Ga naar inhoud

Het planten topic

Aanbevolen berichten

Mijn plantjes. Die bij de bank hebben t erg zwaar. Dat boompje werd(word?) als krabpaal gebruikt en die er naast word over door onder heen geraust en als sluip over onder gebruikt om de ander 'aan te vallen' 

Zo'n eco systeem vind ik ook zo tof. In een groter huis zou ik er zeker plek voor maken. Nu wil ik graag ook genieten van de voordelen van planten in huis. Heb ook bakken voor in de slaapkamer gekocht. Daar had ik planten, maar in rot potten die steeds omvielen, die hebben dat uiteindelijk niet overleefd. Weet nog niet zeker wat ik er in wil. 

De tulpen komen uit eigen tuin en zijn niet meer, maar vind bunny zo leuk 🥰🐰

Screenshot_20210416-191813~2.png

Screenshot_20210416-191746~2.png

Screenshot_20210416-191712~2.png

Screenshot_20210416-191416~2.png

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 466
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Bij deze. Een Monstera, een Calathea lancifolia, een Calathea medallion, nog een Calathea (denk ik?) en een Maranta. Oké dan. 😅

Fixed it.  

Mijn vriend wilde de orchideeën niet weggooien, want dat was zielig. Maar ze hebben jarenlang zitten niksen. En nu ineens dit! Hij voelt zich erg gewaardeerd nu zijn liefdevolle geduld wordt beloond.

15 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Zo'n eco systeem vind ik ook zo tof. In een groter huis zou ik er zeker plek voor maken

Er zijn ook hele kleine te koop! En er zijn er zelfs een paar met licht erin (wel heul duur...) Maar ik vind 't wel echt een voordeel dat je er gewoon geen water hoeft te geven en 't staat wel echt heel leuk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook geprobeerd Plantsome te installeren, maar t werkt voor geen meter. Ik kreeg ook al geen mail. Toen heb ik mijn email adres veranderd naar mijn andere mail, maar dat werkte ook niet. Opeens kon ik inloggen met Google, dus dat gedaan en nu crasht de app steeds 🙄

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei pakyakker:

Ik ga ervoor hoor. Luchtbevochtiger is ook binnen. Voor de planten maar ook voor mijzelf want die droge lucht is niet lekker de hele tijd. Zo komen de foto's van mijn shopsessie.

Snapchat-2046707741.jpg

Stoer ding! Als ik het goed begrepen heb moet je hem altijd aan laten staan wil je de luchtvochtigheid goed op pijl houden. Hoor graag hoe hij bevalt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei MichelleloveElmo:

Mijn plantjes. Die bij de bank hebben t erg zwaar. Dat boompje werd(word?) als krabpaal gebruikt en die er naast word over door onder heen geraust en als sluip over onder gebruikt om de ander 'aan te vallen' 

Zo'n eco systeem vind ik ook zo tof. In een groter huis zou ik er zeker plek voor maken. Nu wil ik graag ook genieten van de voordelen van planten in huis. Heb ook bakken voor in de slaapkamer gekocht. Daar had ik planten, maar in rot potten die steeds omvielen, die hebben dat uiteindelijk niet overleefd. Weet nog niet zeker wat ik er in wil. 

De tulpen komen uit eigen tuin en zijn niet meer, maar vind bunny zo leuk 🥰🐰

Screenshot_20210416-191813~2.png

Screenshot_20210416-191746~2.png

Screenshot_20210416-191712~2.png

Screenshot_20210416-191416~2.png

Geweldig dat konijntje!😂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb sinds de start van dit topic al meer over planten geleerd dan ooit daarvoor. 😅 En via de app ben ik erachter gekomen dat ik mijn Areca en lepelplant moest verkassen. Oja, en mijn binnenplanten hebben nu dus namen. Wel Nederlandse namen, anders kan ik ze niet onthouden. 💁🏼‍♀️

9392B5E5-B7B0-4A4B-804D-6F3AC8210BF6.thumb.jpeg.726b8ce2a4e8b47c3fa82d1581d5028c.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 6
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Mugje de Venus flytrap 

Banani  en Bananamini de bananenplanten

Arie de areca palm

En zo nog een rijtje 😅

En hij blijft de suggestie Jean Pierre Perenboom geven dus ik overweeg dat nu als naam voor de perenboom🤣

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik volg dit topic nu al sinds ie er is en nu ben ik ook enthousiast geworden! Heb de plantsome-app gedownload en nu ben ik bezig met planten erin zetten. Bij deze (zie foto) kom ik er niet uit. Volgens google lens is het een calathea (in de app heettie Thea) maar het zou ook een alocasia kunnen zijn? Maar als ik die laatste opzoek, dan lijkt dat toch niet te kloppen.

Ik heb in ieder geval verder ook een dracaena, lepelplant (de makkelijkste plant ever!), een pannenkoekplant, een varen (weet niet welke), vetplantjes, een zamioculcas en duivelsklimop.

Screenshot_20210417-090919~2.png

aangepast door Okki
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ook hier geen mail om te bevestigen. Dus kan de app niet gebruiken. Ik heb android.

Ik heb ingelogd via Facebook, dat ging zonder problemen. Moet je wel Facebook hebben natuurlijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minuten geleden zei Mira11:

Wauw prachtige grote plant @OkkiEr zijn enorm veel verschillende soorten  De Rufibarba lijkt erop. Maar ik kan het blad niet van dichtbij zien. 

Dank je! Hij is inclusief pot ongeveer 50 cm hoog.

Ik heb nog een paar foto's van de bladeren gemaakt. De randen zijn wat golvend, ze vouwen soms wat dubbel. De bovenkant is effen groen en de onderkant is paars. Ze zijn ongeveer 15 cm lang en een paar cm breed. Helpt dat voor het determineren?

Ik ben wel bang dat ik er een andere plek voor moet zoeken, hij staat nu op het dressoir naast de tv en tussen/boven allerlei apparatuur. Hij houdt ook een wifi-apparaat uit het zicht. Maar als ie regelmatig gesproeid moet worden is dat niet zo goed voor de apparatuur.

Deze heb ik in de app Thea genoemd en een andere Theo. Dat is een kleintje en die staat in de keuken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Okki:

Ik heb ingelogd via Facebook, dat ging zonder problemen. Moet je wel Facebook hebben natuurlijk...

Thanks! Ga ik ook even proberen. Ik kreeg ook geen mailtje.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei Okki:

Dank je! Hij is inclusief pot ongeveer 50 cm hoog.

Ik heb nog een paar foto's van de bladeren gemaakt. De randen zijn wat golvend, ze vouwen soms wat dubbel. De bovenkant is effen groen en de onderkant is paars. Ze zijn ongeveer 15 cm lang en een paar cm breed. Helpt dat voor het determineren?

Ik ben wel bang dat ik er een andere plek voor moet zoeken, hij staat nu op het dressoir naast de tv en tussen/boven allerlei apparatuur. Hij houdt ook een wifi-apparaat uit het zicht. Maar als ie regelmatig gesproeid moet worden is dat niet zo goed voor de apparatuur.

Deze heb ik in de app Thea genoemd en een andere Theo. Dat is een kleintje en die staat in de keuken.

Het is dan wel handig als ik ook de foto's toevoeg...bij deze! 

Screenshot_20210417-095508~2.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago zei Pablo&Lola:

Ik heb sinds de start van dit topic al meer over planten geleerd dan ooit daarvoor. 😅 En via de app ben ik erachter gekomen dat ik mijn Areca en lepelplant moest verkassen. Oja, en mijn binnenplanten hebben nu dus namen. Wel Nederlandse namen, anders kan ik ze niet onthouden. 💁🏼‍♀️

9392B5E5-B7B0-4A4B-804D-6F3AC8210BF6.thumb.jpeg.726b8ce2a4e8b47c3fa82d1581d5028c.jpeg

Haha leuk die ‘profielen’ van de planten 🤣 En die namen 😂

Heel handig dat er bij staat wanneer ze weer water moeten krijgen! Maar hoe weet je nou hoeveel water je moet geven, en heeft die hoeveelheid geen invloed op wanneer je ze weer water moet geven? 

Mijn sanseveria’s zien er de laatste tijd dorrig uit. Ik heb ze al een aantal jaar en ze staan al die tijd op dezelfde (zonnige) plek. Sanseveria’s staan toch bekend als een van de makkelijkste planten, dus ik vind het best knap... Zouden ze plantenvoeding nodig hebben? Ik geef dat werkelijk nooit (aan geen enkele plant) 😳

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .