Ga naar inhoud

Ram eet meer dan voedster


Moosey

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ons dwergkonijntje Moose heeft sinds kort een vriendinnetje, Lola. Moose is ongeveer 1,3 kg en lola is een stuk groter; een leeuwenkopje van ongeveer 1,7 kg. 

 

Nu zijn ze erg lief tegen elkaar behalve als het op eten aankomt. Moose is een echt vreetzakje en Lola is een stuk minder op eten gericht. Als we ze aparte bakjes geven eet moose eerst zijn eigen bakje leeg en jaagt daarna lola weg en eet haar bakje verder. Lola is nog wat bang en laat dit toe. Als we Lola vervolgens wat extras proberen te geven wordt Moose jaloers en jaagt hij haar weer weg. We geven ze nu samen uit een bakje en dan eten ze beide de helft maar Moose eet meer brokjes dan hij eingenlijk mag en hij wordt een beetje dik terwijl Lola wel een paar gram mag aankomen 🙂

 

Heeft iemand tips of ervaringen met het voeren van konijnen van verschillende formaten?

 

 

IMG_20210421_093657_047.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig dat dit topic gestart word! Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, maar dan omgekeerd. Mijn voedster heeft overgewicht en mijn rammetje mag wel wat bijkomen. Punky zijn gewicht schommelt van hier naar daar. *zucht*

 

Als jullie het niet erg vinden koekeloer ik even mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leid mijn voedster vaak af door wat eten ergens te leggen en vervolgens de ram apart wat eten te geven. Ook doe ik spelletjes (clickertraining) met mijn voedster, terwijl ik mijn ram wat extra toestop. 

Vooral het voer strooien in plaats van in een bakje werkt zeker. Dan kan ik een beetje in de gaten houden of mijn mannetje genoeg eet. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .