Ga naar inhoud

Ochtendkeutels?


BobenFreek

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

daar ben ik weer met nog een vraag.

Ik vond in de ren net deze keutels. Zijn dit eigenlijk de ochtendkeutels die ze horen op te eten?

Laten ze die liggen omdat ze misschien teveel eten krijgen? 

 

Er lijkt verder niets aan de hand met Freek en Sole. Ze zijn lekker actief, eten hooi en groente en brokjes en zijn nog steeds gek op elkaar:). 

87F5D16C-EFB6-4A99-B5BF-3328F5AE1ABB.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit de enige / eerste keer dat je ze ziet liggen? Dat kan een keertje voorkomen, dan zou ik niet gelijk gaan zoeken naar oorzaken in voeding.

 

Pas als je ze vaker ziet, dan is het wel belangrijk om uit te zoeken wat de reden is.

 

Hier staat ook veel informatie over de verschillende keutels:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels

 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ze in het gras liggen. Hoe vaak mogen ze op het gras? In het voorjaar bevat gras extra eiwitten, dus als ze maar af en toe op het gras kunnen, zou het daar van kunnen komen. Dat ze daar vol zaten van, of dat ze liever gras aten dan hun eigen keutels. 

Inderdaad, een enkele keer is niet zo erg, maar het is niet de bedoeling dat je ze te vaak ziet. Dan gaan ze voedingsstoffen missen (dat is de reden dat ze ze normaal opeten) en het betekent dat hun voeding uit balans is (te veel van iets anders waardoor ze dit laten liggen). 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .