Ga naar inhoud

Bang nieuw konijntje


MrCasey

Aanbevolen berichten

Hi allen,

 

Sinds kort hebben wij een vriendinnetje gehaald voor Casey. Haar naam is Donna.

Echter is Donna onder de grond geboren en is sinds ze nu hier zit nog erg bang. 

 

Voor Donna is alles natuurlijk nieuw en moet ze aan alles wennen alleen ben ik benieuwd wat voor tips jullie hebben om haar extra tam te maken.

Ze durft al wel gewoon uit mijn handen te eten en rent naar mij toe wanneer Casey dat ook doet. Alleen als ik 1 andere beweging maakt dan schiet ze weg en rent ze terug het hok in.

 

Ook loopt ze voor nu alleen nog maar achter Casey aan. Het leuke is wel dat als ik Casey aai dat zij ook gelijk komt van; hey ik ook!!!

 

Donna is nu 9/10 weekjes oud. Vorige week zaterdag hebben wij haar uit de opvang gehaald. 

 

Graag jullie advies! ❤️ 

aangepast door MrCasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Donna, was in je andere topic nog 14 weekjes oud. 🤨

Ik vind het ook een vreemd verhaal dat een opvang koppelt aan zo’n jong konijntje. Dan zit je straks misschien weer met hetzelfde probleem dat het niet klikt als ze ouder is.

Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met onder de grond geboren.

 

Wat betreft het tam maken kun je hier tips vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam

 

Geef haar wat tijd, beweeg in slowmotion, kom naar haar hoogte, voer haar idd wat lekker uit de hand. Of ga gewoon rustig in de ren zitten en laat haar aan je snuffelen, dan kan ze vertrouwd aan je raken.

aangepast door BaasjevanBrownie
  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je het beschrijft, klinkt het voor zo'n baby-konijntje al heel wat dat ze naar je toe komt en zelfs uit je hand eet. Het diertje weet niet wat haar overkomt zo ineens in een andere omgeving. Geef haar de tijd, Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Is ze wel gevaccineerd en nagekeken door de DA? Ik moet zeggen dat ik ook niet goed begrijp dat een opvang een ukkie dat nog niet eens snapt hoe het allemaal werkt in de wereld gekoppeld is aan Casey. Ze is veel te jong daarvoor. Ik hoop van harte dat het in de puberteit niet mis gaat, want dan ontwikkelt ze pas een eigen karakter en zie je of Casey en zij accorderen wat karakters betreft. 

  • Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Z

3 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Donna, was in je andere topic nog 14 weekjes oud. 🤨

Ik vind het ook een vreemd verhaal dat een opvang koppelt aan zo’n jong konijntje. Dan zit je straks misschien weer met hetzelfde probleem dat het niet klikt als ze ouder is.

Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met onder de grond geboren.

 

Wat betreft het tam maken kun je hier tips vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam

 

Geef haar wat tijd, beweeg in slowmotion, kom naar haar hoogte, voer haar idd wat lekker uit de hand. Of ga gewoon rustig in de ren zitten en laat haar aan je snuffelen, dan kan ze vertrouwd aan je raken.

Toen we haar kregen werd gezegd dat ze 12/13 weken was. Dit heb ik natuurlijk gelijk gepost op het forum om dit met jullie te delen. Later zag ik in het paspoortje van Donna dat ze +/- 10 weken oud is. Dit was ook op hoge uitzondering van de opvang omdat ze vonden dat Donna er wel klaar voor was. Donna is al wel gecontroleerd en gevaccineerd. 

 

Casey is dus wel gematcht met Donna na een uur samen in een ren te hebben gezeten. 

aangepast door MrCasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel raar van een opvang, zeker als je daar al een konijntje teug komt brengen omdat het niet werkt. Nu lopen jullie dat risico nog een keer, want of het op jonge leeftijd matcht zegt helemaal niets. Ik hoop wel dat je afspraken met de opvang had dat als het niet goed gaat je haar om mag wisselen. Ook heel vreemd dat ze over de leeftijd liegen, ik zou toch even contact openen met ze erover. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk was in het begin de leeftijd die wij kregen te horen een indicatie. Ben ook erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken in de toekomst. Wel konden we altijd bij hen terecht als wij vragen of problemen hadden dus wat dat betreft verwacht ik geen problemen.

 

Ik zal jullie op de hoogte houden! Bedankt voor de reacties in ieder geval 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .