Ga naar inhoud

depressie

Pieter&Pluisje

Aanbevolen berichten

hoi 

k heb een vraagje mijn konijn is als hij in de ren mag depresief hij staat dan op gras heeft meer dan genoeg ruimte en nog een konijntje in de ren

(een gecastreerd mannetje )maar toch ze zit de hele tijd in een hoekje eet geen gras stamt als er iemand langsloopt wat moet ik doen ik wil echt dat ze gelukkig is en ik vind het zielig als ze dat is

alsjeblieft help mij!!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Voor we je kunnen helpen met je konijntjes, hebben we eerst iets meer informatie nodig.

Hoe oud zijn je konijnen? Zijn het een voedster en gecastreerde ram en zitten ze altijd samen als koppeltje? 

Mogen ze altijd in de ren? Of zitten ze meestal alleen in hun hok en mogen ze er alleen uit als jij er bij bent? En hoe komen ze in de ren? Heb je ze opgepakt om ze erin te zetten of kunnen ze er zelf inlopen? 

• Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een beetje meer duidelijkheid over de situatie heb ik nog een paar vraagjes. 🙂 

Hoe oud zijn je konijnen? Hoe lang zijn ze bij elkaar en bij jou? Hoe is hun permanente woonruimte dus waar ze 24 uur per etmaal in kunnen, want uit je berichtje lijkt het alsof ze in een hok wonen en niet altijd toegang hebben tot een ren? 

Nou jaaaa, twee zielen en één gedachte....Miekmoek was net even eerder. 😁

aangepast door JokeC
aanvulling
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Pieter&Pluisje:

wat moet ik doen ik wil echt dat ze gelukkig is en ik vind het zielig als ze dat is

Als je wil dat ze gelukkig is, moet je dit artikel goed lezen en alles wat er in staat goed opvolgen. 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Oftewel maatje (heeft ze denk ik al als ze gekoppeld zijn en altijd samen zitten), genoeg ruimte (= 4 vierkante meter, dus als ze permanent in een veilige ren kunnen lopen) en goed voedsel en goede zorg. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt alsof ze depressief is, maar bang. De vragen hierboven kunnen inderdaad helpen om achter de oorzaak te komen.

Nog wat aanvullingen:

Staat er een schuilplek in de ren?

Is ze gekoppeld aan het andere konijn in de ren, of ziet ze die steeds alleen als ze in de ren op het gras zitten?

En inderdaad heel belangrijk: pak je ze op om ze in de ren te zetten? Veel konijnen raken hier erg van streek, en zeker als ze dan daarna in een relatief onbekende omgeving komen. Wat je zou kunnen doen om hiermee te helpen, is ze aanleren om zelf een vervoersbox in te lopen (met snoepjes en veel geduld), dan kun je die gebruiken om ze te verplaatsen en houden ze toch het gevoel dat ze met 4 pootjes op de grond blijven.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-4-2021 at 14:22 zei happy211:

Het klinkt alsof ze depressief is, maar bang. De vragen hierboven kunnen inderdaad helpen om achter de oorzaak te komen.

Nog wat aanvullingen:

Staat er een schuilplek in de ren?

Is ze gekoppeld aan het andere konijn in de ren, of ziet ze die steeds alleen als ze in de ren op het gras zitten?

En inderdaad heel belangrijk: pak je ze op om ze in de ren te zetten? Veel konijnen raken hier erg van streek, en zeker als ze dan daarna in een relatief onbekende omgeving komen. Wat je zou kunnen doen om hiermee te helpen, is ze aanleren om zelf een vervoersbox in te lopen (met snoepjes en veel geduld), dan kun je die gebruiken om ze te verplaatsen en houden ze toch het gevoel dat ze met 4 pootjes op de grond blijven.

heel erg beankt voor de info ik ga het zeker doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .