Ga naar inhoud

Bank en kast likken


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Ik heb weer een nieuwe vraag! 

 

Mijn konijnen zijn zeer fanatiek als het gaat om het likken van elkaar, maar ook van de bank. En de kast. 

 

Ze maken er samen een hele bezigheid van om heel de plank waar ze op liggen nat te likken en gaan vervolgens verder op de bank. 

We hebben dan ook echt een goede natte plek op de bank en in de kast. 

 

Nu maakt ons dat zeer weinig uit. Likken is vele malen beter dan het voormalige plassen van Snoet. 

Maar wij vragen ons gewoon heel erg af waarom in hemelsnaam? 

 

Is het de strucktuur? Of misschien de smaak? 

Of zijn ze helemaal in love met hun ligplekjes? 

 

Ter info: wij worden dus niet gelikt he! Rottige beestjes 😜

We worden inmiddels wel gechint/ gechind/ ge-chin-ed (de dikke van Dale helpt mij ook niet verder). 

  • Haha 5
  • Verward 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare beestjes. Ik heb het nooit meegemaakt dat ze een plek zo overdreven wassen. Een maatje overdreven wassen komt wel vaker voor, maar de kast en de bank? haha.

 

Ik kan er allerlei theorieën over gaan verzinnen, van voedingsstoffen te kort tot OCD... maar eigenlijk heb ik echt gewoon geen idee.

 

Je kan het ook gewoon Nederlands houden hoor, het kinnen. Maar of het dan gekint of gekind is? Geen idee 😅 Het eerste lijk logischer te staan. 😋😛😜

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, een lesje Nederlands: kinnen, de stam is kinn (het hele werkwoord  min 'en'). Dat eindigt op een n. Een n zit niet in het woord kofschip of fokschaap. Dus eindigt het voltooid deelwoord op een d: gekind.

 

Met chinnen zou dat hetzelfde moeten zijn, volgens mij. Gechind dus. Maar dat ziet er heel raar uit. Iemand anders die het weet? 

 

On topic: ik heb echt geen idee, maar ik moet er wel om lachen. Alleszins beter dan overal plassen inderdaad!

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, als zelf Evee het niet weet.... 

 

Wij hebben er eigenlijk ook wel ontzettende lol om, want ze kunnen er zo druk mee bezig zijn!

 

We dachten eerst nog dat het de geur van Snoet geweest zou kunnen zijn, maar dat verklaart de bezigheid van Toet niet. 

Qua eten zitten we ook goed (geven nu nog gemend SS en Beaphar care+, de nodige groeten en heul veul hooi). 

Het is dan ook Toet die altijd aan komt rennen voor eten en die likt weer minder. 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen ze hier ook, brownie likt graag de buitenkant van zijn hok af en de poten van de tuinstoel. Ukkie heeft de voorkeur voor zachtere materialen, die likt graag aan het kleedje waar ik vaak op zit. Dacht eerst dat ze misschien dacht dat het bij mij hoort (ze likt mij ook heel veel 🥰), maar ze doet het ook als ik er niet zit.

Maffe beestjes soms. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Dorusjedot:

Oh wat ontzettend fijn dat niet alleen mijn konijnen rare trekjes hebben! 

Jup! De mijne doen 't ook 😄 Vooral Saar is fanatiek; het vinyl, het schuilhokje, de bank... Maar het wordt niet echt een natte plek hier, of nouja, voor zover ik weet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het niet heel gek dat konijnen dingen in de omgeving ontdekken door te likken, door te proeven. Jonge konijntjes gaan ook een fase door waarin ze dat veel doen. Het zal vast wel eens gebeuren dat een konijn dat blijft doen. En misschien pakt het maatje dat dan ook wel over. Maar het overmatig wassen van een meubelstuk is wel een beetje vreemd, dat je er echt een natte bank door hebt 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .