschafte, want het is niet de beste manier om zo met twee babykonijntjes te beginnen . Ben je al bij de dierenarts geweest voor een gezondheidscontrole, geslachtscontrole en vaccinatie? 

 

 

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond, ja we zijn bij de

Dierenarts geweest en we weten ook het geslacht het is een jongen en een meisje, en als ze geslachtsrijp zijn laten we ze castreren.


Als ze hoe oud kan je dan beginnen met truucjes leren? En is het normaal dat ondanks dit baby’s zijn ze niet te lokken zijn met een snoepje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me volledig aan bij @JokeC. Volwassen konijnen zijn sowieso pas na 2 weken een beetje gewend, het kan zeker wel maanden duren voordat ze helemaal gewend zijn, laat staan als ze jong zijn. En jou vinden ze waarschijnlijk alleen nog maar super eng, dus trucjes leren is echt gewoon een enorme stap te ver. Wees maar blij als ze het snoepje gewoon uit je hand durven te eten. En het is ook al een goede stap in de richting als jij gewoon ergens gaat zitten en ze uit zichzelf naar je toe durven te komen. Hieraan kan je dus eerst maar eens aan gaan werken. Heel rustig, niets moet, laat ze zelf maar uitvogelen dat ze niet bang voor je hoeven te zijn. Ik heb mijn koppeltje (van 1 jaar en 2,5 jaar, dus geen jonkies) nu 4 maanden en nog steeds durven ze niet alles. Geduld loont!

 

Nu je ze nog geen trucjes kan leren, kan je misschien die tijd die je nu over houdt goed benutten door hier wat hele handige artikelen te lezen en zo zelf wat bij te leren over het houden van konijnen. Zie hieronder een paar tips:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam

https://www.bunnybunch.nl/informatie/10-fouten-bij-het-houden-van-konijnen

 

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Eviabcde:

Goedenavond, ja we zijn bij de

Dierenarts geweest en we weten ook het geslacht het is een jongen en een meisje, en als ze geslachtsrijp zijn laten we ze castreren.


Als ze hoe oud kan je dan beginnen met truucjes leren? En is het normaal dat ondanks dit baby’s zijn ze niet te lokken zijn met een snoepje?

Met 10 weken zijn ze al geslachtsrijp, maar je kan ze dan nog niet castreren. Ze moeten dan dus uit elkaar gehouden worden. Het liefs in verschillende ruimtes dat ze elkaar niet kunnen zien of ruiken, anders kan er frustratie ontstaan en dan is het moeilijker ze na de castratie weer te koppelen. Met 3 maanden zijn de ballen van de ram ingedaald en kan hij gecastreerd worden. 2 weken na de castratie is hij niet meer vruchtbaar en kunnen ze weer gekoppeld worden.

 

En hoe oud kan je beginnen met trucjes? Zoals ik boven al zei, zorg maar eerst dat ze het snoepje uit je hand durven te eten en dat ze naar je toe durven te komen. Misschien dat ze dat over een paar maanden durven? 

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago zei Miekmoek:

En hoe oud kan je beginnen met trucjes? Zoals ik boven al zei, zorg maar eerst dat ze het snoepje uit je hand durven te eten en dat ze naar je toe durven te komen. Misschien dat ze dat over een paar maanden durven? 

Allereerst sluit ik mij aan bij alles wat hierboven gezegd is. 

 

Om antwoord te geven op je vraag:

Dit hangt heel erg af van je konijnen. Nu zijn ze echt nog te jong. Laat ze eerst maar eens wennen aan hun nieuwe plek en aan jullie. Dit kan soms ook best wat tijd overheen gaan (denk aan weken). 

Laat ze eerst rustig aan je wennen en naar jou komen. 

 

Met een beetje pech begint dan al de pubertijd. Ze echt iets leren dan is niet altijd even makkelijk. 

Ze gaan dan ook echt een eigen karakter krijgen. Los van het feit dat ze dan elkaar misschien niet meer zo leuk gaan vinden, kan het zijn dat ze ook helemaal niet geïnteresseerd zijn in het leren van trucjes. Dit hangt af van het karakter van je bunny. 

 

 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .