Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Op 30-9-2022 om 13:02, Lienappelsien zei:

Mijn monstera heeft zulke lange luchtwortels, ik denk van wel 80 cm, dat ik er eens een paar ga afknippen. Dat moet wel kunnen toch? 

Ik negeer de Planta-app en geef maar af en toe water. Vindt ie niet zo leuk. Ik zal Planta weer gaan opvolgen. 

Ik knip de luchtwortels ook af. Ze groeien razendsnel en ze gaan alle kanten op. Nog nooit gemerkt dat de monstera's er last van hebben.

Link naar reactie
Op 2-10-2022 om 20:17, Suus1978 zei:

Ik knip de luchtwortels ook af. Ze groeien razendsnel en ze gaan alle kanten op. Nog nooit gemerkt dat de monstera's er last van hebben.

Ah, top. Mijne heeft er maar een aantal en ik vind het op zich niet erg, maar 2 of 3 zijn dus zó lang dat het niet zo praktisch is. 

Wel grappig dat hij op die manier verder wil wandelen, en een beetje sneu dat het niet lukt.

Link naar reactie

Ik heb weer wat plantjes weggedaan die niet gelukkig waren bij mij. Netjes geruild tegen een reep chocola. Nu zit ik volgens planta op 38 planten. Daarnaast heb ik nog wat stekjes en 2 vleeseters. En nog een plantje dat nog steeds naar @Dolliemoet. Ik vind het altijd moeilijk om ze weg te doen, maar als ze eenmaal weg zijn vind ik het fijn dat ik niet meer met die zielepoten hoef te dealen. Heb nog wel een paar planten die eerst heel lekker gingen en nu niet meer. Die heb ik maar wat nieuwe grond gegeven en kaalgeknipt, kijken wat er gebeurt. Veel planten hebben is best leuk, maar als het allemaal verpot moet worden, te hard groeit waardoor ze te groot worden, of juist zielig lopen te doen, daar heb ik allemaal geen zin in hoor 🤣

Link naar reactie
7 uren geleden, Dollie zei:

Mijne heeft ook een aantal hele lange luchtwortels, die stop ik gewoon achter het kastje maar daardoor lijkt het net of ie samen met de tv aangesloten is. Even m'n monstera opladen 😂

AL9nZEV97y8w9-mN-6XMDiJbUcZzb9I8UnP9q6rhn5eQAOWtKsSrKBYPCUDjywUtwwR0ba6nJPxAhZMs9kMZXykjUIVEajrgdpbaDAEFwC3k_LNSmfFn_ROIbPh5X2t8eF2HahG_XOHl-ACvTEvViI2x8A_2=w1218-h914-no?authuser=0

Ik ben helemaal afgeleid door dat lijstje met schattige konijnentekening!

Link naar reactie

Dat zijn Mars en Lumi getekend door Studio Keutels ❤️ zal zo wel even zoeken naar een betere foto. Het is echt zo'n mooie tekening, ze staan er precies op zoals ze zijn (waren). Voor mijn verjaardag gekregen van @Mississippi. Super gaaf cadeau en ook echt een aanrader als je een liefhebber bent van de illustraties van Studio Keutels en zelf konijnen hebt.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heeft bij mij toen wel goed geholpen, die aaltjes. Ik had niet echt een enorme plaag maar het was wel soort van irritant. Mijn schoonzus had er wel echt heel veel dus toen hebben we een lading gekocht en verdeeld. Dat is anderhalf jaar geleden of zo? Sindsdien zie ik er heel sporadisch nog eens eentje.

Link naar reactie

Ik denk dat de vliegjes uit de potgrond kwamen, ik had grote planten verpot en het was vrij veel potgrond, dus ik had het dit keer niet in de magnetron gedaan. Nu overal kleine vliegjes dus. 

Ik heb van die plak stekers en aaltjes, hopelijk helpt het genoeg. 

Ik denk dat ik ook nog een paar vleesetende planten er bij wil, het vetblad wat ik heb vangt ze wel goed. Maar ik heb er maar één.  Ik wil die eigenlijk bij elk groepje planten wel hebben 🙂

Ik moet op de bovenverdieping de vensterbanken nog schilderen, dan kunnen alle planten weer op de normale plekken terug. Nu stond alles beneden in de woonkamer en badkamer, maar daardoor nu wel overal vliegjes in 😅

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .