Ga naar inhoud

Help ik het een stof eter!


Nikinikita1994

Aanbevolen berichten

Goedeavond allemaal, 

 

Ik heb een probleem. Ik heb twee geweldige konijnen kinderen Henri en Lobke. Zij zijn free-roam en doen het opzich super goed. Maar..... Lobke is de ergste stof eter ooit... alles wat niet helemaal plat op de grond licht is niet veilig en wordt verslonden. Vloer kleed, kleding, kussenslopen, het kussentje in hun huisje. Henri doet er niet mee maar zij is echt erg. Vooral als er jute sisal of van dat Ruwe katoen in verwerkt is. Heeft iemand tips op dit te verminderen of ideeën voor alternatieve om wel te mogen slopen wat niet gevaarlijk is. 

 

Ze zijn echt de meest verwende drollen. Ze hebben een hele mand vol met verschillende speeltjes die ik vaak wissel zodat ze steeds iets "nieuws" hebben. Ze hebben wilgen takken en ik heb ook vaak een een geperst hooiblok voor de knaag behoefte van Lobke. Ze vind dat heerlijk maar er gaat niets boven een hapje tapijt. Ik heb zelfs als een azijn water mix en anti bijt spray voor paarden gebruikt maar dat doet mevrouw niets. Hopelijk is er iemand die iets weet🤞🤞🤞

 

Groetjes 

Nikita (desperate bunnymom)

 

(Zie foto: Henri is de hangoor en Lobke in het huis, en nee de badmat heeft t niet overleeft...)

Screenshot_20210419-214121_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat schattig! Haha! Kan me voorstellen dat het erg vervelend is.

 

Ik heb hier (had ooit een muur eter en een karton eter) tunnels van riet en gras en wilg en bamboe die ze kunnen slopen en veilig kunnen eten. Misschien is dat een idee?

Of van die grashuisjes waar ze in kunnen zitten en helemaal kunnen slopen. Ook veilig om te eten. Zou wel de grootste maat kopen. Ook de tunnels.

Er zijn ook hennepmatten maar als ze het echt op eet is dat geen aanrader. Slopen kan wel. 

Ik heb ook wel eens van de grasmatjes gekocht. Dat wordt ook wel te koop aangeboden als hangmatje voor kleine knaagdieren.  

 

Misschien kun je haar afleiden met een spelletje met eten/snoepjes zodat ze ook wat te doen heeft. Bijvoorbeeld een bal die ze moet rollen waar brokjes of lekkers uitkomt. 

Of hooi los met kruiden erdoor zodat ze lekker kan rondscharrelen en zoeken.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga voor een muilkorfje. 🤣 Nee hoor, geintje. Als ze voldoende van alles hebben aan verrijking en afleiding en ze blijft het nog steeds doen dan is het blijkbaar iets wat ze zal blijven doen. Word jij niet blij van, maar als het je niet lukt alles wat van stof is weg te halen of af te schermen dan blijft er niet veel anders over dan hen in een voldoende grote ren houden zonder stoffen dingen die ze op kan eten. Misschien een eigen konijnenkamer zonder stoffen spulletjes? Weet je zeker dat ze het opeet en niet alleen maar sloopt/ stuk bijt?

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Francisca:

Ach wat schattig! Haha! Kan me voorstellen dat het erg vervelend is.

 

Ik heb hier (had ooit een muur eter en een karton eter) tunnels van riet en gras en wilg en bamboe die ze kunnen slopen en veilig kunnen eten. Misschien is dat een idee?

Of van die grashuisjes waar ze in kunnen zitten en helemaal kunnen slopen. Ook veilig om te eten. Zou wel de grootste maat kopen. Ook de tunnels.

Er zijn ook hennepmatten maar als ze het echt op eet is dat geen aanrader. Slopen kan wel. 

Ik heb ook wel eens van de grasmatjes gekocht. Dat wordt ook wel te koop aangeboden als hangmatje voor kleine knaagdieren.  

 

Misschien kun je haar afleiden met een spelletje met eten/snoepjes zodat ze ook wat te doen heeft. Bijvoorbeeld een bal die ze moet rollen waar brokjes of lekkers uitkomt. 

Of hooi los met kruiden erdoor zodat ze lekker kan rondscharrelen en zoeken.

Bedankt voor je snelle reactie. Je gaat t  niet geloven maar de tunnels bal enzo hebben ze al. Ook een doos met snippers waar kleine snoepjes en voer ingaat om te zoeken. Het lijkt wel een obsessie. Soms gaat ze zelfs halverwege het groenvoer eten opeens toch een hapje kleed nemen 😑 maar t grasmatje/hangmat leek me wel wat. Dus ik heb er wat online besteld. Ik zag daar ook druiven tak die ga ik ook proberen. Weet jij toevallig hoe slecht jute is? Wat ik heb echt t idee dat ze dat gewoon op eet. De andere dingen moeten vooral kapot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei JokeC:

Ik ga voor een muilkorfje. 🤣 Nee hoor, geintje. Als ze voldoende van alles hebben aan verrijking en afleiding en ze blijft het nog steeds doen dan is het blijkbaar iets wat ze zal blijven doen. Word jij niet blij van, maar als het je niet lukt alles wat van stof is weg te halen of af te schermen dan blijft er niet veel anders over dan hen in een voldoende grote ren houden zonder stoffen dingen die ze op kan eten. Misschien een eigen konijnenkamer zonder stoffen spulletjes? Weet je zeker dat ze het opeet en niet alleen maar sloopt/ stuk bijt?

Haha ja soms lijkt dat de enige oplossing zo'n muilkorfje😅 . Het ding is dat Henri het vloerkleed echt nodig heeft voor grip anders kan hij niet goed lopen dusss het is een lastige kwestie 😅 ik ga gewoon nog veel meer afleiding kopen denk ik smh.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-4-2021 at 22:49 zei Nikinikita1994:

Bedankt voor je snelle reactie. Je gaat t  niet geloven maar de tunnels bal enzo hebben ze al. Ook een doos met snippers waar kleine snoepjes en voer ingaat om te zoeken. Het lijkt wel een obsessie. Soms gaat ze zelfs halverwege het groenvoer eten opeens toch een hapje kleed nemen 😑 maar t grasmatje/hangmat leek me wel wat. Dus ik heb er wat online besteld. Ik zag daar ook druiven tak die ga ik ook proberen. Weet jij toevallig hoe slecht jute is? Wat ik heb echt t idee dat ze dat gewoon op eet. De andere dingen moeten vooral kapot. 

Nog bedankt voor de tip van t grasmatje! Het is een succes😄

Screenshot_20210422-222958_Gallery.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .