Ga naar inhoud

Plotselinge gedragsverandering ram


Viersome

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

ik heb al wat topic geschreven over mijn drietal, maar probeer ook nog even deze. Ik zit er namelijk een beetje mee. Ik heb een ram en twee voedsters. Pluck de ram en seppie en Julia.Ik had nog een ram Dex, maar die is overleden. Ze waren eerst met zijn vieren, en toen werd Ram Dex verstoten door pluck (mogelijk omdat hij ziek werd). Om de rust terug te brengen heb ik ze in twee koppels gesplitst. Julia en Dex en daarnaast sep en pluk. Nadat Dex overleed heb ik ze weer bij elkaar gezet en dat gaat op zich goed. Geen vechten, tegen elkaar aan liggen. Ik zie niet veel wassen, maar het lijkt goed. Alleen, en dat is waarom ik het toch maar weer in de groep gooi. Mijn ram is na een tijdje (mijn man zorgde twee dagen voor ze en ik heb ze toen niet gezien. Toen ik ze weer zag, was het zo) van de ene op de andere dag een heel ander konijn. Ik ben gelijk met hem naar de dierenarts gegaan, want van een levendig, nieuwsgierig, onderzoekend en actief hard rondsjeezend konijn is hij veranderd naar een nijntje dat vooral languit ligt te suffen en af en toe een paar hopjes maakt, maar dat is het wel. Hij eet, drinkt, keutelt, maar eten gaat ook veel slomer. De dierenarts kon niets vinden, behalve wat verhoging. Wat kan dit zijn? Het is nu toch al wel een week of twee en het wordt niet beter. Ik herken mijn konijntje niet meer terug. Hij is 9 mnd, dan zou je toch af en toe nog eens een sprintje moeten zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .