Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Welkom op Bunnybunch.

Ik vermoed dat je bij het aanmelden wel akkoord bent gegaan met de forumregels, maar deze niet gelezen hebt... 😉 Hierbij dus nog een keer het linkje naar de regels: https://www.bunnybunch.nl/info/algemene-voorwaarden-forum

Bunnybunch is een plek voor huisdierhouders, voor konijnenliefhebbers, niet voor fokkers. Er is al zo verschrikkelijk veel ellende in de konijnenwereld, waarvan veel in stand gehouden word door het zomaar leuk fokken. Ik verwacht dat er best wel bunnybunchers zijn die je willen proberen te overtuigen van een ander standpunt hier in. En dat mag, een forum is immers voor discussie. Wel alvast de opmerking: houd het lief & netjes mensen. 

• Mee eens! 6
Link naar bericht
Delen op andere sites
29 minuten geleden zei Marjoleink:

Welkom bij Bunnybunch.  Ik heb gereageerd op je vraag in je andere topic.

Ik denk dat je het slotje daar gemist hebt? 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei FlappieFifi:

Ik ben geen fokker, zeker niet. Maar een echte huisdier liefhebber. Bent dol op mijn konijnen en andere huisdieren. Gezellige beestenboel bij ons thuis.  Bedankt voor jullie antwoorden en het hartelijke welkom.

Je fokt, of het 1 of 10 nestjes zijn, je eerste keer of 1000e keer, je bent toch echt een fokker. Je hebt dezelfde kennis en middelen nodig, je hebt dezelfde rechten en plichten. Dezelfde verantwoordelijkheid. Zodra je bewust de keuze maakt twee konijnen samen te laten, ben je fokker. 

• Mee eens! 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op het forum! Ik hoop dat je je bedenkt. Er is een enorm konijnen overschot. De opvangen hebben soms een wachtlijst om konijnen op te nemen, zo vol zit het. Daar komen jou kleintjes dan nog eens bij. Die moeten allemaal weer een nieuw baasje krijgen. Dat betekend dus dat er minder dieren uit de opvang gehaald worden. Het lijkt allemaal leuk maar er gaat in de praktijk vaak een hoop mis. Dode kleintjes, mamakonijn die het zwaar heeft of erger. De ram moet apart blijven en dan maar hopen dat het daarna weer klikt als hij gecastreerd is. Kleintjes moeten verkocht worden maar ze zijn dan nog te jong om te koppelen. 😔

Je zou ook contact op kunnen nemen met een opvang en kunnen overleggen of je een pleegnestje kunt opvangen tijdelijk. Dan heb je wel de ervaring en doe je ook tegelijkertijd iets goeds voor de konijnen en opvang. 

• Mee eens! 6
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom BunnyBunch!

Dat wordt je denkhoofd aan het werk zetten om alle konijnvriendelijke informatie die je hier krijgt af te wegen tegen je konijnonvriendelijke wens een nestje te fokken. Je snapt dat wij hopen dat je de goede afweging maakt en geen nestje gaat fokken. 😁

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei FlappieFifi:

Ik ben geen fokker, zeker niet. Maar een echte huisdier liefhebber. Bent dol op mijn konijnen en andere huisdieren. Gezellige beestenboel bij ons thuis.  Bedankt voor jullie antwoorden en het hartelijke welkom.

Welkom en als je een echte dierenliefhebber bent geef je een konijntje uit de opvang een nieuw huisje 😉 Ik hoop dat je je bedenkt na de adviezen en berichten die je hier hebt gelezen over het fokken van konijnen. Zoveel lieve konijntjes die met smart op een nieuw huisje wachten!

Succes!

• Mee eens! 5
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Marjoleink:

Slotje geldt niet voor mij😁 en ik wilde dat echt nog even posten. Ik had niet gezien dat er nog een topic was.

Hoe zei Orwell dat ook al weer: all animals are equal but some are more equal than others! 🤣

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo iedereen wij zijn net nieuw hier dus flink verkennen eerst voorstellen doen we nog hoor hihii
Fijne avond eerst momtime ghehe

Groetjes mama van 2 knullen (6jr) & (2jr) & 2 konijnen & 1 cavia (& babykonijntjes momenteel) 
Vragen stel ze gerust ,verders hou het gezellig onderling 😉 😄

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei MarisEnKids:

Hallo iedereen wij zijn net nieuw hier dus flink verkennen eerst voorstellen doen we nog hoor hihii
Fijne avond eerst momtime ghehe

Groetjes mama van 2 knullen (6jr) & (2jr) & 2 konijnen & 1 cavia (& babykonijntjes momenteel) 
Vragen stel ze gerust ,verders hou het gezellig onderling 😉 😄

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago zei Miekmoek:

Welkom op het forum!

Ik hoop dat je je bedenkt over de nestjes en je ram laat castreren zodat je je konijnen aan elkaar kan koppelen 😊 Vele malen beter dan alleen zitten.. 

Wat een leuke plaatje zeg die konijntje,cutee

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .