Ga naar inhoud

Diarree?


Hanne Pelgrims

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Sinds kort merk ik geregeld plakpoep op bij één van mijn konijnen. Ik heb sinds eergisteren beslist om ze voorlopig enkel water en hooi te geven en 's avonds klein beetje biks, maar nog geen verbetering. De blinde darmkeutels blijven liggen en/of plakken in de pels. Voor de rest is mijn konijn actief en gedraagt zich zoals gewoonlijk. Dit baart me toch zorgen... ook met het goede weer bang dat er vliegen op zullen afkomen. Is er iets dan ik nog kan proberen voor ik een afspraak bij de dierenarts maak?

 

Alvast bedankt, 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voer je en ben je onlangs van voer veranderd? 

Mijn ram was altijd een ramp met blindedarmkeutels, maar sinds ik bunnynature voer is het afgelopen. Hierna ga ik over naar volledig graanvrij voer. 

 

Er kan natuurlijk ook wat anders aan de hand zijn. Wellicht handig om de ontlasting te laten onderzoeken op parasieten bijvoorbeeld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle respons! 

 

Normaal gezien geef ik mijn konijnen 's ochtends een mengeling groenten (wortel, platte peterselie, witloof, gewone peterselie, veldsla etc.) en durf ik ze ook wel eens een stukje appel of peer geven, maar niet elke dag. Daarnaast geef ik ze ongelimiteerd hooi en gras. 's Avonds krijgen ze dan hun portie biks (Selective Adult). 

Dit ging vanaf het begin dat ik mijn konijnen had heel goed. Ik zag ook nooit een blinde darm keutel liggen, maar nu drie jaar later blijkt er toch iets mis te gaan waardoor mijn konijn haar blinde darmkeutels in de pels blijven hangen en erg ruiken... Ik hou ze de komende dagen nog op hooi en water en hopelijk komt er dan verbetering in! Nog tips voor het proper maken van haar pels? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .