Ga naar inhoud

Het planten topic

Aanbevolen berichten

• Reacties 716
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Bij deze. Een Monstera, een Calathea lancifolia, een Calathea medallion, nog een Calathea (denk ik?) en een Maranta. Oké dan. 😅

Ik ging naar de Intratuin, want ik moest nódig Greet Goudpalm verpotten en toen kwam ik deze knapperd tegen, dus hallo Bennie Bananenplant. 👋🏻 PS. Die winkel is echt niet goed voor m’n portemonne

Mijn vriend wilde de orchideeën niet weggooien, want dat was zielig. Maar ze hebben jarenlang zitten niksen. En nu ineens dit! Hij voelt zich erg gewaardeerd nu zijn liefdevolle geduld wordt beloond.

1 minuut geleden zei MichelleloveElmo:

Ik vind het zo knap dat jullie al die namen kunnen onthouden en koppelen aan een plant.

Nou echt hè. Ik denk dat ik ze allemaal Hollandse namen ga geven, want die Latijnse (?) namen ga ik nooit onthouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha ik onthou ook echt geen namen! Ik zou je niet kunnen zeggen welke ik in huis heb 🤷‍♀️ Van de laatste planten heb ik wel alle kaartje bewaard, en opgeschreven waar ik ze neer heb gezet, dus ik kan ze ook niet meer verplaatsen. Want dan weet ik niet meer wie wie is 😂

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

De truc is een (grappige) naam kiezen die op de Latijnse naam lijkt dan vergeet je die niet meer 😁 en ik heb ze met naam en foto in de plantsome app. 

aangepast door Dollie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ooooh die bovenste heb ik in het klein. En de 2e had mijn oma. Na jaren weet ik eindelijk de precieze soort!

Dus die ga toch nog proberen.

Ik sproei ze ook inderdaad om de dag in maar dat moet dus nog meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei IreneM:

Ik denk dat ik ook eens even naar die Plantsome app ga kijken 😁

Ik had ‘m ook al gedownload, maar hij wil geen verificatielink sturen en nu kan ik niks. 😩 Ben benieuwd of het bij jou wel werkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha, hier allemaal verhalen over hoe makkelijk die pannekoekplant is, maar zal morgen maar eens een foto uploaden hoe de mijne eruit ziet na mijn fantastische groene vingers 😂🤣🙈

Verder ben ik pas dit jaar begonnen met planten verzamelen en na m'n mislukking met de pannekoekplant stekken, nu toch 2 planten kunnen stekken! M'n rode siernetel groeide enorm, dus die moest ik bijsnoeien voor m'n vensterbank één grote rode bladerboel zou worden. Afgeknipte takjes in het water en deze week hebben ze eindelijk kleine worteltjes! Ook was er bij transport een stukje drakenboom afgevallen, die heeft nu ook mooie lange wortels gemaakt 😄

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei MichelleloveElmo:

Meer planten helpt ook om de luchtvochtigheid in huis te verhogen. Ik vind het zo knap dat jullie al die namen kunnen onthouden en koppelen aan een plant. Ik twijfel altijd of deze plant dan ook veilig zou zijn enz. 

Dan die uit jou laatste post allemaal veilig @Dollie?

Bij de info over binnenkonijnen op bunnybunch staat een lijstje van veilige kamerplanten. Peperomia's en Pilea's zijn ook veilig. Daar zijn heel veel soorten van die er ook heel verschillend uitzien. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago zei Mira11:

Wauw @Dollie! Wat prachtig.

Ik ga ook maar veel meer sproeien. 😄

Wel vind ik dat alles meteen zo nat wordt en niet alleen de plant. Hoe doe jij dat? 

Ja beetje goed mikken en ik spuit ze ook niet doornat. En zorgen dat er niks naast staat wat niet goed tegen water kan 😅 ik spray mijn monstera ook wel eens maar die staat naast de tv dus dat moet met heel veel beleid haha 

11 hours ago zei pakyakker:

Ooooh die bovenste heb ik in het klein. En de 2e had mijn oma. Na jaren weet ik eindelijk de precieze soort!

Dus die ga toch nog proberen.

Ik sproei ze ook inderdaad om de dag in maar dat moet dus nog meer.

Die eerste vind ik best een lastige, die tweede was mijn allereerste calathea en die heeft het echt zwaar gehad maar gaat nu goed. Er zitten nog wat blaadjes met bruine randen aan omdat die nog overwegend goed zijn en ik wilde 'm niet helemaal kort knippen, maar het nieuwe blad blijft gelukkig mooi nu. En tja we hebben nu eenmaal geen perfecte jungle/kas omstandigheden in huis, dus een bruine vlek hier en daar moet je toch je bij neerleggen. Die tweede vind ik één van de makkelijkere/sterkere calatheas. De medallion doet het ook heel goed zonder gedoe. Ik vind de ene soort wel makkelijker dan de andere.

11 hours ago zei IreneM:

Ik denk dat ik ook eens even naar die Plantsome app ga kijken 😁

Ik kan echt niet zonder!

11 hours ago zei Pablo&Lola:

Ik had ‘m ook al gedownload, maar hij wil geen verificatielink sturen en nu kan ik niks. 😩 Ben benieuwd of het bij jou wel werkt.

Wat stom! Ik hoor vaker dat ie niet zo goed werkt op een iphone, wellicht is dat het? Ik had overigens een week of wat terug een foutmelding in de app (hij bleef maar zeggen dat ik bepaalde planten geen water gegeven had 🤨) en dat hebben ze heel snel gefixt nadat ik via Facebook een berichtje stuurde.

9 hours ago zei MichelleloveElmo:

Daar raak ik dus t spoor bijster. Ik heb die lijst wel gezien , maar twijfel dan tijd of t ook voor die variant geld enzo. Al die ingewikkelde namen😅

In principe geldt het voor alle varianten van een soort, dus dan kun je naar het eerste deel van de naam (calathea, peperomia etc) kijken, tweede deel verwijst dan naar een specifieke variant.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago zei MichelleloveElmo:

Daar raak ik dus t spoor bijster. Ik heb die lijst wel gezien , maar twijfel dan tijd of t ook voor die variant geld enzo. Al die ingewikkelde namen😅

Idd wat Dollie al aangeeft hoef je alleen naar de eerste naam te kijken. De plantengroep waar de plant invalt.

Ik bestel mijn planten allemaal online. Ik gebruik vaak de zoekmachine. Dan heb je meteen alles van die plantengroep. 

In het begin vond ik het ook nog weleens eng of die plant echt niet giftig was. 

Bij bv Plnts.com staat het erbij. Ik heb pas nog een mailtje naar hun gestuurd of dat het dan ook voor konijnen veilig is en niet alleen voor katten en honden. Dat is volgens hun het geval. 

Als je wat leuke plantjes wilt kopen kun je ook je lijstje in dit topic gooien voor de zekerheid.  Dan kijken we mee of het idd allemaal veilig is. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago zei Pablo&Lola:

Ik heb het ook geprobeerd, maar ontvang ook geen link.

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei pakyakker:

Wat dit topic wel niet met mij doet.

Net een afspraak gemaakt bij de Intratuin voor vanmiddag.😂

Super leuk toch?! Laat je wel weten wat je allemaal voor moois gekocht hebt? Als je dat wilt natuurlijk. Ben helemaal niet nieuwsgierig. 🙄😉😂

aangepast door Mira11
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden zei Mira11:

Super leuk toch?! Laat je wel weten wat je allemaal voor moois gekocht hebt? Als je dat wilt natuurlijk. Ben helemaal niet nieuwsgierig. 🙄😉😂

Jaa, heb er ook echt heel erg veel zin in. Het is hier ook mooi weer, heerlijk!

Tuurlijk ga ik het laten zien! Kan jullie natuurlijk niet in spanning laten zitten.

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei pakyakker:

Jaa, heb er ook echt heel erg veel zin in. Het is hier ook mooi weer, heerlijk!

Tuurlijk ga ik het laten zien! Kan jullie natuurlijk niet in spanning laten zitten.

Oh jee als ik maar niet weer allemaal leuke dingen zie die ik ook graag wil hebben. 😂🤦‍♀️

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb echt nieuwe grotere bloempotten nodig voor een aantal kamerplanten, maar ik denk dat ik dat combineer met een paar tuincentrum afspraken als ik toch ook tuinplanten enzo wil kopen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei JokeC:

Leuk, dat je planten goed groeien, maar dat betekent wel telkens nieuwe huisvesting aanschaffen. Heb je al  mooie grote bloempotten voor binnenshuis op het oog? 

Nee ik zoek eigenlijk rechte, vierkante bloempotten, die staan wat steviger met katten in huis. Maar die zijn er niet zo veel. Vandaar dat ik eigenlijk gewoon in een winkel moet gaan zoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook best al wat bloempotten bij de kringloopwinkel gekocht 😄 Maar ja dan moet dat allemaal op afspraak nu, en je weet nooit of er wel of niet iets staat. Ik zou mij dan toch bezwaard voelen als ik uiteindelijk niets koop, maar wel een afspraak maak. Dus dan maar niet, tot we daar weer gewoon vrij kunnen winkelen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geef standaard op vrijdag de planten water, dus heb meteen maar even wat foto's gemaakt voor hier.
Ik heb het advies van @Mira11 opgevolgd en ben aan de slag gegaan met stekjes, en ook wat moestuintjes gezaaid. Ik ben benieuwd of het iets gaat worden.

Misschien dit weekend of volgend weekend buiten eens aan de slag gaan, daar moet ook nog wel het een en ander gebeuren.

20210416_114452_resized_1.jpg

20210416_114539_resized_2.jpg

20210416_121117_resized_2.jpg

20210416_121122_resized_2.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .