Ga naar inhoud

Koppeling Punky & Bess

Aanbevolen berichten

Dag Bunnybunchers,

Ik vind het best stom van mezelf dat ik dit topic niet eerder geopend heb, maar beter te laat dan niet. Toch? Hier deel ik dagelijks mijn zorgen, ervaringen vragen over de koppeling van Punky & Bess. Ik heb al een spamtopic voor ze, maar ik vind dat toch nog net een beetje anders. Punky en Bess zitten nu een week (en twee dagen om precies te zijn) samen, waarvan 5 dagen bij ons. Af en toe liggen ze heerlijk samen, voorlopig heb ik nog maar 1 keer likjes zien uitgedeeld worden en er worden wel al eens plukken haar uitgetrokken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ze doen al zo veel samen. ❤️ Samen eten, samen spelen, aan elkaar geplakt liggen, af en toe eens wassen, samen aaitjes krijgen (op elkaar),... Als de ene komt aangerend voor iets lekkers of

Zou ik nog niet doen, pas over een paar weken, als ze echt stabiel zijn samen en je geen onrust meer ziet.

Inderdaad! Punky is heel 'ruw'. Die maakt binkies óp mij, zet heel licht zijn tandjes in mij (ik denk dat hij dan kusjes bedoeld), als hij met 1 van zijn speeltjes speelt gooit hij ze op mij, een echt

Ik vind het niet stom hoor. Gewoon doen wat je wilt. 

Super leuk toch 2 konijnen maar ook weer heel anders dan 1. Dat is voor iedereen even wennen voor Punky, Bess en voor jou. 🙂

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Punky heeft een bal. Zo eentje van de dreamland die je daar gratis kon krijgen. Toen hij nog niet gecastreerd was reed hij erop en maakte hij terwijl zo een hormonaal, zoemend geluidje. Sinds zijn castratie is dat rijden gestopt maar hij maakt wel nog steeds dat zoemend geluidje. Blijkbaar kan Bess daar niet mee om want als Punky nog maar een seconde (nog niet eens) dat zoemende geluidje maakt rent zij achter hem aan tot ze een pluk haar te pakken heeft. Maar nu liggen ze wel mooi bij elkaar en worden er zelfs hier en daar een paar likjes uitgedeeld. Is dit wel een ‘match made in heaven’ of hebben ze meer tijd nodig? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen zorgen maken, want zoals je het beschrijft, gaat het gewoon goed! Dat Bess niet gediend is van de lentekriebels van Punky en het hem laat weten door achter hem aan te gaan en een pluk haar van Punky eruit te trekken, is niets verontrustends. Ben je nu toch blij dat je Punky en Bess een fijn konijnenleven geeft? Uit je berichtjes lijkt het een beetje alsof je "teleurgesteld" bent dat die twee niet vanaf het begin meteen aan het rennen en spelen zijn met elkaar of de hele tijd dicht tegen elkaar aan geplakt liggen. Maar je weet van alle koppelingen die je op BunnyBunch al voorbij hebt zien komen dat het echt een tijdje kan duren voor ze elkaar door en door kennen en helemaal ontspannen zijn met elkaar? 😉

Voelt Bess zich al een beetje thuis bij jou en Punky? Komt ze aan rennen als er wat te eten valt? 

Wil je alsjeblieft beloven dat je al je twijfels en vragen hier deelt met BB, want dan kunnen de BB-ers je steunen en adviseren. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is nog heel pril tussen Punky en Bess. Ze zijn nog maar zo kort samen en nu ook op een andere plek dan eerst. Dus het is heel normaal dat ze af en toe nog jagen en niet zo leuk tegen elkaar doen. De meeste koppelingen duren wel even hoor, voor ze elkaar echt helemaal hebben gevonden. Super dat ze ook bij elkaar liggen. Ze moeten ook gewoon nog aan elkaar wennen.

Komt helemaal goed! 🙂 Het heeft gewoon wat tijd nodig zoals bij de meeste koppelingen.

Als je het ‘in het echt’ meemaakt is het toch allemaal wat spannender, zeker met je eigen konijnen.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei JokeC:

Geen zorgen maken, want zoals je het beschrijft, gaat het gewoon goed! Dat Bess niet gediend is van de lentekriebels van Punky en het hem laat weten door achter hem aan te gaan en een pluk haar van Punky eruit te trekken, is niets verontrustends. Ben je nu toch blij dat je Punky en Bess een fijn konijnenleven geeft? Uit je berichtjes lijkt het een beetje alsof je "teleurgesteld" bent dat die twee niet vanaf het begin meteen aan het rennen en spelen zijn met elkaar of de hele tijd dicht tegen elkaar aan geplakt liggen. Maar je weet van alle koppelingen die je op BunnyBunch al voorbij hebt zien komen dat het echt een tijdje kan duren voor ze elkaar door en door kennen en helemaal ontspannen zijn met elkaar? 😉

Voelt Bess zich al een beetje thuis bij jou en Punky? Komt ze aan rennen als er wat te eten valt? 

Wil je alsjeblieft beloven dat je al je twijfels en vragen hier deelt met BB, want dan kunnen de BB-ers je steunen en adviseren. 

Teleurgesteld is een groot woord ik zou het eerder twijfels en zorgen noemen. Natuurlijk ben ik blij dat Punky én Bess eindelijk een konijnwaardig leventje hebben mét een vriendje/vriendinnetje! Ik had niks liever gewild! 

Bess voelt zich zeker al een beetje thuis bij mij (en Punky durf ik nog niet zo goed te zeggen)! Ze komt aangerend voor aaitjes, eet heel graag een paar brokjes uit de hand en komt aangerend om te kijken of ik niets lekkers bij heb. Ze vind het heerlijk om in de cat cube te luieren en gaat bij alles even kijken als een soort opzichter. En elk object moet ze van dichtbij bekijken. Kan ze erop, ertussen, erin,...

Heerlijk beestje! 

Natuurlijk is het nog anders dan bij Punky, met hem heb ik echt een band. Een sterke band. Bij haar is het een prille begin van wat een diepe band kan worden. Daar ben ik heel blij om.

En ja, natuurlijk! Ik beloof plechtig alles wat in mijn hoofd omgaat (over de konijntjes) hier te delen. Ik heb het al meermaals gezegd, wat zou ik zonder jullie advies, motiverende woorden en grapjes moeten? Niks. Helemaal niks.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oké, dank je wel voor je antwoord, daarmee heb je mij gerustgesteld!👍 😁

Bess lijkt me echt een lieverdje, heel ander tiepje dan deugniet Punky, maar dat is juist leuk. Wat goed dat ze jou al zo vertrouwt en leuk vindt. 

Met Punky kun je "lezen en schrijven" zo goed kennen jullie elkaar, dat groeit vanzelf ook bij Bess en jou gezien hoe ze nu al op je reageert. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat elk koppel een 'match made in heaven' is of hoeft te zijn. Zoals ik in een ander topic ook al deelde, mijn koppel is soms ook best onrustig. Vooral met voeren is Apollo echt fel soms, en het meerendeel van de dag liggen ze gewoon een beetje in andere kanten van de ren te dutten. Maar er zijn ook momenten dat ze elkaar juist wel opzoeken, dat Artemis naar Apollo's vaste hoekje gaat en tegen hem aan flopt, of dat Apollo een pauze neemt van het hooi eten om Artemis een lik te komen geven. Ze vinden het dus echt wel prima samen, maar zijn niet per se klef of een 'match made in heaven'. Ze lijken eerder op broer en zus dan op een verliefd stel, maar dat is ook helemaal niet erg.

Wat ik hiermee ook vooral probeer te zeggen: elk koppel is anders. Het is nu sowieso nog vroeg om te zien hoe hun relatie zich gaat ontwikkelen. Ze zitten nog niet heel lang samen en in die tijd zijn er ook best wat veranderingen geweest, het moet gewoon nog wat groeien. Maar ook als ze niet klef gaan worden, kan het nog steeds gewoon een goede match zijn.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 hours ago zei JokeC:

Oké, dank je wel voor je antwoord, daarmee heb je mij gerustgesteld!👍 😁

Bess lijkt me echt een lieverdje, heel ander tiepje dan deugniet Punky, maar dat is juist leuk. Wat goed dat ze jou al zo vertrouwt en leuk vindt. 

Met Punky kun je "lezen en schrijven" zo goed kennen jullie elkaar, dat groeit vanzelf ook bij Bess en jou gezien hoe ze nu al op je reageert. 

Inderdaad! Punky is heel 'ruw'. Die maakt binkies óp mij, zet heel licht zijn tandjes in mij (ik denk dat hij dan kusjes bedoeld), als hij met 1 van zijn speeltjes speelt gooit hij ze op mij, een echte deugniet!

Besje is helemaal het tegenovergestelde, zij is heel voorzichtig. Zoals ik al zei, ze moet alles even van dichtbij bekijken. Kan ze erop, eronder, ertussen,...

Punkje gaat dan ook even kijken maar hij springt er gewoon op tussen of in (wat al veel grappige momenten en ook momenten waar hij vast zat heeft opgeleverd 🙄) terwijl Besje eerst gaat ontdekken of je er wel op, in of tussen kán.

Ze is een echt lieverdje, Punky wurmt zijn hand onder de mijne of begint mij te porren als hij aandacht wil. Zij komt heel voorzichtig tikjes geven. Zó schattig! En ze kan heel goed van het leven genieten, lekker luieren in de cat cube, komen kijken wat er aan de hand is. Alles doet ze heel goed op haar gemakje.

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Super leuk dat Punky nu een maatje heeft en Bess ook!

Toen wij Vla en Nijn gingen koppelen, ging het eigenlijk heel apart als ik er zo over nadenk. Vla is echt een heel druk konijntje dat altijd op avontuur wil, maar Nijn echt totaal niet. Dus grotendeels van de dag is Vla lekker aan het rond huppelen terwijl Nijn lekker in het hok chillt. Dus ze zijn eigenlijk niet zo vaak bij elkaar, en tijdens het koppelen gaven we ze allebei de kans om van elkaar te 'ontsnappen' zodat als ze elkaar toch niet zo mogen, ze gewoon weg kunnen. Dat vond Vla vooral heel fijn! En het is zo schattig om ze s'avonds samen te zien liggen. Veel succes nog verder met de koppeling!

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago zei VlaNijn:

Ik vroeg me trouwens nog af of Punky gewoonlijk, dus toen Bess er nog niet was, buiten zat. En ga je ze na de koppeling buiten houden, of binnen?

Nee, Punky was en is een binnenkonijn. Bess niet, zij was een buitenkonijn en is geschakeld naar binnenkonijn. Voorlopig gaat dat goed. Nu duimen en hopen dat ze er later geen problemen mee gaat krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-4-2021 at 16:29 zei Punky punk:

Vandaag loopt alles rustig, ik heb vanochtend geen plukken haar gevonden, er zijn een paar likjes uitgedeeld, nu liggen ze lekker gebunnyflopt naast elkaar.

Vandaag net hetzelfde. Ik denk wel dat het goed komt. Bess haalt ook steeds minder en minder uit naar Punky. En als ze nog eens uithaalt gaat Punky heeeel zielig doen. Zo met een blik dat je niet kunt weerstaan.

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze doen al zo veel samen. ❤️

Samen eten, samen spelen, aan elkaar geplakt liggen, af en toe eens wassen, samen aaitjes krijgen (op elkaar),...

Als de ene komt aangerend voor iets lekkers of voor aaitjes komt de ander ook snel aangerend. Het zou maar wat oneerlijk zijn als de ene aaitjes of iets lekkers krijgt en de andere niet.

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze zo naar elkaar toe aan het groeien zijn 🙂

Zie je wel, uiteindelijk allemaal zorgen om niets (maar wel begrijpelijk hoor). Dit soort dingen heeft gewoon een beetje tijd nodig. En ook al weet je het nog zo goed, als het om je eigen konijnen gaat voelt het toch anders 😉

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

En was daarnet toch weer onrust in de tent, terwijl het de hele dag zo goed ging 😕. Punky heeft voor de eerste keer uitgehaald naar Bess. Er zijn plukken haar in het rond gevlogen omdat Punky dus naar Bess heeft uitgehaald. Maar ook omgekeerd. Bess naar Punky. Allemaal door die stomme bal. Nu heeft zij er mee gespeeld, mét dat zoemend geluidje. Dat was de reden dat Punky ook naar Bess heeft uitgehaald.  Zou ik die bal wegnemen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden zei Lienappelsien:

En heb je de bal nog weggehaald, of was het daarna weer rustig en heb je hem laten liggen?

Het is dus nog niet helemaal stabiel, maar dat komt wel. 

Ik heb de bal weggehaald en het was in 1 keer weer rustig. Ik denk dat ik de bal nog maar eventjes bij mij hou.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen ik Punky en Bess ging ophalen had de eigenaresse me kort vertelt hoe de koppeling was verlopen. Ze heeft me toen gezegd dat zij duidelijk de de baas was. Punky heeft toen proberen te rijden mar dat liet zij niet toe. Nu heb ik een kwartiertje geleden Punky heel hormonaal zien doen (lentekriebels?), hij heeft ook geprobeerd te rijden op haar en dat is hem ook gelukt. Na een tiental seconden liet zij dit niet meer toe. Daarna hebben ze nog een beetje achter elkaar aangejaagd en heeft zij ook op hem proberen rijden. Dit liet hij niet toe. 

Een klein minuutje later begon het weer. Wel tien minuten aan een stuk!

Nu is zij op hem aan het rijden. En hij laat het toe! Terwijl dat nog geen 3 minuten gelden niet het geval was.

Is dit normaal? Is dit nieuwe rangordebepaling? Ik weet het niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .