Ga naar inhoud

Bankje in de konijnenrennen

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een bankje voor in de konijnenrennen, een beetje dit idee had ik bedacht. Maar ik betwijfel of dat netjes blijft, dat ze de poten er onder uit gaan knagen. Zijn er mensen die een soortgelijk houten bankje in de ren hebben om comfortabel bij de konijnen te zitten? Leeft dat bankje nog een beetje? Welke houtsoort is het? Zitten de konijnen er zelf ook veel op of niet? 

Bankje teak - 120 cm

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik denk dat dit al vrij snel een projectje wordt.

Haha ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Ach ja, het kan ook een projectje van resthout worden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een tuinbankje met rugleuning. Het is niet superstevig en het stond al jaren in de tuin en ik had het bijna naar de stort gebracht. Maar 2 jaar geleden heb ik het opgeknapt voor in de konijnenren. Het is zo’n bankje met spijltjes. Op de zitting heb ik een plaatje hout geschroefd.

Jerry en Rosa hebben het in de ren gehad. Het knagen viel me mee. Ja, uiteraard zijn er een aantal hapjes uit, maar niet overdreven. Het zal er aan liggen of je echte knagers hebt of niet. Ze gingen er eigenlijk alleen maar op om het hooi van bovenaf te eten. Ik had er een hooiruif onder/tegenaan. Ze zaten er vaak onder. Ik ging er regelmatig zelf zitten, dat vond ik echt gezellig. Net of je op visite bij de konijnen bent 😄 Het staat nu tijdelijk ongebruikt omdat toen Rosa dood ging, Jerry daarna met zijn nieuwe vriendinnetje Do naar de andere ren is verhuisd en de ren vrij vol wordt als ik het daar neerzet. Maar bij de komst van een tweede koppel blijft hij zeker staan, of als ik de 2 rennen samenvoeg tot 1 mega-ren...

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ik heb een badmatje die ik gebruik om op te zitten in de ren.

Dan klinkt op een bankje op visite een stuk leuker!

Haha Ik heb nu alleen een kussentje of een pannenkoekslee (als de tegels nat/vies zijn) om op te zitten bij ze. Maar in de praktijk doe ik dat niet zo vaak en hang ik meestal een beetje rond. Op het bankje ga je veel sneller zitten.

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Eefje:

Nogal! Het idee is leuk maar het is een monsterlijk ding en denk ook niet dat het fijn zit 🙈

Haha ja, precies daarom dat ik jouw tagde, no way dat zo'n ding mijn woonkamer in komt.. 

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha wat een ideeën komen er hier voorbij 😄 

Het ging mij er vooral om dat ik zelf lekker een bakje koffie bij de konijnen kan drinken en ergens op kan zitten. Als ik dat nu deed, nam ik een krukje mee. Dat kan natuurlijk nog steeds, maar dat liet ik niet staan bij de konijnen.

En het mag ook wel een uitdagings/verrijkingsobject voor de konijnen zijn. De meeste tuinbankjes zijn echter al snel 75-100 euro of nog duurder. En dat vind ik dan toch wel weer wat prijzig voor een sloop-product. 

Ik denk dat het uiteindelijk dan toch maar een projectje gaat worden van restmateriaal. Bedankt voor het meedenken!

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had heeeel eerder (15 jarige kim, haha) een oude boomstronk in de ren waar ik altijd op zat. Zat altijd best lekker en het zag er ook nog eens heel leuk uit! Hoe ik er aan kwam en wat voor hout het was, geeen idee

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Ik heb in mijn beide rennen van steen een tunnel .dat zijn eigenlijk van die stenen plantenbakken, maar dan op de zijkant. Dikke grijze vierkante bakken zonder bodem zeg maar. De konijnen kunnen er doorheen en ik zit erop als ik bij ze in de ren ben. Ik vind ze heel handig. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .