Ga naar inhoud

Gedrag na bezoek dierenarts


Pebbles&bambam

Aanbevolen berichten

Vandaag waren Pebbles en Bam Bam weer aan de beurt voor hun inenting en controle 💉🩺

 

Pebbles is altijd ontzettend bang bij de dierenarts dat haar hartje er bijna uit klopt, Bam Bam is juist heel nieuwsgierig en heeft eigenlijk geen tijd om stil te zitten 🤭.

Totdat we thuis komen... Beide moet ik dan echt een dag even met rust laten, dan liggen ze samen in een hoekje doodstil bij te komen 🥺

Gelukkig was wel alles in orde en kunnen ze er weer een jaar tegenaan! 

 

Hoe gaan jullie konijnen om met een dierenarts bezoek? 

aangepast door Evee
smiley uit titel gehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden ze naar de dierenarts, opvang, etc. gaan ook duizend keer niks, maar eenmaal terug in hun verblijf zijn ze vrij snel weer de oude. Ik laat ze meestal even een uur bijkomen, check dan even hoe het met ze gaat (met wat lekkers) en meestal zijn ze dan wel weer oké.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He zonde voor je beestjes. Hier vinden ze het ook niet leuk, zeker ook Guusje (ook de voedster!) verstijft he-le-maal en is daarna ook echt van slag. Gelukkig haalt ze er wel wat steun uit door later op de dag alweer rond te lopen, omdat Hos dat ook doet. Die geeft er echt heel weinig om en is inderdaad ook de nieuwsgierige als ze daar zijn haha. Overigens, stom gezegd, wel "handig" voor nagels knippen wat ik zelf doe, bij plankjeGuus zo gedaan. Ik zet ze namelijk dan altijd even buiten op de tuintafel en dat is nieuw dus eng dus verstijven. Hos moet overal snuffelen dus dan moet je juist niet zn pootjes optillen want die heeft ie natuurlijk nodig 🤦‍♀️ Gelukkig laat hij het wel toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral Wannes is altijd erg bang in de auto en bij de dierenarts. Hij ligt of zit dan flink te shaken in de reismand. Zoetje lijkt wat minder bang, maar zij gaat altijd flink stampen in de wachtkamer. Al die rare geurtjes daar, van andere dieren, dat is natuurlijk eng. Eenmaal thuis is het eigenlijk meteen weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een verschrikking. Vooral Binky is zo bang dat ik soms gewoon bang ben dat het hartje het begeeft. Zo sneu om te zien. Monky is ook bang maar toch beduidend minder, die is ook wat nieuwsgieriger.

 

Als we terug komen van de DA moet Binky echt bijkomen en dat duurt uren. Ze moet dan geen eten, zelfs niet de lekkerste snoepjes. Monky is gelijk weer de oude.

 

En met een beetje pech is het ook nog gedonder tussen Binky en Monky daarna.

 

Kortom: een DA bezoek hier is geen succes!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Bess heb ik geen ervaring bij de DA (omdat ze er nog maar net is), wel met transport. Zij vond het maar niks en begon helemaal te beven.

 

Punky vind de DA ook maar niks, hij is altijd 1 tot 2 weekjes boos op mij maar gaat dan toch beseffen dat ik degene ben die hem lekkers, aandacht, vertrouwen en een proper hok geeft. Dan begint hij bij te draaien en is hij weer helemaal de oude. Bij hem duurt het dus best wel lang.

 

Even een vraagje: nemen jullie je konijnen samen mee naar de DA als er eentje ziek is?

aangepast door Punky punk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Punky punkik neem ze altijd samen mee ja. Mijn koppel is soms nog best onrustig, en ik ben bang dat het helemaal foute boel is als ik er maar een mee zou nemen, dat die bij thuiskomst niet meer wordt geaccepteerd door de ander. Ze zijn vaak ook hartstikke lief samen, maar ik wil met dit soort dingen geen risico nemen. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig om te lezen hoe verschillend konijnen reageren op een bezoekje aan de dierenarts! 

Kon je ze maar uitleggen dat het juist is om ze te helpen en gezond te houden. 

 

Het liefste neem ik ze ook altijd samen mee naar de dierenarts. Ze kunnen daarna ook samen bijkomen van de spanning. Bam Bam zou prima alleen mee kunnen maar Pebbles alleen thuis laten is al te spannend voor haar denk ik. Haar alleen mee nemen naar de dierenarts zou dus al helemaal een drama voor haar zijn 🥺

Een team, een taak! 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .