Ga naar inhoud

Benauwd in huis


Sophie95

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

 

Ik heb een probleem. Sinds 1 a 2 maanden heb ik last van benauwdheid in huis en hoest ik meer. Ik heb al een tijdje konijnen, maar in ben in oktober verhuisd naar een 2 kamer appartement. Mijn konijnen zijn altijd binnen konijnen geweest, alleen woonde ik eerst groter. Ik heb nu alleen geen last als het raam open staat, maar zodra die dicht gaat begint de last weer. Ik weet de oorzaak niet, maar sluit niet uit dat het door de konijnen/stro ect komt. Iemand tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon een allergietest laten doen. Dat is de enige manier om het uit te sluiten. Ik ben zelf ook allergisch voor konijnen. Ik dacht altijd dat het het hooi was omdat ik ook allergisch ben voor graspollen. Na een allergietest kwam ik erachter dat het helaas ook konijn bleek te zijn. 

 

Je kunt gewoon een afspraak maken bij de huisarts en dan kun je tijdens het consult laten weten waar je voor getest wilt worden. Doormiddel van bloedprikken komen ze er dan achter. Helaas kun je eenmaal opeens allergisch voor iets worden waarvoor je dat nooit was. Ik heb ook eerst 7 jaar konijnen gehad voor mijn allergie begon.

 

Mijn konijn kan gelukkig buiten wonen, dus heb ik veel minder last. Voor het hok verschonen draag ik een mondkapje want ook al is het buiten vaak krijg ik dan door het rond vliegend haar het toch nog benauwd. Eventueel kun je nog hooikoortspillen/certrizine die in de supermarkt verkrijgbaar zijn proberen, misschien helpt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een allergietest doen. En dingen die erg stoffig zijn vermijden uit het hok. Probeer stro en hooi te vinden wat zo min mogelijk stoft. Daar kan @Evee je misschien in adviseren..? 
Qua bodembedekker (als je een hok gebruikt) zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor Aubiose/Hemperade. Of een fleecekleed in het hok als ze goed zindelijk zijn en Aubiose in het toilet. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .