Ga naar inhoud

Het planten topic

Aanbevolen berichten

• Reacties 466
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Bij deze. Een Monstera, een Calathea lancifolia, een Calathea medallion, nog een Calathea (denk ik?) en een Maranta. Oké dan. 😅

Fixed it.  

Mijn vriend wilde de orchideeën niet weggooien, want dat was zielig. Maar ze hebben jarenlang zitten niksen. En nu ineens dit! Hij voelt zich erg gewaardeerd nu zijn liefdevolle geduld wordt beloond.

Ik krijg de stomme Plantsome app niet goed geinstalleerd 😭 Heb.m al 2x verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het sluit steeds automatisch af. Heeft iemand tips? Heb morgen niks te doen, dus ik dacht, mooi tijd om de plantjes erin te zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei IreneM:

Ik krijg de stomme Plantsome app niet goed geinstalleerd 😭 Heb.m al 2x verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het sluit steeds automatisch af. Heeft iemand tips? Heb morgen niks te doen, dus ik dacht, mooi tijd om de plantjes erin te zetten.

Heb je een iPhone? Ik heb ‘m ook echt drie keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen ik de foto van mijn palm wilde veranderen, crashte de app steeds (en dat gedoe met de verificatielink was ook heel *krulspinazie*). Waar loop je vast?

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Heb je een iPhone? Ik heb ‘m ook echt drie keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen ik de foto van mijn palm wilde veranderen, crashte de app steeds (en dat gedoe met de verificatielink was ook heel *krulspinazie*). Waar loop je vast?

Ja heb inderdaad iPhone. Het laat alleen maar het opstartscherm zien, dan springt het weer terug naar mijn beginscherm van de telefoon. De app lijkt niet af te sluiten, maar doet verder ook niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden zei IreneM:

Ja heb inderdaad iPhone. Het laat alleen maar het opstartscherm zien, dan springt het weer terug naar mijn beginscherm van de telefoon. De app lijkt niet af te sluiten, maar doet verder ook niks.

😩😩 Precies dat had ik toen ik de foto van een plant wilde wijzigen.. Ik heb niet echt specifieke tips. Ik heb vanalles geprobeerd: app verwijderen, opnieuw downloaden, telefoon opnieuw opstarten, uitloggen, planten verwijderen en opnieuw invoeren, etc. Momenteel doet ie het bij mij, maar er komt vast wel weer een bug ergens. Heel irritant.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago zei IreneM:

Een andere telefoon kopen? 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat stom dat die app zo moeilijk doet bij jullie! Ik heb ook wel eens wat bugs maar niet zo erg als dit.

Intussen heb ik mijn aglaonema stripes moeten fileren, er zaten wat rotte plekken op de stammen 😭 hopelijk is ie nog te redden, heb ik 'm laatst voor mijn verjaardag gekregen.

ACtC-3fUW_Dp3OuD7ZRypxcdOVZaqtAxz-to7PiixIqk_bWFLfE6yqs9EKOzM71o1pGSqZAGWjv_2ZCvCML8dgbJunhz2Wd0M0L3hyCF6qYmJ2VpQ8r3a4MMcSL6UvA5FgmVAxvMIoW9nt4ADo1bDT5iCl1v=w611-h915-no?authuser=0

Plaatje van z'n gloriedagen... 😭

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat raar dat plantsom niet goed werkt bij jullie. Ik heb echt 0 problemen en hij werkt perfect. Ik heb ook Android dus misschien ligt het daar ook wel aan. 

Ik gebruik de app alleen niet zoveel. Ben nog tot nu toe te lui om al mijn planten erin te zetten. En eerlijk gezegd weet niet niet goed wat ik verder met die app aan moet. Behalve dat die een reminder geeft wanneer je je planten moet water geven. Dus haal mij nog eens over waarom die app onmisbaar is..😂 Misschien zijn er wel meer functies die ik nog niet heb ontdekt.

Ondertussen heb ik ook vernomen dat mijn 5 jaar oude Aloë Vera aan het sterven is. Wat compleet mijn schuld was omdat hij zo groot was geworden dat ik 'm op de kast had gezet en 'm daardoor was vergeten. Ik probeer 'm nog op te lappen maar ik vrees het ergste.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij werkt het nu wel gewoon goed, maar ik ontvang er geen email van (ik kan de app verder wel gewoon gebruiken, zonder die irritante melding dat mijn email is geverifieerd). 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan je ook een foto van de plant in de app plaatsen? Ik overweeg die app te nemen maar het gaat een behoorlijke klus worden om al mijn plantjes erin te zetten en ik weet niet van alle de naam meer. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet wel weten wat voor soort je plant is, anders kun je 'm er niet inzetten. Je kunt daarna wel een eigen foto toevoegen. Als je niet weet wat het voor soort is kun je de app plantnet gebruiken of Google lens. Of hier foto's plaatsen, misschien weten wij het. 

Ik gebruik de app overigens alleen voor water geven, Je kunt er ook info uithalen over standplaats en dergelijke maar dat hoef je maar één keer op te zoeken dus daar heb ik geen app voor nodig. Maar met zoveel planten helpt het mij heel erg om overzicht te houden. Een vaste frequentie aanhouden zoals bijvoorbeeld een keer in de week alle planten water geven is voor de één te weinig en de ander teveel. En elke keer alle planten bij langs om te voelen of de potgrond droog is etcetera dan moet ik fulltime plantenverzorger worden. 😅😂

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik check bij de planten waarvan de app een melding geeft wel of het inderdaad nodig is. Meestal spaar ik van twee a drie dagen de meldingen op en doe dan tien a vijftien in één keer. Op den duur weet je ook wel per plant hoe en wat. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago zei Dollie:

Ik check bij de planten waarvan de app een melding geeft wel of het inderdaad nodig is. Meestal spaar ik van twee a drie dagen de meldingen op en doe dan tien a vijftien in één keer. Op den duur weet je ook wel per plant hoe en wat. 

Slim, dat zou ik ook moeten doen. IK ben enorm inconsequent in het water geven. Toen ik nog in een klein appartement woonde ging dat nog prima, want ik zat de hele dag naar mijn plantjes te staren maar nu raken ze toc hwel wat te droog. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit met smart te wachten op de komst van mijn 16 kleine, groene vriendjes, maar het is nog niet echt duidelijk wanneer ze arriveren. Ergens deze week wel hoop ik.

Geven jullie je planten ook voeding? Ik zie dat in de app voorbij komen, maar ik heb dat nog nooit gedaan. 😯

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik heb ook gewoon een simpele voor kamerplanten, weet zo niet welke. Mijn schoonzusje heeft die van de Action, toevallig vandaag nog een nieuwe fles voor haar meegenomen.

Overigens hoef je nieuwe planten over het algemeen nog niet direct voeding te geven, die hebben dat nog in de potgrond zitten als ze net van de kweker komen. Dus met je nieuwe planten kun je nog een paar maanden wachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah top, dank je. 

Nog een ander vraagje: Die miniplantjes hebben, als ze arriveren, een potmaat van 5,5 cm. Kan ik ze dan gelijk verpotten naar een potmaat van bijv. 9 cm (volgens de website van Intratuin) of moeten ze eerst in een tussenmaat pot? Of hangt dat van de plant af? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

In principe moet dat wel kunnen denk ik. Een tussenmaat is lastig/irritant qua maat dus zou ik niet doen. Normaal gesproken moet je pot 20% groter izjn dan de vorige pot. Het is niet slim om veel groter te doen, omdat de potgrond dan vaak te lang nat blijft waardoor je wortelrot krijgt. Als je met beleid water geeft kan het best. Ik had zelf ook een babyplantje een tijdje terug maar dat was een calathea en dat zijn zeikerds dus ik dacht ik ga die maar niet midden in de winter verpotten nadat ie de reis hierheen enz gehad heeft. Alleen die had op den duur het tegenovergestelde probleem, die moest ik juist heel vaak water geven. Uiteindelijk heb ik die wel in een tussenmaatje gedaan en nu heeft ie alsnog sneller dorst dan andere calatheas dus had die beter ook gelijk in 9 cm kunnen doen gok ik 😅

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft iemand een tip voor een makkelijke hangplant? Ik wil er één in de keuken. De keuken ligt op het noordoosten, direct zonlicht is er niet op de plaats waar ik de plant wil zetten. Ik heb in de slaapkamer al duivelsklimop/epipremnum maar nu zoek ik iets anders. Wie weet er iets leuks?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn vriend wilde de orchideeën niet weggooien, want dat was zielig. Maar ze hebben jarenlang zitten niksen. En nu ineens dit! Hij voelt zich erg gewaardeerd nu zijn liefdevolle geduld wordt beloond.

IMG_20210420_160813.thumb.jpg.c9d1639315d6e600fb2a2314e9682e85.jpgIMG_20210420_160800.thumb.jpg.93ca1adf90e6a32b3f79d9e9a633885b.jpg

• Vind ik leuk 9
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .