Ga naar inhoud

Achterste


Fransdehangoor

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Inmiddels bij mijn 5e konijn, een Franse Hangoor. Verzorgde haar achterste eerst heel goed, zat nooit viezigheid, maar nu ontdekte ik toen zij lag vieze geklitte haren met daaronder een rood huidje. Net onder de staart naast de anus en links daarvan. 

Is dit irritatie van urine of iets dergelijks? Ik herken het van een oude mannelijke Hollander die ik eerst had. Relateerde het eerst aan ouderdom en stijfheid. 

Adviezen hoe op te lossen? In een lauw bad? De haren knippen? Huid smeren met wondzalf? Voor de zomer komt en de vliegen weer beginnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeempie, ook dat nog! Hopelijk kan de DA een diagnose stellen en een behandelplan meegeven, want hier word je niet vrolijk van. Maak je gelijk een afspraak om de heer des huizes te laten castreren, dan is hij na twee weken niet meer vruchtbaar en kan hij nadat de ukkies weg zijn bij moeder weer gekoppeld worden aan de voedster. In de hoop dat je voedster niet al zwanger is geworden na de bevalling. 

aangepast door JokeC
aanvulling
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .