Ga naar inhoud

Het planten topic

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden zei Mira11:

Mijn pilea van @Dollie groeit de pot uit. 😄

Het zal nog wel even duren voordat ik een volle plant heb gecreëerd. Maar we zijn goed op weg!

20210516_190352.jpg

Ik wou dat mijne het zo goed deed! Mijne kwam uit de Plantje-box en was een beetje zielig. Hopelijk trekt dat nog bij.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Bij deze. Een Monstera, een Calathea lancifolia, een Calathea medallion, nog een Calathea (denk ik?) en een Maranta. Oké dan. 😅

Ik ging naar de Intratuin, want ik moest nódig Greet Goudpalm verpotten en toen kwam ik deze knapperd tegen, dus hallo Bennie Bananenplant. 👋🏻 PS. Die winkel is echt niet goed voor m’n portemonne

Eentje voor @Dollie, eentje voor @Mississippi en eentje voor mezelf. 😁 Mijn vriend kan alleen even geen tv meer kijken, maar dat is niet mijn probleem. 💁🏼‍♀️

6 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik wou dat mijne het zo goed deed! Mijne kwam uit de Plantje-box en was een beetje zielig. Hopelijk trekt dat nog bij.

Zware reis gehad? Of had je de kneusjesbox?

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden zei Mira11:

Zware reis gehad? Of had je de kneusjesbox?

Nee, zat in de minibox, maar kwam er wel een beetje verlept uit en ik ben misschien ook een beetje ruw geweest met verpotten. Ik ben niet zo goed met fragiele miniplantjes, doe mij maar grote, lompe planten. 🙈

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Hoelang duurt het eigenlijk voordat stekjes op water gaan wortelen en dan met name de ceropegia woodii? Volgens mij heb ik ze al twee weken op water staan, maar ik zie nog niks gebeuren. 

Het duurt meestal best een poosje. Net als je denkt dat ze nooit gaan komen zie je ineens wortels verschijnen. 🙂 Ik verwacht wel dat ze snel zullen komen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Mira11:

Het duurt meestal best een poosje. Net als je denkt dat ze nooit gaan komen zie je ineens wortels verschijnen. 🙂 Ik verwacht wel dat ze snel zullen komen. 

Ah, dan ben ik gewoon te ongeduldig. 😉 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei happy211:

Bij mijn graslelies heeft het inderdaad 2 weken geduurd voor ik merkte dat er wat begon te groeien, en in de afgelopen week is er echt duidelijk een stuk bijgekomen.

Die gaan meestal in verhouding erg snel. Daar vind ik weken best wel lang. Ieder plantje heeft misschien wel zijn eigen snelheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat heb ik ook wel eens gelezen ja, nog niet geprobeerd. 

Ik stek Chinese lantaarnplantjes volgens de butterfly methode, ging bij mij sneller en dan haal je ook meer uit je stek. Alleen de variegata variant ben ik nu al een jaar mee bezig voor drie zielige sprieten met kleine blaadjes 😅 maar die is sowieso lastig. 

En verder wisselt het heel erg per soort hoe snel ze wortelen. Als je ongeduldig bent moet je tradescantias gaan stekken die gaan zo hard 😁

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei Dollie:

Als je ongeduldig bent moet je tradescantias gaan stekken die gaan zo hard 😁

Of rode siernetel, binnen een paar dagen zag ik daar al wortels en binnen 2 weken echt een hele kluit aan wortel gekweekt! 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wéér een 6 bladeren van mijn Watermelon af..😐 Jammer weer dit..

Mijn calathea heeft wel een nieuw blad dus dat is wel goed nieuws.

Ik wil ook graag een monstera. Wat is een leuke om mee te beginnen? Of zijn ze allemaal wel redelijk te verzorgen?

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minuten geleden zei pakyakker:

Wéér een 6 bladeren van mijn Watermelon af..😐 Jammer weer dit..

Mijn calathea heeft wel een nieuw blad dus dat is wel goed nieuws.

Ik wil ook graag een monstera. Wat is een leuke om mee te beginnen? Of zijn ze allemaal wel redelijk te verzorgen?

Ah, wat zonde van je watermelon. 😕

Ik ben helemaal weg van mijn deliciosa. Ik vind ‘m (tot nu toe) heel makkelijk en hij groeit snel. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Mira11:

Mijn Pilea is niet blij. 🙁

EHBO voor planten maar even raadplegen. 

20210517_140650.jpg

Beestjes! 😬

Hele kleine witte puntjes. Helaas, die is de kliko in. Nu maar hopen dat de rest het niet heeft. 🤞

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Mira11:

Beestjes! 😬

Hele kleine witte puntjes. Helaas, die is de kliko in. Nu maar hopen dat de rest het niet heeft. 🤞

Ah, balen! Heb je een foto van die witte puntjes? Dan weet ik waar ik op moet letten. 😬

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Pablo&Lola:

@Dollie Jij kreeg een Calathea network toch? Heb je m al? 🙂

Ja, klopt! Ik heb 'm een paar weken geleden gekregen. Het is een opknapper, dus het is wachten op nieuw blad en dan het lelijke blad wegknippen.

ACtC-3dw-hDk5Ub0EG9zWXgDwmCEkH97zuAnjIWLkgLuED7dWXkHX4X-sYSwuX3O-xu5e6UeVaXMCWRXAR-peeKiop1u2FwKBruzqCbN1mrLB13TQ-Qdmy9xrTXyv039ljeOWRLBDe8GO13iLYvJdQpJtNOp=w1628-h915-no?authuser=0

Hij staat op mijn logeerkamer weggestopt 😅 eind van de maand gaan de konijnen er uit, dan even een beetje fatsoenlijker plekje zoeken.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ah, balen! Heb je een foto van die witte puntjes? Dan weet ik waar ik op moet letten. 😬

Speciaal weer even uit de vuilnisbak gevist. Op het bovendste blad kun je ze zien zitten, de grootste dikkers van het stel.  Toen ik echt goed keek zag ik dat hij helemaal onder zat. 

20210517_164002.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Mira11:

Speciaal weer even uit de vuilnisbak gevist. Op het bovendste blad kun je ze zien zitten, de grootste dikkers van het stel.  Toen ik echt goed keek zag ik dat hij helemaal onder zat. 

20210517_164002.jpg

Oh sorry, dat had niet gehoeven hoor! Maar toch heel erg bedankt. 😁 Ik zie het inderdaad, bah. Hopelijk was alleen deze de klos. 🤞🏻

Ik had beestjes (bladluis?) op mijn Maranta. Heb ‘m flink afgesproeid en volgens mij is het nu weg, maar hij staat voor de zekerheid maar even in quarantaine.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .