Ga naar inhoud

Nooit aaien


Esmee-Bunny

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Even een dringende vraag van een vriendin van me. Ze heeft al ongeveer een jaartje 2 franse hangoor konijntjes (leeftijd onbekend) 

 

Deze heeft ze gekocht via MP en deze kwamen van mensen die geëmigreerd waren. Deze mensen hadden kinderen en die ''beheerden'' de konijnen (de 3e kon niet samen gaan met de andere, dus heeft hij nu een ander baasje) Het is mogelijk dat ze hun konijnen niet echt zo behandelden zoals het hoort, ze gaven ze namelijk gemaaid gras... De andere 2 konijntjes kunnen heel leuk met elkaar. 

 

Nou is het zo dat mijn vriendin ze heel goed verzorgd en verwend met lekkere en gezonde dingen. Ze beginnen nu ook wat losser te worden en minder bang. Maar het aaien blijft toch altijd een ding... Ik weet dat sommige konijnen nou eenmaal niet van aaien houden, maar ik vind het wel heel toevallig dat ze allebei er niet van houden, en aangezien ze de bangheid al een stuk minder heeft gemaakt denk ik dat het bij het aaien heel misschien ook zou kunnen? 

 

Het aaien gaat bij het eten, maar dat is waarschijnlijk omdat ze dan alleen bezig zijn met het eten. Voorderest moeten de konijnen er maar niks van hebben en dat vind ze dus best jammer. 

 

Is er een manier waarop de konijnen kunnen leren dat mensen niet eng zijn, en dat aaien leuk is? 

 

Alvast bedankt voor je antwoord! 

 

 

aangepast door Esmee-Bunny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dus niet, want zoals je zelf aangaf, houden niet alle konijnen van aaien. Als ze de konijnen zelf laat komen en het tempo laat bepalen dan heeft ze de grootste kans dat ze het leuk gaan vinden. Nu het beter weer wordt, kan je vriendin in de ren gaan zitten en niet veel bewegen (lees een boek of zo), zodat de nieuwsgierige aagjes kunnen komen kijken bij haar. Wat lekkers in de buurt leggen en steeds dichterbij kan ook helpen. Geduld is een schone zaak en je vriendin moet er ook rekening mee houden dat de konijnen het nooit leuk gaan vinden, maar nog steeds hartstikke leuke huisdieren zijn. 

aangepast door JokeC
woord vergeten.
  • Bedankt 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammetje is ook zo, ik mag hem soms kort op zijn koppie aaien als hij aan het eten is, maar soms ook niet. Mijn voedster is meestal ook geen fan van aaien. Ze is super nieuwsgierig naar mij als ik in de ren zit, maar loopt meestal meteen weg als ik ga aaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De helft van de konijnen die ik gehad heb wilde niet geaaid worden. Ze waren wel tam. Met alle geduld en rust van de wereld wilden ze het nog niet, ook niet na jaaaaren. Ik heb niet het idee dat de meeste konijnen wel geaaid willen worden, dus de kans dat je er twee hebt die dat niet willen is zeker niet uitzonderlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .