Ga naar inhoud

KONIJN DRINKT NIET MEER EN KEUTELT WEINIG


Miss Lily

Aanbevolen berichten

Mijn konijn, Wartje, ram van 2 jaar, die ik geadopteerd heb 6 maand geleden, drinkt sinds een paar weken niets meer. Ben naar de Da geweest, röntgenfoto genomen van de blaas, die was in orde. Sinds een dag of 2 keutelt hij minder en zijn keutels zijn kleiner. Kom juist van de DA en ze heeft me dwangvoer meegegeven, maar dat lukt echt niet. Ook raadde ze me aan lijnzaadolie te geven met een spuitje, die ook niet lukt. Zelfs geen water. Hij eet wel, groenten en hooi, maar minder. Hij is in de rui, maar hij verhaart constant. Hij is niet echt een actief konijn,meer een knuffelaar. Zou het gewoon niet kunnen dat hij minder eet en keutelt omdat hij niet echt actief is?  Of zou hij eenzaam zijn? Hij ziet er niet ziek uit. Ligt languit en huppelt in de tuin. Toch maak ik me zorgen omdat ik al zoveel gelezen heb van verstoppingen en gasbuiken... 

Ik heb nu prozyme besteld en hoop dat ik die vlug krijg en kan starten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een konijnkundige dierenarts bellen. Ik kan mij niet voorstellen dat je door een dierenarts met konijnenkennis naar huis word gestuurd met dwangvoer en lijnzaadolie als oplossing. Dit klinkt als een konijn wat opgenomen moet worden en een infuus en de juiste onderzoeken moet krijgen..  

Zowel water drinken als keutelen zijn toch vrij essentiële dingen die een konijn dagelijks meerdere malen moet doen. 

  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .