Ga naar inhoud

Welke kleur ogen hebben jouw konijnen?

Oogkleur van konijnen  

102 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kleur ogen hebben jouw konijnen?

• blauw
      29
    • bruin
      101
    • rood
      6
    • roze
      0
    • grijs
      8
    • marmer (twee kleuren in één oog)
      3

Aanbevolen berichten

Bruin en blauw zouden de meest voorkomende kleuren moeten zijn, gevolgd door rood. Grijs, roze en marmer komt minder vaak voor. Ik ben dus wel eens benieuwd of dat ook zo is bij de konijnen van bunnybunchers!

Weetje: de oogkleur van konijnen kan veranderen van licht naar donker als ze ouder worden, door de productie van melanine (pigment).

Wil je weten wat een konijn ziet? https://www.bunnybunch.nl/informatie/wat-ziet-een-konijn

In de poll kun je meerdere opties selecteren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik realiseerde mij alleen dat je niet 2x op dezelfde optie kan stemmen haha, ik kan dat overigens wel handmatig aanpassen. Dus als je meerdere konijnen met dezelfde kleur hebt, kan ik dat voor jullie invoeren 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wist niet eens dat er zoveel kleuren mogelijk waren. Dacht dat het altijd bruin was, al zag ik hier al heel veel mooie konijntjes met blauwe ogen voorbij komen. En heel vroeger een albino pooltje gered, maar dat vind ik er toch wat eng uitzien. Volgens mij zag ze ook helemaal niet goed. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoetje heeft blauwe oogjes en Wannes bruine. Bij Wannes lijken ze bijna zwart, maar dat komt doordat ze nogal in de schaduw liggen van al dat haar.

Ik merk bij Zoetje dat ze sneller last heeft van de zon met die blauwe oogjes, ze knijpt ze dan vrij gauw wat dicht. Herkennen jullie dat?

Screenshot_20210429-192847~2.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier een prachtige roodoog-dame en een schattig  bruinoog-heertje. Heb alleen nog maar nijnen met rode of bruine ogen gehad, behalve Tuul, die had de onderste helft bruin en de bovenste helft blauw. 😊

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei pakyakker:

Alle konijnen die ik heb gehad hadden allemaal bruine ogen ook Vlekje. Alleen Vlekje heeft echt een mooie kleur bruin al zeg ik het zelf. Kan het niet goed uitleggen waarmee ik het kan vergelijken.

Foto?

Link naar bericht
Delen op andere sites
51 minuten geleden zei mystique:

Hier een prachtige roodoog-dame en een schattig  bruinoog-heertje. Heb alleen nog maar nijnen met rode of bruine ogen gehad, behalve Tuul, die had de onderste helft bruin en de bovenste helft blauw. 😊

Dat klinkt heel apart, heb je een foto van die mooie ogen van Tuul?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier twee bruinogen! Kiki en Frits hadden ook bruin, Betsy twijfelachtig, denk nog steeds heel donkerblauw, bruin was het niet, maar ze waren wel donker. En Wilma had prachtige rode ogen 🥰.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago zei Pablo&Lola:

Hier bruin (Luz) en blauw (Lewis). Bij een bepaalde lichtinval lijken Lewis zijn pupillen rood, alsof de flits erop staat. Bij Luz zie ik dat nooit.

Dat heeft Brenda ook! Ik dacht toen ik haar adopteerde dat ze rode ogen had. Maar toen ze thuis in de ren zat zag ik dat ze blauw zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago zei mystique:

@Evee, wat is eigenlijk het verschil tussen een rood oog en een roze oog? Want ik noem al mijn albino's 'roodoog', maar die ogen zijn toch meer zachtroze dan bloedrood. Zoals D'tje, waren haar oogjes roze of rood? 🥰

52082392_2029605967330641_4741380089302745088_n.jpg

Het konijn op de foto is geen albino. Albino's zijn pigmentloos. Die zullen dus geen donkere neus hebben 😉

Bij konijnen kunnen ze ook rode of roze ogen erven als oogkleur, zonder pigmentloos te zijn (zonder albino te zijn dus).

Er zijn konijnen met ogen met echt meer een robijn kleur, echt een donkere, diep rode kleur. En je hebt ook konijnen met echt meer lichtroze ogen, meer zalmkleur roze.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .