Ga naar inhoud

Raar gedrag


Luckyy_kiaraa

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, ik ben nieuw en weet weinig van deze site. Maar ik vraag me toch af waarom mijn konijn dit doet. Mijn konijn heb ik bijna 2 jaar, en we weten niet hoe oud hij is. Maar ik had laatst mijn ren aan het hok gemaakt en sinds een weekje schrikt hij van alles het hok en de ten staan naast mijn bed, dus uit bed kan ik hem aaien en als ik dat doe draait hij om mijn hand, of voogd hij mijn hand. Hij gaat piepen, en schrikt en stampt. Dit deed hij voor een niet en ik dacht eerst dat hij me verdedigde maar tot hij ging piepen. Ik ging dan gewoon in het ren zitten en hij gaat dan in mijn vinger bijten en in mijn tenen, ik heb hem maar elke avond in de hok gezet en als ik uit school kom gaat hij er daarna uit, het lijkt wel of hij mij niet eens kent ofzo. Ik hoop dat mensen denken wat het is! Groetjes kiara en de vier pootjes van Lucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je hem meer ruimte hebt gegeven!

Bij konijnen is het heel erg belangrijk dat de basis in orde is. Dat betekend in jou geval een vriendinnetje voor hem. Konijnen zijn groepsdieren en voelen zich veel veiliger met een maatje. Natuurlijk moet hij eerst gecastreerd worden. Dat is zoiezo een goed idee, dan heeft hij wat minder last van hormonen. Dat kun je het beste laten doen in een opvang. Dat kijken ze goed of er een klik is. 

Ze hebben ook een ruimte nodig van min. 4 m2. Dag en nacht. Konijnen moeten echt kunnen rennen en springen. Dat is belangrijk voor hun gezondheid. 

Als ze te weinig ruimte hebben en geen konijnenmaatje kunnen ze gedragsproblemen krijgen. 

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .